Inlägg från: Det ljuva livet |Visa alla inlägg
  • Det ljuva livet

Vita hem del 6

Himmelbit skrev 2007-12-13 20:41:51 följande:
    Vaaaa!! Är det klart?! Show me!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inte färdigpiffat bara.. Ska ta bort fotografierna.. och flytta in mer grejor i skåpen.

Sen kortet togs i förmiddags har det kommit upp två granriskransar.
  • Det ljuva livet
    Himmelbit skrev 2007-12-13 20:47:37 följande:
    Åhhhhhhhhhh vad fiiiiiiiint!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nu behöver du inte stjäla mitt länge..
    Nepp, du får behålla ditt .
  • Det ljuva livet
    Himmelbit skrev 2007-12-13 20:51:36 följande:
    Hygglo burro!! Hur mkt ska du ha för ditt då!! Jag är ju en seriös människa och KÖPER det jag vill ha...
    Säljer det inte för allt smör i småland! Och du glöm inte att jag erbjöd mig att köpa ditt för en femma och det var först när du nobbade det som jag började smida andra planer. ..

Attans, minstingen sover inte . Jag som har massor att göra ikväll!
  • Det ljuva livet
    Kajsa M skrev 2007-12-13 20:55:22 följande:
    hej tjejer!Har inte tid och möjlighet att läsa tillbaka. Hoppas det är ok att jag bara hoppar in.Är det något jag bör uppdateras om så får ni hojta!Fint skåpet blev VSM! Tror minsann du har gjort en Kajsa! Själv var det länge sedan jag gjorde en! Vad lite man hinner när man jobbar!*suck*
    Japp! Jag körde en Kajsa, fast jag jobbade och målade efter jobbet. *men vad gör man inte när man vill ha skåpet klart och inte mitt i vardagsrummet när man får gäster från Usa*
  • Det ljuva livet
    Kajsa M skrev 2007-12-13 21:04:52 följande:
    Det var dagens lilla inhopp! Så ni vet att jag lever i alla fall. Allergin håller på att ta kål på mig! Kan knappt vara hemma längre. Mår mkt bättre på jobbet! Får väl flytta dit!
    Fy, vad jobbigt! Hoppas att det blir bättre. Äter du nån medicin för det?
    Himmelbit skrev 2007-12-13 20:59:13 följande:
    Kul med besök! Hur klarar man av att inte se sin syster på så lång tid??! Ringer ni ofta till varann?
    Det är skitjobbigt. Det är bara 18månader mellan oss så vi är tajta. Och nu när hon jobbar sk kan vi bara talas vi på helgerna pga tidskillnaden. Hon har inte varit hemma på två år .
    LinaoMatilda skrev 2007-12-13 20:59:34 följande:
    VSM: Skåpet är verkligen superfint. Jag kan ta med hem det sen när jag har varit till dig och fika nästa gång jag är i Gbg. Är det ok att det står hos er så länge?
    Det är okej! Hur ni ska få med det till Finland får ni klura ut själva . Och räkna med att jag tar betalt enligt finska mått ..
  • Det ljuva livet
    LinaoMatilda skrev 2007-12-13 21:19:00 följande:
    hehe ja jag har nog släpat än det ena än det andra mellan Sverige och Finland, så nog får jag säkert skåpet också. Ja du menar att du tar betalt i euro? 5kr är väl ca 50cent... men jag är rätt generös så vi kan väl säga en euro jämnt?
    Fast skåpen i Finland kostar väl bra mycket mer än 5 cent? . Betalar du vad ett liknade skåp kostar i Finland så kan det bli aktuellt med än affär .

Himmelbit: Jag och tvååringen var där i maj, när hennes son var 1 månad. Nu är han 8½ månad och ett helt annat barn en det lilla pyre som jag träffade. Sen är det extra tråkigt att inte få lära känna min systerdotter. Hon är 3½ och har DS. Det känns som om man missar massor, när jag var där kunnde jag inte ens de enklaste tecknen hon gjorde..
    Syrran vill gärna flytta hem, men det blir inte förrens om ca 7 år när hennes man går i pension från marinkåren. (= bra lön resten av livet)
  • Det ljuva livet

Godmorgon!

Idag blir en rolig dag ! Huset ska städas och piffas. Men det gör inget för jag är själv hemma fram till kl tre. Mamma och min minsta syster kommer vid tolv och hjälper till. Och sen vd 19, dyker min saknade syster och hennes familj upp!

Grattis Mori! Vad duktig du varit !

Toola: Trodde först att du var gravid igen och tänkte oj vad tätt. Men sen kopplade jag . Vilken sötnos!

Lcoft: Skönt att ordningen är återställd, och du kan gå tillbaka till dina rutiner.

Lillafruluva: Åh, vilket loppis behov jag fick nu..

Juliah: Njuter du av att inte ha något kul/asträngande framför dig? Du måste känna dig ledig nu .

Vet ni förresten att vi har en känd bloggare här på fl? *vinkar* Hoppas på att hon samlar mod och ansluter sig till oss.

• Det ljuva livet
    lasseliten skrev 2007-12-14 07:02:38 följande:
    God morgon! Här vaknade E alldeles för tidgit! Han har varit en riktigt sjusovare senaste tiden så jag är inte riktigt van att gå upp innan 6. Hm..planer för idag. Vill baka något gott julbröd men har inget recept. Tips?
    Vörtbrödet i förra nummret av Lantliv kanske?
Svar på tråden Vita hem del 6