Inlägg från: alabaster |Visa alla inlägg
  • alabaster

Vita hem del 6

Godmorgon! Inga inredningsplaner för mig idag, men min pappa kommer hit och passar barnen så jag kan åka iväg på stan ensam en stund. Har lite inköp inför julen att göra, sedvanliga matinköp förståss, men även en tur till bageriet för att köpa sockerfria sötsaker åt min karl (han har diabetes), en sväng till systemet och så tänker jag faktiskt köpa mig en klänning/tunika som jag spanat på hela hösten men ännu inte unnat mig.

• alabaster

Mysiga julbilder ni visar. Gillar både blekingestaken (såg jag något liknande i nån blogg här om dagen tro?) och baktråget med granatäpplena. Jag har varit lite sugen på att köpa granatäpplen som julpynt men inte kommit mig för än men borde kanske, det blir gott att äta upp när julen ska ut sen

• alabaster

God jul alla vitahemmare!!!

Vetnivetnivetni!!! Jag fick ett stort vitt mateusfat i förtidig julklapp av min underbara omtänksamma svärmor! Jag hade inte ens önskat mig det utan bara nämnt hur vackert det är när vi var i en affär en gång och hon kom ihåg och köpte det åt mig!!! *lycklig som ett barn på julafton*

• alabaster

Kan det vara nyblom och kolléns handdukar du pratar om Mori? De hade rosa i höstas har jag för mig, men de producerar inga nya så det är om du får tag i några som inte blivit slutsålda än...

• alabaster

Jag har lagt upp en bild på mitt nya Mateusfat för den som vill se.

• alabaster

Godmorgon och god fortsättning! Hinner inte alls läsa om era julklappar, får göra det lite senare för ni ska tro att jag är nyfiken! Men just nu har jag två små barn som hänger över tangentbordet så jag får skynda vidare. Jag fick jättemånga underbara julklappar i år och ska visa alla framöver, en finns redan i mitt galleri, mitt vackra mateusfat. Kram!

• alabaster

Så mysigt att läsa om era julklappar

Jag fick en massa fint i år! Vita änglamarkpåslakan och örngott och ett vitt underlakan till, mitt vackra mateusfat (förlåt att jag tjatar men jag blev så otroligt glad!!!), ett fruktfat i trådarbete, en scarf, två orreforsvinglas, en otroligt vacker klänning och ett halsband med en berlock i silver där det står "mamma till mirakel" på ena sidan och mina barns födelsedatum på andra sidan.

• alabaster

Den är underbar! Jag ska köpa en sån åt mina ungar framöver, men minstingen är nog lite väl liten än. Hur gammalt är ditt barn?

Mori skrev 2007-12-25 21:06:09 följande:
    Moa fick en servis av mig i julklapp. Den var precis så fiiin som jag hoppades när jag beställde den Tyvärr i porslin... så jag får övervaka leken lite
  • alabaster

www.myfirstroom.se/ har ett som är fint. (Men alldeles för rosa för min smak! )

Mori skrev 2007-12-25 21:08:05 följande:
    Hon fick dockskåpsmöbler från Idiska också....underbara!Nu behöver hon bara ett dockskåp Någon som har tips? Jag vil gärna ha ett stort i trä som ser ut som ett hus (inte bra på att förklara) alltså inte Lundbys i papp.
  • alabaster

Jag har sett ett vitt med svart tak någonstans men jag minns inte var! Det var ganska dyrt men otroligt vackert och jag funderar på om mina barn (eller jag själv haha ) ska få ett sånt framöver. Men det går ju inte om jag inte minns vart den var...

Svar på tråden Vita hem del 6