Inlägg från: livet från ljusa sidan |Visa alla inlägg
  • livet från ljusa sidan

Vita hem del 6

Det skall jag göra..skall ta fram symaskinen idag när lillskrutten har gått och lagt sig. Skall sy tre kuddfodral också. Men då hojtar jag

lillafruluva skrev 2008-01-24 11:13:17 följande:
    Oh, hojta till bara!
    [/citat]

aj då...jag tänkte ju inte på att jag inte skulle ha dem förrän fruluva frågade

jag har en 80 också om det är intressant nej de nya är inte kritvita, har dem i vardagsrummet för de matchar gardiner och så där inne. Här är en som inte är rädd för att det blir åt nikotingult tycker det ger lite varmare ton!
    Lynn84 skrev 2008-01-24 11:10:41 följande:
    [citat]
    Gaaaaah! Det är ju Alvine!!! Det är den som är kritvit! De nya ska tydligen inte vara riktigt lika vita! Och det säger du nu!!!! Jag behöver också en 120 hissgardin,......Buhuuuuuuuu!
  • livet från ljusa sidan

MiaMariah - hyrestrea - 72 kvadrat
    Lynn84 - hus - 150-160 kvadrat
    LinaoMatilda - hus - 132 kvadrat
    malins79 -hus- ca 300 kvadrat plus källare.
    MariaV - hus- ca 100 kvadrat
    Morsan Martina - hyrestrea - 70 kvm.
    Mori- hyres (fyra)-100 kvadrat.
    Ninizen- hyres (fyra) 104 kvm
    Summer06-hus 140kvadrat ska bygga ut till våren då blir d 240kvm
    Fluffiga moln - hus - 200 kvadrat
    Lillafruluva- hyres (fyra) 104 kvm
    Mimmi006- 100 kvm+ ca 70 kvm till snart.
    Juliah- Hus ca 100 m2+ gästhus ca 60 m2
    Snuffsis - Hus 210 kvm + gästhus 70 kvm
    mimmamum - bostadsrätt, tvåa - 64 kvadrat
    livet från ljusa sidan - trea- bostadsrätt -80kvm-

mimma: förstår att det känns orättvist och dumt bara....som sagt att det inte kan respekteras är urbota dumt bara. Men vissa folk gör vad som helst för pengar spelar ibland ingen roll om det är från ens eget blod.... stor kram på dig

• livet från ljusa sidan

ninnizen: färg??? hur menar du...det bara är...VITT!

mildam: Jag glömde ju, skönt att det var bra på UL och du får säkert se vad det blir nästa gång!

Lina: superfin toalett! Golvet blev ursnyggt!

• livet från ljusa sidan

Godmorgon! Sitter här med en kopp te, har jätteont i huvudet så jag tar det lite lugnt nu och åker lite senare till skolan.

Jag håller tummarna för dig mimmamum, jag är start troende till att det goda segrar till slut!

Åhh vilken lycka att få shoppa med några inbitna vita hemmare och på köpet har koll på alla affärer som man vill gå i. Synd att det är så långt bara.
    Men jag skall upp om en månad och hälsa på kompisar. Har ni några tips som ligger nära de stora gatorna?? Jag hittar verkligen så dåligt så det blir alltid att man hamnar där.

camilla: vilken mysdag

juliah: Skönt det låter med ostörd shoppingtur och lunch på stan. Jag har inte riktigt förstått det där med sushi, tycker inte att det smakar ngt och allt ris är inte en höjdare Men det är tur att vi är olika!

