-
det är väl senast 16dec och det är imorgon, men jag tror nog dem kommer fram ändå.mimmamum skrev 2007-12-15 17:59:40 följande:Nej visst är det typiskt! Jag får spara pengarna till rean istället, det är nog smartare när det gäller kläder!Har ni fått iväg era julkort tjejer? Tror ni de kommer fram i tid om jag skickar dem på måndag med julfrimärken?
-
här är man gräsänka ikväll, maken är på julbord med jobbet. Jag kunde också fått följa med men jag ville inte lämna Jacob hemma med barnvakt och det skulle vara uppträde under maten så det hade blivit för jobbigt för honom att följa med.
Han är sån att vaknar han efter 1-2timmar vilket har har gjort sista tiden (eller rättare sagt alltid) är det nästan bara amma som gäller för att få honom att somna om, och även om jag skulle tagit egen bil för att åka hem efter maten hade jag inte kunnat slappna av... Det kommer fler julbord.
Så får jag umgås med er istället. Saga sover jämte mig i soffan så henne ska jag lägga in i hennes säng och Jacob sover han med så det är ganska skönt här hemma för tillfället -
Ja, det nästan susar i öronen av tystnaden...LinaoMatilda skrev 2007-12-15 19:20:37 följande:Visst blir det märkligt tyst när barnen har somnat? Här är det iaf full fart hela dagen och nu knäpptyst
-
Idag var jag inne på vår Secondhandbutik och där reserverade jag ett litet slagbord (70cm brett) Jag hade inga pengar med mig när jag sprang in där 20min innan stängning.
Jag tror att dom som besöker/handlar för det mesta i den butiken köper möbler/prylar och använder det i befintligt skick.
För detta bordet hade nån vattenfläck på bordsskivan men jag såg ju hur fint det kan bli i vitt. Klaffarna var jättefina. Det var inga hack, inga stora iallafall. Så det är nog bara att tvätta av, rugga upp ytan lite och sen måla.
Ska gå dit imorgon igen, dom skulle ha 250kr för det och det verkar billigt när jag kollar Blocket.
Det var likadant med Sagas skrivbord (bild i galleriet om nån är intresserad), det var repigt och hackigt men jag såg ju att det var ju bara att slipa och sen måla, 150kr betalade jag för det, det får man ju inte ett nytt laminat skrivbord för. -
Jag satt och kollade min adressbok, och då ser jag att MichaelaW inte finns längre. Jag satt och tänkte på henne häromdagen.
Hon skulle ju flytta tillbaka till Stockholm, sen var hon väl sjuk också?! Nån som vet något? -
Jag hittade hennes blogg och där står det att hon ska ha paus. Dom skulle flytta i mitten av januari.mimmi006 skrev 2007-12-15 20:37:15 följande:Jag vet inte tyvärr...
-
Det är ett litet slagbord. Skulle ha det i hallen tror jag med klaffarna nerfällda.mimmi006 skrev 2007-12-15 20:38:19 följande:malins- slagbord är toppen, köpköpköp!
-
Sy en kudde. Det har Juliah gjort, har för mig hon tvättade lite för varmt så den krympte, hon har bild på den i sin blogg.mimmi006 skrev 2007-12-15 20:42:27 följande:Behöver er hjälp... jag köpte en handstickad ulltröja i Portugal när Sundsvall brann, ungefär! Den är lång och för stor och passar inte alls... vad ska jag göra med den? den är jättefint stickad, tyckar jag:
-
FixatSeptemberpyret skrev 2007-12-15 21:12:22 följande:Malins har du lust att släppa in mig hos dig, jag skulle gärna kika på skrivbordet ...
FÅr vi se bilder på hallen? -
Ja, benvärmare av ärmarna var ju ett bra tips.JeaJea skrev 2007-12-15 21:08:59 följande:Mimmi: du kan också göra benvärmare, långsockor eller armvärmare av ärmarna kanske?