Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita hem del 6

nublu skrev 2007-12-19 18:30:39 följande:
    Jag har tullat MYCKET på glöggen! Och i morgon blir det nya soffor. *lycka* Fast ingen schäslong *suck*, det blir en 3+2 + 2 Bromma fotpallar i svart istället.Mia: Härligt arrangemang utomhus f ö. Har glömt att kommentera det flera gånger idag! *teflonhjärna de luxe* Jag är lite sugen på sådana stolar till matsalen men är rädd att de är för små och smäckiga. Ska måla dom jag har istället och klä om dom.
    Vad kul, då får ni både svarta och vita soffor!

Jag har precis som du glömt att kommentera Mias fina stol! Ser så hemtrevligt och välkomnade ut.
  • malins79

PEAK, vad det du som ville till Möbelgrossen nästa gång dom hade öppet? Dom har iallafall öppet 4-6 jan, står på deras hemsida.

• malins79
    mimmi006 skrev 2007-12-19 20:48:42 följande:
    Tack! Lampan har legat i garaget sen i somras och nu ville den inte vänta längre... vad mycket det gör att bara byta en lampa! En av de lättaste sakerna att bli hemmablind på, tycker jag...
    Ja, en lampa kan göra mycket för intrycket av ett rum.
  • malins79

God morgon, här var det en tidig morgon igen. Saga vaknade kl 04.15 och vile kolla på film. Jacob vaknade kl05 men så somnade de båda igår kl 18.

Jag tror Saga lider av Tomtesjukan, dvs man kan inte sova.

Bea, inget kul med VKS, hoppas ni slipper.

• malins79
    Enji skrev 2007-12-20 06:54:31 följande:
    malins79 -> sicka morgontidiga barn du har.. uschamej. Jag tycker det räcker med Elias som vaknar mellan 6-7. Blir det dagis för den stora idag? Kanske du kan passa på och vila. Jag har dock alltid lite svårt att vila på förmiddagarna.. måste vara rejält trött om det ska funka..
    Jo, Saga ska till dagis mellan 9-12. Jag har jättesvårt för att vila på förmiddagen, brukar bli att man sitter här och inte gör något. Men jag behöver stryka idag när Jacob sover. Men han lär väl somna snart och vaknar när S går till dagis och då blir det inget gjort här idag.

Dom brukar inte vakna så tidigt i vanliga fall mellan 6-7 men Saga kan inte sova nu när hon väntar på tomten och idag ska dom ha julfest på dagis och hon ska ha klänning på sig och då  är det ju dumt att sova...
  • malins79
    juliah skrev 2007-12-20 07:04:20 följande:
    Godmorgon,Jag har en petflaska och grus i min emaljhink.Jag bävar verkligen dagistiderna som kommer framöver. De vänner jag har med barn på dagis är ALLTID sjuka, det går bara runt runt runt, och det är få dagar som hela familjen är friska. Verkar urjobbigt!Krya på er bea!
    Det är jobbigt i början när dom börja på dagis. Jag vet att när Saga började fick hon feber och förkylningar i ggn i månaden. Sen har hon fått VKS och magsjuka 1ggn. Annars har vi hittills sluppit vattenkoppor som gick i våras när jag var gravid så jag var orolig för att hon skulle få det precis när J skulle födas men hon slapp. Nu har det gått Scharlakansfeber och än verkar hon klara sig. Men visst blir det mer sjukdomar och det är trist.

Ska Noell börja dagis snart eller menar du när dom börja båda två?
  • malins79

Vi samlade in 10kr/barn som några föräldrar köpte presentkort på fiket här i vårt samhälle. Sen kan fröknarna köpa gemensam fika när dom vill.

• malins79

gemelli, jag kommer inte heller in på din sida, jag har för mig att jag gjorde det innan .

• malins79

MiaMaria, det ser smaskigt ut. Fint fat också.

Svar på tråden Vita hem del 6