Inlägg från: Vaniljdröm |Visa alla inlägg
  • Vaniljdröm

Vita hem del 6

Lina,

Köket börjar kännas farligt "färdigt". El, vatten, kakling är färdigt. Passbitar, trösklar, tapeter och fläkt saknas ännu men eftersom det går att laga mat nu så har en viss lathet infunnit sig.
    Hela förra veckan flydde vi eländet och åkte på skidsemester.
    Idag har jag haft sönder min älskade taklampa och fixat ett stort märke i köksbordet på köpet.
    *surar*

• Vaniljdröm

Tittar in snabbt och hoppas att ni kan ge många fina tips på vardagsrumstapet.
    Jag skulle gärna vilja ha tips på var jag kan hitta vit botten med typ pärlemo-mönster på. Hoppas att ni förstår.
    Rummet är stort så handtryck måste nog tyvärr avstås ifrån (får inte kosta alltför mycket per rulle). Annars vet jag att Julia har en underbar.

• Vaniljdröm

Hej kära vänner!
    Anledningen till att jag väldigt sällan syns till härinne nu för tiden är att vi renoverar vardagsrummet.
    Det är inte riktigt kul. Jag slits mellan min känsla för vad som är vackert och makens känsla för det praktiska. Vi har både litet barn och hund och när vi flyttade in lät jag maken bestämma över möblemanget! Just nu känner jag mig bara missnöjd men vågar inte andas om att möblerna måste bytas ut igen.
    De är praktiska och moderna och går inte alls att få ihop med något romantiskt/lantligt.
    Vi har just lagt ett ekgolv och nu ska tapeter väljas. Vet varken ut eller in.
    Ville bara klaga lite. Annars är allt ok !

• Vaniljdröm

smultron,

Tack för din förståelse.
    Egentligen kan jag väl inte klaga på maken. Jag har fria händer till 98% när det gäller inredning.
    Men just vid vardagsrummet klämmer skon. Och det är ju ett viktigt rum så mycket tid som spenderas där.
    Jag tycker att det är svårt att få till ett lungt och harmonisklt rum med alla hi-tech grejer som ska samsas där. För att inte tala om alla sladdar *grrrr*

• Vaniljdröm

Julia

Åh, du är alltid så positiv !
    Nej köket är inte helt klart men vi har hamnat i ett läge där vi inte kommer vidare om vi inte tar tag i vardagsrummet och egentligen även hallen samtidigt. Väggar har rivits mellan rummen och golven ska vara samma.
    Var skon klämmer värst är svårt att säga. Det känns alltför modernt tror jag. Jag är rädd att det krockar när jag försöker mysa till det. Och så har jag svårt att välja en accentfärg (vilket behövs). Är sugen på något pastelligt men är rädd att det blir mesigt. Missförstå mig inte. Detta är ju sådant jag egentligen gillar !

• Vaniljdröm

Grynet,

Hmmm, svårt! Jag har missat skåpet men antar att det var ett begagnat som ska fixas till?
    Jag hade isåfall velat se skicket på det innan jag la ut så mycket pengar på det men jag kanske är helt ute och cyklar nu?

• Vaniljdröm

Julia!

Tack söta, rara du.
    Jag ska ta till mig vartendaste av alla dina goda råd. Du får det att låta så självklart och enkelt.
    Nu fick jag lite inspiration igen. Det ska gå att få ihop det på något vis.

• Vaniljdröm

Juliah,

"Stilrent" för mig är ofta ett hem utan personliga saker som taget ur en möbelkatalog ungefär.
    Torrt och dyrt är förknippat med stilrent för mig.
    Vi hyrde en stuga i fjällen som var just stilren. Hur snygg som helst faktiskt, med vita panelväggar, mörkgrått klinkergolv och möbler i oljad ek. Efter en dag där var jag dock tvungen att piffa till det med en dalahäst (vit) några krokus och en massa ljuslyktor.
    Det får inte vara allför sterilt.

• Vaniljdröm

Tack för titten Julia!
    Den är verkligen helt underbar din tvättstuga. Det måste vara fantastiskt roligt att få tvätta där.

Svar på tråden Vita hem del 6