Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

juliah skrev 2007-11-11 19:51:32 följande:
    Nu finns det lite stökbilder från tvättstugan här för er som vill se: www.familjeliv.se/krypin/juliah/galleri.phpMycket kvar att göra, lite fogning, målning, snickrande, shoppande...ja. Men nu kan jag tvätta!
    Åhhhh, vad fint!!! Vilket superfint skåp!!!!
  • Himmelbit
    mimmi006 skrev 2007-11-11 20:09:49 följande:
    Godkväll tjejer! Ursäkta för att jag inte orkar läsa ikapp, informera mig om det är nåt jag borde ha sett är ni snälla ! Juliah- jättefint!Himmelbit- jag funderar på att bygga egna elementskydd, men ska nog ta det när övervåningen är klar... Annars tycker jag att det kan vara fint med nätta bord framför fönster...
    Ja, jag skulle gärna vilja ha de "Lexington-skydden" som du tipsade mig om, men förmodligen får jag bygga själv i så fall... Kanske inte helt enkelt?! Men man kan ju alltid testa

Nu har jag gjort min version av bokstavstavlan - tack för inspirationen Julia!
    Har äntligen bytt ut min Ulrica Hydman-Vallien tavla - har lite svårt för hennes konst... Men av ngn anledning så har denna tavlan fått hänga kvar. Är det någon av er som gillar hennes konst?
  • Himmelbit
    Beatrize74 skrev 2007-11-11 20:18:55 följande:
    Kajsa - har du listan med alla swappare...saknar två namn, allt är ju klart för att skickas annars :-S
    Jag har annars:

Julia
    Sylt
    Korall
    Smajla
    Mori
    Lasseliten
    Mimmamum
    Birks och Kalles mamma
    VSM
    Jea
    NR (MM)
    MariaV
    Knyttis
    Kajsa

och så du o ja förstås
  • Himmelbit

Suuuperfint!! Här händer det grejer... . Avundas din energi!

• Himmelbit
    Septemberpyret skrev 2007-11-11 20:27:12 följande:
    Bokstavstavla...?
    juliah skrev 2007-11-11 20:28:36 följande:
    Himmelbit, får man se bild? Sådär är det ofta, något som bara hänger med år efter år utan att man reflekterar över det.
    Här är den:
    (ursäkta igen för en urdålig bild, men det vill inte bli bra när det är mörkt...)
  • Himmelbit
    alfas skrev 2007-11-11 21:08:42 följande:
    Här är mitt problemfönster som jag behöver hjälp med!(Avskyr mina fula 70-talsfönster och längtar till den dagen dom ska bytas ut!!!)
    Vad tror du om falska rullgardiner?? Sådana fina som många här i tråden har gjort av gamla fina broderade lakan (se bl.a. Kajsas blogg).

Du hade ju fina elementskydd!! Vad kommer de ifrån?
  • Himmelbit
    FruPuffen skrev 2007-11-11 21:49:57 följande:
    Hej på er alla vita hemmare!! Har inte varit in här nästan nåt sen vi fick våran andra guldklimp (Viggo, nu två månader ) Allt är jättebra och vardagen och rutinerna tar form! Viggo är en riktig drömbebis... Inredningsdrömmarna får ta lite mera plats när vardagen blir mer förutsägbar, även om barnen naturligtvis tar jättemycket tid! En liten försiktig undran dock: Varför har så många låst sina konton? Har något hänt? Kände mig lite dum när jag ville kolla in hos flera av er om ni hade några nya bilder... Har ju ingen koll numera känner jag ... Hoppas det är bra med er alla! Jag har inte alls läst i kapp men ska väl följa med lite bättre i fortsättningen... Kram, kram.
    Nu är du välkommen in till mig iallafall, om du vill. Har inget spännande att visa iofs

Eftersom det är så personligt att visa upp sitt hem så här så känns det bra med lite koll på vilka man visar det för.
  • Himmelbit
    versan skrev 2007-11-11 22:23:24 följande:
    Vad är SWAP för något låter ju jättespännande. Får man ev vara med och hur gör man m,m.....
    Vi byter egenhändigt tillverkade saker. Man gör ngt till allihop och får tillbaka en massa fina saker, gjorda av andra.

Detta är andra omgången och den är på "slut-tampen", dvs de flesta har redan skickat in till den person som ansvarar för att skicka ut till samtliga (i detta fallet Kajsa). Men det blir säkert fler omgångar, då du kan hänga på!
  • Himmelbit

Godkväll i tråden!

Har läst ikapp lite nu...

Kan man säga att den genomsnittliga Vita hemmaren är en finsk lärare.. ?!
    Själv stämmer jag inte in på varken finsk eller lärare men jag känner mig hemma här ändå

Svar på tråden Vita hem del 6