Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vita hem del 6

godmorgon Enji och Julia.

Vi hade inte heller något för andra barnet, vi bodde i Sverige då ännu. Iofs hade det varit svårt att göra något också

• LinaoMatilda

godmorgon Nublu och lillafruluva också
    Ja godmorgon alla andra också.

• LinaoMatilda

Idag firar vi självständighetsdag här i Finland. Hurra för oss! Det är alltså helgdag, min man jobbar men min mamma ska komma hit och hålla mig och barnen sällskap.

• LinaoMatilda
    newht skrev 2007-12-06 07:20:15 följande:
    Goder morgon!*gäsp*Får man komma in hos er, mina tjejer har inte vaknat än! Bara jag som e uppe tidigt!Julia; Vilken tidning blir det denna gång? Ditt hem e ju som klippt o skuret för ett vackert repotage i Lantliv om du frågar mig, men det skulle passa i vilken tidning som helst! Jag har blivit tillfrågad om en fotosession...eller vad det heter, i mitt hem med. har skickat iväg foton o det skulle överläggas vilken av inredningstidningarna mitt hem skulle passa i! Jag är mest tagen av att bli ens tillfrågad!*gapar som en fågelholk*Min kompis, IRL, hade Lantliv hemma hos sig för några månader sen, men om jag fattat det rätt så tar det nästan ett år innan det kommer i tidningen...tala om planering!
    Åå va kul för dig. Ert hem är ju verkligen jättefint så det förstår man ju!
  • LinaoMatilda
    newht skrev 2007-12-06 07:46:22 följande:
    Julia; Gör så, det e meningen att det ska fungera smidigt för dig, annars e de inget kul!Tack, barnen o andra gäster sover som kungar där, mannen o jag har pratat om att testsova där ute en natt...hahaha,knasigt! I helgen som kommer ska vi ha alla våra brorsbarn här över natt, dom e alla fyra i samma åldrar o har såå kul ihop! Det blir massor av mys och på söndag kommer hela tjocka släkten hit på stor pysseldag, jag e jultokigast i familjen, har köpt mängder av pyssel på panduro! (vad jag bubblar...sorry)
    Vad mysigt det låter.
  • LinaoMatilda
    newht skrev 2007-12-06 07:52:18 följande:
    Lillafruluva; Inte behöver du hyra, här bor du gratis! Och pyssel finns i massor, mittgamla köksskåp e proppat med pysselgrejjer;)Lina; Visst gör det! Du får ta en semster ute hos oss;)
    Det hade inte alls varit fel! Maris bed and pyssel
    På söndagen ska jag faktisk också ha lite julpyssel. Eller jag och några tjejkompisar ska göra julgodis
  • LinaoMatilda
    newht skrev 2007-12-06 07:59:55 följande:
    Hahahaha, Mari´s Bed & Pyssel...vilken marknadsidé du!Det är roligt o umgås över pyssel, man behöver inte...prata en massa om...fast nu ljuger jag, en kanske pratar ännu mer när man pysslar, vad jag menar e att det blir så avslappnat o mysigt om man pysslar ihop...
    Javisst, man kan sitta och pyssla med sin lilla tomte utan att säga något om man vill Men vill man kan man pladdra på som aldrig förr

Säg till innan din nya verksamhet öppnar, så jag kan gratulera dig och boka rum
  • LinaoMatilda
    newht skrev 2007-12-06 08:10:40 följande:
    But of course! Du blir vippare!Nu lämnar jag er för nu börjar dom vakna te liv inne hos mig!By the way...vet ni att ni här inne var min inspiration till att starta HR? Så är det i allafall!Ha det gott flickor!Kram/Mari
    Ha en skön dag! Kram
  • LinaoMatilda
    MariaV skrev 2007-12-06 08:55:04 följande:
    God morgon! Tack igen för alla åsikter.Måste berätta att jag har inte haft något luktsinne på flera månader nu. Tex när jag bakade med saffran förra veckan var jag så ledsen när jag inte kände någon lukt. Men helt plötsligt igår kände jag saffranslukt, matlukt och röklukt (inte från mig). Jag är överlycklig! Trodde jag skulle få vara med om en jul utan lukter!
    Va bra då. Vet du vad det beror på att du förlorade det från första början? Julen har ju så mycket dofter så du skulle ju ha missat en stor del om du inte fått det tillbaka.
  • LinaoMatilda
    lillafruluva skrev 2007-12-06 08:59:57 följande:
    Sätter in bilder så ser ni Vit eller träfärgad??? 
    skulle du måla precis hela vit isf? Tycker det skulle vara snyggt om halsen skulle vara svart utanpå och sen resten vitt. Men det är nog rätt pilligt, så metalldelarna inte blir målade. Annars fin som den är
Svar på tråden Vita hem del 6