Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita hem del 6

Jag vill med ha nya möbler!
    Jag är sugen på att köpa två st 2-sits Ektorp med svart (!) klädsel till vardagsrummet för då får man vit klädsel på köpet, men maken tycker inte vi har råd.
    Jag blir så ledsen, jag är så trött på våra ärvda skinsoffor från -70-talet. 
    Tyvärr kan jag inte köpa sofforna själv för man måste ha släp för att få med sig dom hem och det vill jag inte köra och parkera framför Ikea och sen måste man få med sig sofforna och det verka inte så lätt med en snart 8månaders och en 3,5åring.
    Får väl sura lite och säga att det är synd om mig som går hemma hela dagarna och jag vill ha lite fint omkring mig.

• malins79
    LinaoMatilda skrev 2007-12-13 08:22:33 följande:
    Eller så tar du hemkörning...
    Fast det är ganska dyrt, nästan 700kr.
  • malins79

Jag har tänkt och skriva ut en text till Marcus och rama in som han ska ha på jobbet.

"Ska bara..." säger M väldigt ofta, nästan så att man kan tror att han är Alfons Åberg.

Tänkte att jag skulle ha ett fint teckensnitt men kan inte komma på något. Scriptina passar inte riktigt utan jag skulle behöva ett mer maskulint, någon som har något tips?!

• malins79
    lasseliten skrev 2007-12-13 20:08:37 följande:
    Type writer kanske Malins? Den jag har in bloggen...
    Det fanns ju en del  type writer när jag sökte på dafont.com
  • malins79
    lasseliten skrev 2007-12-13 20:18:58 följande:
    Malins - tror jag har traveling typewriter i bloggen...men det finns ju många fina.
    misstänkte det. Ska ladda ner några stycken
  • malins79

Å blir galen, hur vad det man gjorde för att "packa" upp teckensnittet?

• malins79
    Lynn84 skrev 2007-12-13 20:39:01 följande:
    God kväll!Ställer snabbt en fråga...det är akut så svara gärna så fort ni kan om ni kan hjälpa.Jag ska beställa på Laredoute och hittade lite grejor till sonen. Har dock aldrig beställt till honom innan och det är helt knasiga mått...ni vet...4,5,6...10...osv...Är det amerikanska mått eller räknar dem med åldern?HJÄLP!!!
    Jag tror det är åldern, vet att dom kör franska stl som är små. Men om det gäller barn vet jag inte, vet att i vuxen stl är en 38 som en 36
  • malins79

Välkommen hit Ruffa.

Nu har vi varit på utvecklingssamtal för Saga på dagis och det är skönt att höra att hon uppför sig där. Här hemma är hon väldigt trotsig och gör inte alls som man säger.

• malins79

Syster ruffa, har kollat igenom din blogg och vad många fina bilder du visar från ditt hem!!! Glad

Svar på tråden Vita hem del 6