• livet från ljusa sidan

tackar för tipsen! skall genast lägga dem i en mapp och spara!
    Camilla R skrev 2008-01-25 09:04:04 följande:

livet från ljusa sidan skrev 2008-01-25 08:40:36 följande:
    Jag är ju ofta inne i stan (Stockholm City) jobbar ju där . Och mina favoriter som besöks hyfsat flitigt under luncherna är Humlegårdsgatan där Hans Mikaels (både ljusa och mörka butiken) ligger, Koffert www.hansmikaels.se/ och Bruka www.brukadesign.se/. På Tegnérgatan ligger SysterLycklig www.systerlycklig.se/, Butiken Årstiden på Drottninggatan på Gamla Brogatan ligger Berryhttp://www.berrydetails.se/ och på Bryggargatan Ambiance www.ambiance.se/ samt så tycker jag ju alltid att det är kul att gå på NK:s hemavdelningar
  • livet från ljusa sidan

Oj låter som om några här är lite sjuka eller har lite krämpor, men det kanske hör till ålderns höst Krya på er!

nu skall jag kila iväg till tandläkaren, ha en bra dag!

Har ett nytt inlägg i bloggen, men blir irriterad för förhandsgransning och slutresultatet inte hänger ihop!!

livetfranljusasidan.blogspot.com

• livet från ljusa sidan

Anågende vägghängda tidningskorgar. såg jättefina på ikea igår men i träfärgad korg..Men jag tänkte köpa två och och spraymåla dem. Jag hittar dem inte på deras hemsidan men de fanns vid de andra tidningsställen.

Juliah: jag förstår hur du menar, jag saknade någon som man bara kunde ta en spontanfika med som bodde hyffsat nära. Så man inte behöver planera hela dagen för att åka iväg utan bara ta en prommenad för att barnen kan få leka lite och man själv ta en kopp kaffe och tjöta Jag gick in i en depression när jag var hemma, har jag förstått i efterhand. Kännde mig som ensammast i hela världen. Har tyvärr inte så många tips men vill ge dig en stor kram!

Jag har också en liten OT fråga men hur gör ni för att "underhålla" era barn?? Min kille är 2 i feb och han vill inte leka med sina leksaker, han leker max 10 min och sedan så tjatar han om att titta på pippi. Det är enda gången han sitter stilla och kan koncentrera sig. När vi är ute och leker vill han gunga i två minuter, sedan åka bobbycar i 3 min sedan gräva i 1 min..o.s.v. Försöker få honom och måla och det är inte så roligt tycker han han blir mest arg för pappret inte ligger stilla och om jag skulle hålla pappret så blir han arg för det. Enda gången han lekar bra är med andra barn. Jag känner mig lite rådvill fär jag vill absolut inte att han bara skall titta på tv, det vill jag verkligen inte men jag vet inte riktigt hur man gör?? hur får man barnen att göra andra saker, jag är inte så bra på att leka själv heller så han kanske känner av det? Mitt drömscenario är att gå hemma och pyssla och städa och laga mat och ha på radion och han leker runt omkring kanske hjälper mig att städa lite, baka bullar. Men jag känner mig allmänt stressad hela tiden och gör allt det när han sover och då blir kvällar och helgeer så himla långa.

Förlåt att det blev så långt men ni kanske märker att jag är ltie desperat.......

tack!!

• livet från ljusa sidan

Kickan07 skrev 2008-01-29 13:30:47 följande:

