Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

Mori skrev 2007-12-01 21:26:16 följande:
    Nä dotterns kalas. Fullt ös härhemma:.) Tårtan är fylld med chokladcremé med finhackade chokladbitar i ena lagret, marsancremé och hallon i andra lagret. Smarrigt. Men Leilas semofreddo gjorde toksuccé!!! Såg ditt nadra inlägg nu, jag är liiite äldre än så
    Snålvattnet rinner.....
    Mmmm det lät verkligen supergott! Semofreddo?? Vad är det? (tillhör en av de få människor som bara har basutbudet av TV-kanaler och därför inte ser Leila).
  • Himmelbit

Ska jag kila iväg och ta lite gula kort tycker ni?!
    Det hör väl till att visa lite gula foton eller...

• Himmelbit
    Kajsa M skrev 2007-12-01 21:48:02 följande:
    I morgon kommer min blogg vara fulladdad med nya bilder på dagens pysslande! Massor av julblommor och julgranspynt.Nu är det dags för nya Wallanderfilmen!
    Det ser jag fram emot!!

Vad heter filmen?
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2007-12-01 21:49:10 följande:
    Javisst. Tycker det har varit lite dåligt med det här ikväll.
    Har du också lite gula kort att ta eller ska jag köra solo?
  • Himmelbit

VARNING! Billig fylla.... Blev visst lite suddigt när jag skulle ta kort på dörrkransen - det är möööörkt ute..

Mossa i "botten", lummer och så lite blåbärsris ner till höger.
    (Känns skönt att ta så bra foton, så att man behöver förklara vad som visas... )

• Himmelbit

En liten broderad tomtefamilj, som fanns i min jullåda. Gjorde flera förra året men trodde att jag hade gett bort allihop. Så det var lycka när jag hittade dessa:

Hade även gjort två stora hjärtan (lite tilltuffsade då de legat nertryckta i en låda..)

• Himmelbit
    Karamellfabriken skrev 2007-12-01 21:55:12 följande:
    På tal om gula foton. Kan man slippa det om slår på stort och köper en svindyr kamera eller måste man vara proffs också ?
    Jag har en Nikon D40 - inte svindyr men ändå snudd på "proffskamera". Anledningen till att de blir gula är ju för att jag stänger av blixten. Det blir så hårt ljus när man använder blixt. Sen finns det ju externa blixtar och diverse hjälpmedel, men bäst blir ju ändå bilderna i dagsljus.
  • Himmelbit
    FruPuffen skrev 2007-12-01 21:56:13 följande:
    Åhh...Känner igen det där!! Fast min son är 2,5 år... Vi befinner oss just nu i semester i Spanien (har lånat lägenhet av kompis) och alla rutiner har spårat ur.  Dessutom har han precis haft öroninflammation. Nattade honom från 19.30-21.10!! Hade precis fått ordning på läggningarna hemma i spjälsängen efter skojiga urklättringar, men här i Spanien har vi ingen spjälis så då ligger jag bredvid vilket är såå ovant och allt måste testas.Maken har gått ut och partajar på stan med kompisen... Så nu sitter jag här själv.... Lite synd om mig är det nog .
    Vad trist!! Ja, jag tycker synd om dig.
    Tur att vi har denna tråden iallafall
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2007-12-01 21:56:26 följande:
    Fiiin krans, hur får du den så jämn? Vad har du som stomme?
    Stomme.... Nej, jag är väl helt enkelt bara sååå duktig...

Nejdå, jag har en halmstomme som jag hittade i en blomsteraffär. Jättesmidigt! Jag köpte även grön tråd att binda med där.
  • Himmelbit
    knyttis skrev 2007-12-01 21:56:39 följande:
    Jag kan joina dig! Fniss! Lite suddigt och gult!Nu är jag medlem i grisklubben
    Åhhh vad söt!! Jag... eller jag menar Melker... vill hemskt gärna ha en sån!
Svar på tråden Vita hem del 6