Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

numberone skrev 2007-12-29 22:07:59 följande:
    Suck, trodde den vita med var på rea men icke.... 699 :- men å andra sidan var det väldigt läckert med knytbanden....
    Nu minns jag inte exakt var du bor (tror iofs att det var en bit "uppåt") men jag köpte mina i Ullared - de ser exakt likadana ut! Har för mig att jag gav totalt 700 kr för 3-sitssoffa och två fåtöljer!
    Beatrize74 skrev 2007-12-29 22:10:27 följande:
    Tjohooo....alla Örebroare eller ni som bor i närheten - har ni sett att Calletex smällöppnat i Mariebergs köpcentrum???Lyckan är total...köpte på mig småsaker ledigt för trehundra kronor idag med dottern. Här ska slutföras projekt!(Det är en helt suverän och stor tygbutik som legat i Örebros centrum tidigare, men som nu flyttat ut till köpcentrat dit man som utsocknes ändå åker i tid och otid då allt är samlat där (IKEA också dessutom). Helt suveränt! Och bra priser är det dessutom också. Filt för 25 kronor metern och tyg för 70 kronor metern i precis de färgsättningar jag skulle ha till dotterns rum (röda små prickar på vit botten och vice versa)Och dragkedjor...vi pratar HUNDRATALS...hittade EXAKT den jag skulle ha. Helt underbart!*lyrisk*
    Det låter ju som en toppenaffär!! Den meterkostnaden hade jag också velat ta del av .
    Varför har jag fått för mig att du är Östgöte.... Fundersam. Bor du alltså i Örebro-trakten?!
  • Himmelbit
    Kajsa M skrev 2007-12-29 22:16:20 följande:
    www.elsashem.se/showProducts.asp?kat=20www.elsashem.se/showPicture.asp?ID=66www.elsashem.se/showPicture.asp?ID=141www.elsashem.se/showPicture.asp?ID=108www.elsashem.se/showPicture.asp?ID=126www.elsashem.se/showPicture.asp?ID=464www.elsashem.se/showPicture.aspär var listan från Elsas! Hejda mig ngn!!!!!

Nähä du! KÖP!!! Det är du värd!!
    Första länken visade flera saker men jag gissar att det är griffeltavlan eller?!
    De andra sakerna var supersöta! Kanske att jag eventuellt skulle hejda dig ang kannan och kopparna - tror att du egentligen tycker att de är lite för "söta" för din stil?
  • Himmelbit
    lasseliten skrev 2007-12-29 22:14:23 följande:
    hej vänner!Oj, vad ni skriver! Mimmi - Nu blir jag sååå avis på radion... Trodde att jag möjligtvis kanske skulle få en sån svart radio i julklapp...men nep!  Fast det blev ju en kamera istället så inte ska jag vara sur...får spara istället! Idag har jag varit till ikea och reklamerat en matta. Hade förberett ett litet tal om varför jag ville reklamera den, men hon tittade inte ens på den ihoprullade mattan. Känns bra att inte behöva "tjafsa" till sig en reklamation. Köpte istället en vit och billig matta som mimmi och juliah tipsade om - tack den blev jättebra! Sen fick visst två små stockholmsfåtöljer följa med hem också. Vita så klart!
    De nättaste Stockholms-fåtöljerna?! *avundssjuk och nyfiken*
    numberone skrev 2007-12-29 22:20:41 följande:
    Himmelbit:Åååå nu blir jag så där till mig igen som jag blev när jag såg julia och mimmis lampa.... JAG BOR JU TYP GRANNE MED GEKÅS!!! har 20 minuter att köra sen är jag där.... IIIIHH!! Undra om de har vitt....*firar med chokladbollar*
    Aha, ännu bättre!! Vilken tur du har!!
    Nu var det ju ett bra tag sedan jag köpte dem (gissningsvis 3 år sedan) men de brukar ju köra runt på i princip samma sortiment. Och YES, mina var vita!!
  • Himmelbit
    Kajsa M skrev 2007-12-29 22:20:04 följande:
    www.himlenrunt.com/index.php?page=shop.produc...www.himlenrunt.com/index.php inte funka från himen runt hörnet. Men det är ett vitt barnskrivbord och en vit barnsoffa från oliver furniture.
    Okej, möbler kanske du ska hejda dig ifrån att spontan-shoppa, om du inte känner att det är riktiga klipp! Men tänk på hur många ggr du bytt bord och stolar i köket
  • Himmelbit
    numberone skrev 2007-12-29 22:25:22 följande:
    Himmelbit:du har möjligtvis inte nån bild?
    Hittade en gammal jätteful men ändå...
    Överdragen är nytvättade och därför väldigt skrynkliga - jag hade ett helsicke att stryka dem efter tvätt...