Tack lasse!Livet från ljusa sidan- Känner igen mig såå väl i det du beskriver. Min kille är 16 månader, leker med något i nån minut, sen är det inte roligt längre. Jag försöker vara med o sätta igång honom, för att sedan kunna pyssla med mitt.(Jag är inte heller bra på att leka). Men han vill bara att jag ska va med hela tiden. Nu skäms jag för att berätta,men jag är förskollärare så jag BORDE veta hur man leker/underhåller små barn, men känner mig lika rådlös som du. Min pojk blir oxå nöjd om han får titta på tv, typ teletubbies, så det brukar han faktiskt få göra en stund när jag lagar mat tex.Har dock märkt att när vi går ut, åker i väg till andra, är han inte alls så här "rastlös". Tror faktiskt i bland att han är uttråkad av att va hemma mycket, han gillar helt enkelt när det händer lite!Jaa, det var väl inga råd jag kom med, men du är iaf inte själv om detta! Hoppas andra kan ge dig lite tips..
    [/citat]
    Vicka81 skrev 2008-01-29 13:43:14 följande:
    [citat]
    Livet från den ljusa sidan: Jag känner så igen det du skriver. Lovisa är dock bara 9 månader så jag vet inte om jag har "rätt" att klaga redan men hon kräver full uppmärksamhet och har gjort det sen vi var på bb (har fått bära på henne dygnet runt de första månaderna men så hade hon kolik oxå..). Stressen hänger, som du säger, över mig hela tiden för jag vet att när mat ska lagas, man ska försöka dammsuga, tvätta, klä sig eller liknande så gråt-gnäller hon oavbrutet. Jag vet inte heller hur jag ska leka med henne (jag är nog inte så påhittig kanske...) för hon blir less på allt efter 1-2 minuter. Det hon gillar är öppna förskolan och babysång men där är det bara öppet 2 ggr/vecka. Jag antar att vissa barn helt enkelt behöver mer bara...
    Tack så mycket för svaren!! ni anar inte vad mycket det betyder att veta att man inte är ensam...Att man inte är världens tråkigaste mamma som itne kan underhålla sina barn..

malins: Krya på till din lilla tös... usch vad jobbigt att vara så sjuk...

ni som virkar det är helt underbara alster ni visar upp! Men när ni visar beskrivningarna så kunde det lika gärna stå på grekiska för jag förstår ingenting! haha kanske skall låna en bok och se om det är något som man kan lära sig!
  • livet från ljusa sidan

oj jag hann ju till och med att läsa ikapp, det var lite låg rulljans här inne idag..

Lillafruluva: jag sydde nya gardiner men jag vågar inte sälja mina hissgardiner, jag är nämligen osäker på vad jag tycker och om jag vill byta tillbaka.. Förlåt om jag kastade iväg det lite för tidigt, hoppas du hittar några ändå! Jag är väldigt sugen på att måla mina leksvik möbler i hallen jag med, tänk vilken buisness om ikea börjat sälja leksvik i vitt!! då hade jag blivit fattig...

julia: det där lät krångligt med nyss lösenord varje gång..det får de fixa!

• livet från ljusa sidan

mori: tack för det fina inlägget

jag är faktiskt ett stort fan av dagis också, jag kommer ihåg att jag själv fullkomligt älskade dagis! Men man vill ju ha lite roligt efter dagis tillsammans också, men det är väl kanske detta som är det stora livspusslet. Barnen är helt slut efter en dag på dagis och jag är helt slut efter en dag i skolan. Det är mat och bad som gäller och vill han titta på tv på vardagskvällarna är väl kanske det inte hela världen....

• livet från ljusa sidan

Om hon är ledsen och trött på grund av tänderna så är det klart att hon är hemma, men bara för att hon får tänder och bajsar löst så är det väl inte ett kriterie för att inte få vara på dagis? De kanske trodde hon höll på att bli magsjuk och inte vågade chansa?

MariaV skrev 2008-01-30 13:51:09 följande:
    Hej tjejer. Jag kanske också får vara med i Sthlm, jag och min förhoppningsvis stora mage Alldeles nyss var jag och hämtade Alva från dagis. De ville att jag skulle hämta henne eftersom hon bajsat löst och var kinkig. Dom vill inte att hon kommer imorgon och på fredag är det stängt. Så det blir att plugga hela helgen! Det värsta är att hon håller på att få tänder och det är därför hon är lös. Tänk om tänderna tar tid, ska hon vara hemma tills dess??
  • livet från ljusa sidan

fru puffen:

ingen lärare här, inte finskt påbrå eller hållt på med hästar...så jag faller ur ramen men jag håller med om att ni har många gemensamma nämnare!

Svar på tråden Vita hem del 6