Inlägg från: Vaniljdröm |Visa alla inlägg
  • Vaniljdröm

Vita hem del 6

Bah!
    Kan ni fatta. Jag har slarvat bort EN gardinlängd. Hur lyckas man med det? Har vänt uppochner på hela huset men hittar den inte. Sånt här kan göra mig tokig.......

• Vaniljdröm

Halloj!

Jo, vi renoverar ju kök med Ikeas Lidingö men har inte så värst mycket bilder i galleriet.
    Jag var Karamellfabriken innan.

• Vaniljdröm

Snälla lilla Mia!
    Stanna här hos oss, vi är snälla .
    Vad säger de i chic-tråden?
    Tycker förresten att du har ett jättevackert hem men det vet du ju.

• Vaniljdröm

Godmorgon alla!
    Vet ni vad. Igår köpte jag en tapetnedtagare; en sådan där apparat som ångar ner tapeter. Så håll alla tummar är ni snälla att den funkar riktigt bra. Jag är så less på alla tapetlager och vill bara ha bort allt nu när vi ska fixa vardagsrummet.

• Vaniljdröm

Godmorgon alla!
    Vet ni vad. Igår köpte jag en tapetnedtagare; en sådan där apparat som ångar ner tapeter. Så håll alla tummar är ni snälla att den funkar riktigt bra. Jag är så less på alla tapetlager och vill bara ha bort allt nu när vi ska fixa vardagsrummet.

• Vaniljdröm

Tack luvan!
    Jo, jag har sneglat på den ett bra tag nu men det var strukturtapeterna som fick mig att slå till

• Vaniljdröm

Hej igen!
    Tänkte att det var dags för en rapport om tapetnedtagningen.
    Det är ju inte så att tapeten trillar ner precis men den lossnar iaf (med ganska mycket hjälp från en skrapa). Nu ska jag gå och ta på mig en bikini tror jag. Det är smällhett i ångan.
    Återkommer i smala-tråden och talar om hur många kilo jag svettats bort sedan !

• Vaniljdröm

Vad tror ni om den här? Har någon sett den i verkligheten? Funderar på den till vår hall. Kanske lämna in för lackering (vit) och sy en klarröd dyna istället?
    Eller är den rent av fin som den är? Vi har ekgolv och väggarna blir någon vit nyans tror jag.
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70101048

• Vaniljdröm

Underbart hus mimmamum. Tänk att få sätta tänderna i det. Ligger det mycket fel?

• Vaniljdröm

Himmelbit,

Du är välkommen till mig. Jag har MASSOR !

• Vaniljdröm

Vill också tova men är allergisk mot ull.
    *gnäll, gnäll*
    Nu ska jag krypa in i en omöjlig garderob under trappan och städa där. Och så har jag beställt specialfilter till dammsugaren. Märks det att jag betar av göra-listan idag eller

• Vaniljdröm

Förresten, ni som har god smak. Tycker ni att det är fint med hängrännor/stuprör i aluzink. Vi måste byta ut vårt takavvattningssystem och jag fikar efter något underhållsfritt som inte tappar färgen eller rostar.

• Vaniljdröm

Lynn,
    Jag tror att jag gillar det. Lite fräsigt är det faktiskt. Vi målade huset i somras men inte vitt utan ljust vaniljgult med vita dörrar/fönster och zinkgrå knutar. Idag har vi vita hängrännor. Kunde det passa tror du?

• Vaniljdröm

Ni är ju helt otroliga härinne! Vad skulle man göra utan er. Tillochmed stuprör intresserar er !
    Egentligen är jag väl mest ute efter något som håller läääänge. Trött på att skrapa och måla.
    Har du någon bild Lasseliten. Blev helt plötsligt väldigt intresserad av just era stuprör. Det lät fint!

• Vaniljdröm

Juleja,

Fin men ser ganska välanvänd ut. Jag hade prutat.

Svar på tråden Vita hem del 6