Kickan07 skrev 2008-01-29 13:30:47 följande:
Tack lasse!Livet från ljusa sidan- Känner igen mig såå väl i det du beskriver. Min kille är 16 månader, leker med något i nån minut, sen är det inte roligt längre. Jag försöker vara med o sätta igång honom, för att sedan kunna pyssla med mitt.(Jag är inte heller bra på att leka). Men han vill bara att jag ska va med hela tiden. Nu skäms jag för att berätta,men jag är förskollärare så jag BORDE veta hur man leker/underhåller små barn, men känner mig lika rådlös som du. Min pojk blir oxå nöjd om han får titta på tv, typ teletubbies, så det brukar han faktiskt få göra en stund när jag lagar mat tex.Har dock märkt att när vi går ut, åker i väg till andra, är han inte alls så här "rastlös". Tror faktiskt i bland att han är uttråkad av att va hemma mycket, han gillar helt enkelt när det händer lite!Jaa, det var väl inga råd jag kom med, men du är iaf inte själv om detta! Hoppas andra kan ge dig lite tips..
[/citat]
Vicka81 skrev 2008-01-29 13:43:14 följande:
[citat]
Livet från den ljusa sidan: Jag känner så igen det du skriver. Lovisa är dock bara 9 månader så jag vet inte om jag har "rätt" att klaga redan men hon kräver full uppmärksamhet och har gjort det sen vi var på bb (har fått bära på henne dygnet runt de första månaderna men så hade hon kolik oxå..). Stressen hänger, som du säger, över mig hela tiden för jag vet att när mat ska lagas, man ska försöka dammsuga, tvätta, klä sig eller liknande så gråt-gnäller hon oavbrutet. Jag vet inte heller hur jag ska leka med henne (jag är nog inte så påhittig kanske...) för hon blir less på allt efter 1-2 minuter. Det hon gillar är öppna förskolan och babysång men där är det bara öppet 2 ggr/vecka. Jag antar att vissa barn helt enkelt behöver mer bara...
Tack så mycket för svaren!! ni anar inte vad mycket det betyder att veta att man inte är ensam...Att man inte är världens tråkigaste mamma som itne kan underhålla sina barn..
malins: Krya på till din lilla tös... usch vad jobbigt att vara så sjuk...
ni som virkar det är helt underbara alster ni visar upp! Men när ni visar beskrivningarna så kunde det lika gärna stå på grekiska för jag förstår ingenting! haha kanske skall låna en bok och se om det är något som man kan lära sig!