Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vita hem del 6

Daggdroppen skrev 2007-12-10 18:56:18 följande:
     Tack! Hihi, jo, alltså jag har nog bakat nförut, men då med mamma. Och en gång med färdig deg, men aldrig från början ensam Vi har inte haft rum!!! Eller ordentlig spis osv...
    Jo det krävs utrymme för ett ordentligt bak. Någon gång skulle jag vilja göra ett pepparkaksbak som Pippi gjorde. Skrattande
  • LinaoMatilda

Mufflon: Håller med Fluffiga Moln. Skulle bli jättefint med en liatorp.

• LinaoMatilda
    knyttis skrev 2007-12-10 20:26:46 följande:
    Jag ringde Syster Lycklig idag strax efter de öppnat, skulle höra om Elviras soffan fanns kvar. Fick klartecken av maken att köpa den och blev ju så hejdundrandes glad! Så hade ngn ringt just innan mig och bokat den.... Jag blev såååå ledsen! Har drömmt om den sedan jag såg den första gången! Snyft!
    Vilken otur! Hur lång leveranstid är det om du beställer då?
  • LinaoMatilda
    FruPuffen skrev 2007-12-10 20:44:24 följande:
    Knyttis och mimmi: Ja det skulle vara såå kul att få köpa den. Jag får nog veta imorgon, min kompis ska ringa en kontakt som hon har, vi får se hur bussig hon är. Har nog inte råd att köpa den just nu till ordinarie pris. Men det börjar bli kris med säng snart! Viggo är en liten 3-månaders akrobat som snart kommer att trixa sig ur vaggan som har jättelåga kanter.
    Va kul! Då håller jag tummarna för sängen!
  • LinaoMatilda

Hej Himmelbit! Jag vill också ramla på skåp. Har plats för 2 st t.o.m.!

Knyttis: Visst är det materiellt, men jag har kommit på att jag mår mycket bättre när jag har ett hemtrevligt hem jag tirvs i. Låter kanske knäppt, men jag kan gå in i ett rum som är färdigt (vi har ju myyycket kvar att göra här) och bara stå och njuta och se mig omkring. Jag får energi av det.

• LinaoMatilda

Kan någon ta bilder på Julias reportage i Aftonbladet? Skulle så gärna se det

• LinaoMatilda
    MiaMariah skrev 2007-12-10 21:44:16 följande:
    jag kan fixa det åt dig om du vill, har ju redan din mailadress
    Ja gärna! Va snällt av dig
  • LinaoMatilda

Pärla: Ja visst skulle det vara mysigt Skrattande Tyvärr så ser jag mig också skurande golvet, med en del springor mellan golvplankorna, efteråt Skrattande

Himmelbit: Ja det låter som en toppen idé! Har du bra kontakter inom levernasbranchen? Himmelbit-lastbilar AB Inc. Corp. kanske? Skrattande

MiaMariah: Men va snällt, du får tacka maken från mig!

• LinaoMatilda
    Himmelbit skrev 2007-12-10 22:07:13 följande:
    Nej, jag har inga bra kontakter. Ska vi starta firma tillsammans? .Kan du köra lastbil?!
    Hihi ne tyvärr.
    Men jag köpte faktiskt ett skåp från Sverige för ett tag sen. En kille från Dalarna köper möbler i Sverge och säljer sen på finska motsvarigeheten till Tradera. Jag fick skåpet till ett bra pris i finska mått mätt och hit fraktat för endast 15e (ca 150kr). Och han tjänade på det.
  • LinaoMatilda

MiaMariah: Tack!!

Juliah: Nu har jag alltså också fått se reportaget tack vare MiaMariah Tycker det var väldigt fint!  Skulle gärna ha fått vara längre, men det som var med var lyckat.

Svar på tråden Vita hem del 6