Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

almlin skrev 2007-12-02 17:56:06 följande:
    Nytt inlägg hos mig, välkomna!www.alvgarden.blogspot.com Idag har jag varit på julmarknad, men endast en burk ekologiskt coccosfett inhandlades...ska visst vara bra till mycketSer fram mot nästa helgs gammeldags julmarknad på friluftmuseet Hägnan i Gammelstad!När barnen somnat ska jag sätta mig här och läsa vad ni skrivit under dagen...
    Vad fint skåpet blev!! Och vad fint huset är! (och kommer att bli).
  • Himmelbit
    Kajsa M skrev 2007-12-02 20:02:51 följande:
    En sötelak film ni måste se!Ej för mörkrädda!

*asg* Stackars geten - han har ingen aning....
  • Himmelbit
    Kajsa M skrev 2007-12-02 20:12:29 följande:
    Nej visst är det elakt! Han förstår ingenting! Blir ju nästan ledsen för hans skull!
    Kameramannen tyckte att det var väldigt komiskt också
  • Himmelbit

Åhhh sitter här och lyssnar på Amandas Halleluja - jag kan inte höra den nog så många gånger (på tv4.se).
    Hon är ju sååååå superbra!!

• Himmelbit
    Kajsa M skrev 2007-12-02 20:19:38 följande:
    Jag har också lyssnat om och om igen. Och de stående ovationerna efteråt får mig att lipa!!!
    Ja, hela hennes uppträdande får mig rörd till tårar - hon är underbar!! Vilken artist!!
  • Himmelbit
    Kajsa M skrev 2007-12-02 20:27:04 följande:
    Jag såg inte heller Faddergalan, så jag har ingen aning.

Vad söt hon är din dotter!!
  • Himmelbit
    MiaMariah skrev 2007-12-02 20:22:34 följande:
    Visst får du det, lägger till dig.
    Åhh vad fina de är tavlorna!!
  • Himmelbit
    malins79 skrev 2007-12-02 20:55:36 följande:
    En fråga, när jag var liten hade jag sagoböcker bla Askungen, som man lyssnade på kassetband och hade en bok till som man följde med i, och när man hörde ett "pling" så vände man sida. Jag kunde alltså inte läsa själv så jag var väl en 5-6år. Nån som vet vad jag menar? Finns det såna sagoböcker idag fast med cd, och var kan man hitta det nånstans?
    Melker fick Bambi 2 både som bok och på CD av sin mormor för ett tag sedan. Var tvungen att gå och sätta på CD:n för jag har inte lyssnat på den sen han fick den. Och JA - det var en "när du hör det här ljudet ... är det dags att byta sida". Men istället för "pling" som det var när man själv var barn så var det som ett svepande ljud (svårt att förklara).

Hon hade tagit ett erbjudande via en bokklubb (www.damm.se) men jag kunde inte hitta nga barnböcker när jag tittade där. Hon hade iallafall beställt två och den andra fick Septemberpyrets dotter.
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2007-12-02 21:35:50 följande:
    Behöver era åsikter. Behöver en bokhylla till barnens rum. Man ska kunna ställa korgar i den och tänkte köpa den på IKEA då jag inte vill lägga ner för mycket pengar på den. Min dotter har en Hensvik säng och en liten hensvik bokhylla brevid sängen och min son har en vit säng också. Vårt hus är från sekelskiftet och försöker inreda i den stilen, men som sagt får IKEA duga nu. Har funderat på denna www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/40047675 den skulle passa perfekt om man tänker på funktionen, men kanske inte stilen. HJÄLP!
    Spännande att kolla på IKEAs hemsida på finska
    På ett tidigare arbete så gjorde jag produktkataloger på finska - fick en liten aha-upplevelse  Glad.
    Du skulle bara veta vilka avancerade ord jag kan på finska..

Den skulle väl absolut funka!
    Hus från sekelskiftet... mmmmm.... *avundsjuk*.
  • Himmelbit
    malins79 skrev 2007-12-02 21:26:40 följande:
    Tack för svar, jag älskade att sitta och lyssna på dessa böcker och lyssna efter ljudet som betydde att man skulle vända blad.
    Jag älskade dem också!!
Svar på tråden Vita hem del 6