Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vita hem del 6

MiaMariah: Jag har inte läst ikapp så mycket idag. Jag har nog missat kort som du visat. Ska kolla

• LinaoMatilda

MiaMariah: Kul att se bilder från NK. Åh jag saknar Göteborg ibland. Fint!

Kajsa: Jättefin kudde du har sytt. Du har så fina detaljer på dina kuddar!

• LinaoMatilda

Någon som vill tycka till om vårt julkort? Borde jag ta nytt?

• LinaoMatilda
    Lynn84 skrev 2007-11-27 20:43:54 följande:
    En inlägg till..... :0))Det måste ju vara juligt i sängen med...och då menar jag sängkläderna! *fniss*Dessa beställde jag igår till vår säng och till sonens säng. Alla likadana, lika juliga och lika juvliga! Ska bli såååå kul att få bädda!www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx det funkar!
    Det kommer att bli fint med de påslakanen.

Jag har börjat pynta lite här och där. Vill ha färdigpyntat till helgen. Då tänder vi stjärnrna och ljusstakarna.
  • LinaoMatilda
    MiaMariah skrev 2007-11-27 20:48:34 följande:
    jag tycker det är jättesött, du behöver inte ta nåt nytt!
    Tack Lite för ljust, men det får väl gå..
  • LinaoMatilda
    Juleja skrev 2007-11-27 20:57:47 följande:
    Angående den förbenade kontorsstolen...Jag föreslog några stolar idag, när vi kikade på nätet, men se näe det gick inte. Han vill verkligen ha ett svart snurråbäke!Jag ska jobba hårt på att få in en gammal stol jag ärvt efter min pappa. Den har svart läder och slitna ben i trä, men det går nog att fixa till. Måste bara övertala mamma att jag kan ta den, för just nu står den hemma hos henne. Projekt övertalning alltså. Men idag när vi körde kartonger till nya lägenheten pratade han återigen om den 42tums platt-tv han vill köpa. Då sa jag att jag kan ge med mig på den punkten, men aldrig om kontorsstolen. SÅ där finns kanske en öppning! (Jag har bestämt sagt att det räcker med 37tum tidigare, eftersom jag inte vill ha nån vräkig tv)
    hihi du verkar ha en bra plan där. Lycka till!
  • LinaoMatilda
    MiaMariah skrev 2007-11-27 20:56:23 följande:
    nej, jag tycker inte det var för ljust, blir jättefint!
    Då litar jag på dig. Tack
  • LinaoMatilda
    lillafruluva skrev 2007-11-27 21:36:14 följande:
    antingen är jag trött eller så fattar jag ingenting Det ena är rödvitrutigt helt och hållet och det andra är rödvitrutigt med en vit kant och röda hjärtan i korststygn typ
    är det samma som lynn visade på sidan 580?
  • LinaoMatilda
    Mori skrev 2007-11-27 23:16:32 följande:
    Arg arg arg: Dottern har nu haft feber i två veckor till och från. Har under tiden ringt vårdcentralen som om och om igen bett oss avvakta. Idag fick jag nog, ringde och tjatade mig till en tid. Vi gick dit med dottern som är VÄLDIGT rädd för läkare. Hon blir stel som en pinne och skriker så att hon kräks redan på väg in i undersökningsrummen...Väl därinne säger läkraren i mkt otrevlig ton: Sätt er där! Och vevar med näven mot britsen. Jag svarar, tyvärr når jag inte ner med benen så....  Hann inte prata klart innan han sa "Sätt dig där!" igen. Gjorde snopet som han sade, klättrade upp men en panikslagen dotter i knät. Väl där började han gorma, håll såhär, kläm henne sben mellan dina så hon sitter fast, men håll sådär sa jag ju!! Gormade som en riktigt idiot! Moa grät och grät och grät, och ajg försökte FYRA ggr förklara för honom att jag kan inte sitta på britsen utan att nå ner med fötterna om jag ska hålla i henne OCH klämma fast henne samtidigt. Han vägrade lyssna utan bände själv ner hennes armar och höll fast hennes huvud. Gubbjäv***!! Efter en snabb koll i öronen konstaterade han att hlon hade dubbelsidig öroninflammation och läxade upp mig om varrför vi inte sökt tidigare, det är ju faktiskt plkågsamt för ett så litet barn! Jag kände mig så arg och besviken! Det är nadra gången de beter sig så mot mig och dottern. Om man inte kan eller vill hantera barn för fem öre kanske man ska arbeta ngn annan stans!Förlåt för mitt OT men jag behövde få ur mig all min ilska!
    Fy vad tråkigt! Vad arg och hjälplös man känner sig i sådana situationer. Har varit med om liknande med min dotter när hon var 2,5 år. Hoppas din dotter kryar på sig snabbt nu iaf. Kram
  • LinaoMatilda

VSM: Vad fint du pyntat! Och jag hade gärna fikat med dig om jag hade bott kvar i Gbg, nu är det lite lång väg Flört

Svar på tråden Vita hem del 6