• Busan

Bea: Rummet var jättefint.....

Är sugen på att byta till vita möbler i vårt VR. Har kollat lite på blocket på Gustavianskt men är det pensionärsvarningen på det?! Kommer nog kräva en himla övertalning på maken. Han kan tänka sig att måla om de vi har. Men det är ett himla jobb....

• Busan
    Beatrize74 skrev 2008-01-04 23:49:38 följande:
    Nej, inte pensionärsvarning. Ett hem präglas av de som bor där förstås. Ett av de finaste hemmen jag vet är just Lantlifs Anettes och hon blandar mycket Gustavianskt i sin inredning. Kika in och inspireras:lantlif.blogspot.com/
    Mmm hon har otroligt mycket fint hemma hos sig. Det finns ju faktiskt massa olika fina stolar som är i den stilen.
  • Busan

Jag skäms Generad. Vilket tokigt uttryck jag skrev pensionärsvarning...  Visste inte att det fanns så många typer av gustavianskt. Hoppas inte att jag trampade nån på tårna och sårade. Skäms på mig.

Nåväl maken och jag målade klart lilla A:s rum och idag ska det läggas golv. Fasiken va fort det går när man drar fram och kör bara. Jag stod för målning av väggar det kommer att bli så fint. Hittade en taklampa igår oxå. Ni kommer att få se bilder när det är klart hoppas i veckan.

Herregud vad snö det har kommit här ska försöka komma ut och busa med kidsen idag oxå.

• Busan

Mellantjejen ska få nya tapeterlv och golv och det är inte alltid lätt att styra. Hon gillar rosa och det är den absolut finaste färgen enl henne... Jag gillar vitt.

Den här vill hon ha. Tänkt att ha som fond på sidorna och behålla den vita som sitter på de långa sidorna.
    www.midbec.se/hemsidan/keek_a_boo/stor/4.jpg

Sängen som jag helst vill att hon ska ha är. Vit såklart.
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S59841721

Säng som E vill ha är. Oxå vit.
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10073977

Hon är 5 år så självklart vill jag att hon ska få styra lite i sitt rum. Hon är intresserad så det vill jag uppmuntra oxå. Tror ni det blir bra?
    Hon tog över storasysters rum hon hade rött på kortsidorna. Har försökt med rosa med dödskallar kollat på mininredning.se hittde en jättefin med ränder rosa, brumt och vitt.
    Men nejdå den rosa med stjärnor hittade hon där och den skulle hon ha ingen annan, punkt slut.

• Busan

Veroniqa: Grattis till din lilla söta kille.

MiaMariah: Fy va tråkigt en ursäkt och i varje fall frågan om ersättning hade varit på sin plats. Blir tokig på föräldrar som skiter i barnen när man går bort och hemma också för den delen. Vi känner ett par som hela tiden skyller på att de är så trötta för att barnen vaknar så tidigt! Gränser är väldigt bra att ha. Man måste orka säga till. Jag har fått gått emellan och säga till när de slagits och härjat runt.

VSM: Supernice

• Busan

Sylt: Jättefin  en sån skulle jag mer än gärna vilja ha.

Mori: Vilken söt.

MM: Tycker dom är supersnygga.

Ska försöka mig på att sy lite idag hinner ingenting längre. Veckorna är jag så trött och sent hemma och på helgerna vill man röja och städa och försöka umgås med vänner att de står ut med en. Det är riktiga vänner det.

Svar på tråden Vita hem del 6