Inlägg från: alabaster |Visa alla inlägg
  • alabaster

Vita hem del 6

Ser nu att våra väggar ser rosa ut på bild, de är de INTE! De är lattefärgade! (mycket viktigt!!!)

• alabaster

juliah - äsch vad synd! Jag vill verkligen ha en vit tvättbar matta, det ser så kalt ut utan matta.

beatrize - å vad roligt att han sa så! Vad glad jag blir

mimmi - "bara" julklappar och en tröja åt sonen. Ingen inredning idag.

• alabaster

Hihi, vad roligt att se så många möjligheter för och samma soffa!

• alabaster

Fluffiga moln nämen så dumt! Varför åkte de inte hem med barnet?

• alabaster

juliah - var inte nervös! Det blir bara roligt och skulle det nu vara så att det inte riktigt speglar er så vet vi ju att inredare haft sina fingrar med i spelet (och även orden "se nu till att det inte blir för vitt"). Fint blir det oavsett, det är jag säker på! Det är ju ditt hem och det ÄR fint!

• alabaster

juliah nu har jag också läst repotaget. Vad fint det blev! Men som alla andra säger, det kunde varit
    längre så att vi fått se mer! Min man sa "vad synd att de inte tog med mer från övervåningen, det är
    ju så fint där" (vi tittade ju på ert allrum igår när vi visade sofforna). Jättefint repotage, verkligen!
    Och väldigt fin familj!

lillafruluva - vi har lattefärgade väggar i vardagsrummet. Egentligen vill jag ha vita men tapeterna är så
    pass fräscha och sovrummen är fulare så vi gör de väggarna vita först. Vet inte hur mycket vi vill greja heller
    eftersom vi hyr vårt boende och inte tänker bo här för alltid.

fru puffen så sött! Förstår att hon inte kunde låta bli

Kajsa jag tycker att det som fluffiga moln visar är fint... så jag säger två kryss

Men juliah! Hur gick det med din hand när den for genom rutan?
    Och: Jaaaaaaa fota hela veckan och visa oss!!! *hoppar och studsar*

Miamariah - å de är ju för söta de där grisarna! Jag har även sett vita med röda prickar som jag
    tyckte var så söta

Kajsa - det är till att ha ambitioner! Själv var jag nöjd om båda mina lyckades fastna på samma bild

• alabaster

De kanske är av ett annat märke? Jag såg dem i ett skyltfönster bara och tyckte att de såg ut som din gris, men det kan ju varit något annat fabrikat förståss.

MiaMariah skrev 2007-12-09 17:39:54 följande:
    tack! de prickiga har jag faktiskt inte sett..
  • alabaster

Nu behöver jag lite smakråd! Jag ska inreda ett rum åt mina pojkar när julfirandet är över och håller som bäst på att fundera ut hur jag vill ha det. Har så svårt att bestämma mig för om jag vill ha det blått eller grönt så nu tänker jag att jag kanske ska ta båda färgerna?

Vore det jättekonstigt? Jag tänker mig en vit bas (såklart! ) och sen köra med grönt åt ena pojken och blått åt den andra eller bara blåa och gröna detaljer. Vad tror ni? Är det bättre att bara ha en färg? Om jag blandar, ska jag försöka ha en färg åt varje unge eller blanda lite?

• alabaster

Jag blev så inspirerad av alla vackra ektorpbilder igår så jag gjorde en mini-makeover i vardagsrummet, bild i galleriet!

Hvita sinnen - ja det är det jag är rädd för. Men jag kan inte bestämma mig!

malins79 - de är ett och tre år (snart). Rummet är ganska stort, vita garderober på ena väggen, två stora fönster. Inte mycket utrymme för fondväggar då det bara är en hel vägg i rummet.

• alabaster

EFTERLYSNING!!!

Ni som har pojkar (och flickor som inte har rosa rum) kan inte ni visa lite bilder på det? Jag skulle vilja ha lite inspiration till pojkarnas rum.

Svar på tråden Vita hem del 6