• Himmelbit
    lasseliten skrev 2007-12-29 22:27:49 följande:
    Himmelbit - yes - de blev det! Såå nöjd, tom den smått pessimistiska sambon är nöjd, de ni! Sen blev det faktiskt också en sån där fiiin lampa från ikea som mimmi tipsade om. Börjar känna att mitt vardagsrum väldigt mycket liknar Mimmis
    Bilder, bilder!!!
    Jag blev också extremt sugen på den lampan = måste verkligen åka till IKEA snart!
    numberone skrev 2007-12-29 22:32:34 följande:
    Himmelbit:De är ju jätte snygga!! Måste kika på det nästa gång jag åker dit..... 2 januari
    Jag var där i lördags... *erkänner*. Vi var ju där i slutet av oktober, som jag skrev om här, men nu åkte vi igen och handlade de sista julklapparna.
    Feffie skrev 2007-12-29 22:28:34 följande:
    Tjejer får jag be om hjälp? Ska göra en svartvit förstoring på min lilla bebis, vilken tycker niär bäst?  Nr1 tycker jag nog är lite bättre (jag bortklippt) för på nr 2 ser jag för suddig ut ut.Kika gärna om ni vill.www.familjeliv.se/krypin/feffie/galleri.php
    Ja, nummer två tycker jag också är lite för suddig. Men nummer ett känns mer som ett konstverk än en bild på er bäbis. Det beror ju lite på vad ni är ute efter, men jag tror att man inte kommer att relatera till att det faktiskt är er bäbis som är på bilden. Man ser ju bara kroppen och bakhuvudet. Annars är den väldigt välgjord och vacker!
  • Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-29 22:36:19 följande:
    Ska strax lägga mig! Har haft en hård första dag på jobbet efter två veckors semester. Yngste herrn tyckte att det var en bra idé att vara vaken mellan 1.20 och 4.15. Det tyckte inte jag!! *och särskillt inte när väckarklockan ringde kl 4.55*Få hoppas att jag får sova bättre inatt. Börjar 6.30 imorgon igen och sen blir det handling inför nyårsfesten. Och antagligen städning med eftersom jag jobbar 7-15 på nyårsafton.Posssurfade på blocket och hittade den här: www.blocket.se/vi/14604743.htm Visst kan den bli fin vit...
    Låter inte alls som en bra dag... Gå du och lägg dig!

Den skulle kunna bli jättefin, absolut! Du hittade inga skåp?!
  • Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-29 22:47:56 följande:
    Inga som var värda att länka till. Dåg du det höga jag länkade till i eftermiddags?
    Mmmmm, det missade jag inte!!
    Supersnyggt!! Hade passar här hemma - är du förvånad
    numberone skrev 2007-12-29 22:49:28 följande:
    himmelbit:hihi jag är där alldeles för ofta men det blir lätt så när man bor så nära... Så smidigt att köpa en massa julklappar där...vi shoppade massa pussel och spel, stor skillnad på sånt där och i vanliga affärerHoppas så att de har till tre sits... du hade bara 2 sits väl...
    Nej, min soffa var en 3-sits.
    Ja, vi har har ju ändå nästan 25 mil enkel väg... Kan tänka mig hur ofta vi hade varit där om vi hade 20 min resa... Penga mun
    Jag köpte Brio-leksaker till sonen och det är ju otrolig prisskillnad. Köpte även den begränsade utgåvan av Monopol med "kontokort" till syskonbarnen för 150 kr billigare än vad jag hade fått ge här!
  • Himmelbit
    lasseliten skrev 2007-12-29 22:51:02 följande:
    Himmelbit - looovar bilder imorgon!  Nu måste jag sova lite...Ebbe har feber och lätt att få feberkramper så det blir lite av en vaknatt inatt tyvärr...
    Jag hänger här på låset imorgon då..
    Hoppas att ni får sova inatt!!
    Feffie skrev 2007-12-29 22:51:54 följande:
    Mmm jag håller med dig, men det är svårt. Tack
    Jättesvårt. Men som sagt - det är en väldigt vacker bild så som konstverk är den ju suverän.
  • Himmelbit
    Feffie skrev 2007-12-29 22:53:09 följande:
    Tycker också den är mysig, synd bara att jag inte hade lite finare tröja på mig:) haha Tack
    Har du inte kvar originalet så att du bara kan tona ner kontrasterna på dig, om det är det du menar?
Svar på tråden Vita hem del 6