Inlägg från: Det ljuva livet |Visa alla inlägg
  • Det ljuva livet

Vita hem del 6

Du, Julle förresten, har du köpt pärlorna som är på struten på Panduro? Har tittat där men inte hittat några. Så nu fick det bli sötvattenspärlor på min strut.

• Det ljuva livet

Juliah: De kostar bara 7,5$. Alltså 45:-, Nån mer som vill ha ?

feffie: Jag målar just nu ett stort gammalt ekskåp. Det suger som tusan och jag är osäker på om tre lager färg räcker. Men fint blir det !

• Det ljuva livet

*äter lunch och neffelar samtidigt*

Miamariah: Underbart! Skapar ett definitivt villha sug i magen...

Hoppas att alla finner julstämmningen, och framför allt julfriden. Det den man glömmer bort bland alla måsten..

Här kommer ett julklappstips till alla som har små flickor, jag är helt kär i den och vill nästan behålla den själv .. 149:- från Logg, hm. Strl 62-86..

Och min kopia brevid Juilahs fina orginalstrut.

• Det ljuva livet
    Busan skrev 2007-12-11 12:01:49 följande:
    VSM: Gud så söt finns den på nätet eller i butik?
    Hittade den i butik. Så mjuk och skön.. Nästan så jag vill försöka på en flicka bara för att kunna ha den själv .
  • Det ljuva livet
    Bandykillar skrev 2007-12-11 12:04:45 följande:
    Lilla fruluva, jag kikade runti din fina blogg en stund och såg att du tänkt måla om i ena dotterns rum. Hur har det gått eller är det ett projekt för våren.Jag är sugen på att fixa till stora grabbens rum, han fyller 8 i vår. Ngn som har bilder på lite tuffa killrum att visa?
    Jag har i min blogg, http://detljuvailivet.blogspot.com/2007/09/lucas-rum.html#links Lite för tufft för min vita smak, men sonen är nöjd .
  • Det ljuva livet
    Camilla R skrev 2007-12-11 12:22:30 följande:
    usch, just nu mår jag inget vidare -har en stor knut i magen. Måste bara få skriva av mig (hoppas att det är OK)Vi var på julbord med jobbet igår (jättetrevligt) och sedan hade vi lite trevligt i baren på Hotell Anglais -så långt allt väl. Ca kvart över ett insåg jag mina begränsningar och det var dags att åka hem -det fick bli taxi. En manlig kollega går också ut och därutanför frågar han om han kan åka med mig hem (jag uppfattar det som ett skämt) och svarar att vi ses imorgon.MEN han har inte dykt upp. Till saken hör att han bor i Uppsala och skulle sova hos en vän här i Stockholm, men INGEN har sett honom och nu görs en polisanmälan. Det känns jättejobbigt, för någonstans känns det ju som att något riktigt hemskt har hänt
    Oj, fy vad otäckt! Hoppas att han dyker upp. Kram!
  • Det ljuva livet

Nu bär det av till jobbet. Näst sista arbetsdagen innan mitt jullov .

Har föresten gett efter för frestelsn och börjat blogga igen.
    Så, nytt i bloggen .

• Det ljuva livet

Woho! Jag har semester ! Grymt skönt särskillt efter dagens 7-21 arbetspass.

Juliah: Vad kul att din dag gått bra och att du är så lycklig ! Men hur i all världen ska vi kunna hålla oss till nästa jul ?

Syltan: Kan du inte ta bekymmren med sonens förskola ett snäpp högre? Kolla vem som jobbar över föreståndaren och maila till denne ( om man mailar måste det diarieföras)

Lisa1981: Vilka fina saker du visat! Kudden är underbar.

Miamariah visar lika fina bilder som vanligt.

Kållåda, får man barnen att äta det?

*minns inge mer *

Nu är det dags att flyttat det färdigmålade skåpet på plats, det har stått mitt i vardagsrummet sen i lördags..

Svar på tråden Vita hem del 6