Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita hem del 6

Kajsa, Plantagen har många fina konstgjorda växter, iallafall i Halmstad.
    Har köpt till Sagas rum (apsvansar, nån form av Sedum) och en Hoya på båge till badrummet. Dom har säkert säsongsbudna växter med

• malins79
    numberone skrev 2007-12-15 21:38:04 följande:
    bor du i Halmstad?!!
    Näe i Gnosjö, men min syster bor i Halmstad och svärföräldrarna har sommarhus i Steninge, så man är ju i Halmstad då och då.
  • malins79
    Kajsa M skrev 2007-12-15 21:47:27 följande:
    hihi, kan tänka mig minen hon fick! Ja jag har blivit tokallergisk! Fyllde 30 i somras och min pappa blev exakt lika allergisk det året han fyllde 30. Så det ligger i generna! *morr* Varför ska man ärva alla föräldrarnas dåliga egenskaper?
    Kan det inte vara så att det har brytit ut för att du varit stressad i höst och immunförsvaret varit nersatt?
     Tänkte på att du skrivit en hel del om att du inte riktigt trivts på jobbet och fått vara hemma nån gång för stressymptom. Det var bara en tanke.
  • malins79
    Septemberpyret skrev 2007-12-15 21:54:06 följande:
    Kajsa M skrev 2007-12-15 21:47:27 följande: Nej vad tråkigt, men som tur är finns det ju en hel del fina plastväxter nuför tiden...! Har hört att julstjärnorna är extremt allergiframkallande så jag har faktiskt undvikit dem i år...
    ÄR dom? Förvånad
    Kanske därför Saga håller på och blinkar en massa med ögonen? Vi har en julstjärna i köket nästan precis där hon sitter. Jag går genast ner och flyttar den! Hon har blinkat med ögonen ungeför lika länge som jag haft den.
  • malins79
    Septemberpyret skrev 2007-12-15 21:58:58 följande:
    Man tror ju oftast att det är hyacinterna eftersom de luktar mest, men enligt en fd kollega till mig som hade allergiproblem är julstjärnorna jättestarka och oftast det största problemet... Det kan ju vara värt att testa att flytta på den...
    Jag har redan flyttat ut den ur köket, visserligen in till vardagsrummet.  Orkar inte flytta om i fönstrerna ikväll får göra det imorgon.
  • malins79
    Kajsa M skrev 2007-12-15 22:02:50 följande:
    Har ni sett en så apful tatuering? klicka upp den större!
    Räcka ut tungan
  • malins79
    Himmelbit skrev 2007-12-15 22:01:19 följande:
    Var inne och tittade på skrivbordet. Vad fiiiint!! Så litet och mysigt men ändå med lådor i. Skulle passa perfekt i sonens framtida rum!
    Åhh, tack. Milda Maränger har ett likadant som hon målat om, därför visste jag ju att detta skulle kunna bli fint också med lite vit färg.
    Ja och att det sen kostade 150kr plus lite vit färg gör ju saken ännu bättre, så billigt är det ju inte ens på Ikea och då är det folie/laminat.
  • malins79

Jag vill sova!!!
    Jacob vaknade kl04.20

Saga har sovit jättedåligt inatt, hon har fått feber så hon sitter och kolla på film.
    Dags att gå ner och sätta på

• malins79

Mimmi, vad fin barnsoffan blev med julkuddarna.
    Ja, ert kök är så fint.

• malins79

God morgon!
    Idag får Saga stanna hemma, hon hade feber igår och inatt. Vet inte om hon har det nu.
    Får se vad vi ska hitta på idag

Svar på tråden Vita hem del 6