Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vita hem del 6

danstina skrev 2007-12-10 22:25:53 följande:
    Men vilken bra tråd! Hit hör ju jag!Köpte hus för sex veckor sen och sakta men säkert tar huset en alltmer vit inredning motför det färgglada som var förut. Är man välkommen att joina er?
    Välkommen!

Himmelbit: Det är nog mest det gamla som är dyrt. Har väl att göra med historien, mycket som förstörts under krigen antar jag.
  • LinaoMatilda

Vi får slipa på affärsplanen sen Himmelbit. Nu ska jag sova.

Natti natti

• LinaoMatilda

Hej på er!

MiaMariah: Så fint zinkhuset är! Drömmer om et jag också.

Karamellfabriken, Pärla och Lillafruluva: Hoppas ni kan hitta lite julstämning iaf. Skickar över lite doft av hyacinter, pepparkakor och glögg.

Lillafruluva: Hoppas det går bra för din kusins bebis!

Busan: Bra fynd!

• LinaoMatilda

Pärla: Va fint det blev! Måste kännas som ett helt nytt rum.

• LinaoMatilda

Gemelli: Tycker korten är fina. Och Vide är ju supersöt, ingen kommer att titta på något annat än honom i kortet ändå

• LinaoMatilda
    Daggdroppen skrev 2007-12-11 19:16:52 följande:
     Vet du, han fick fria händer med det!!! Det blir inget kryss räcke, utan ett med "vanliga" stolpar. Eller vanliga och vanliga. Kanterna är frästa så hörnen ser lite mer bearbetade ut. Och både upp- och nertill är de lite bredare. Svårt att förklarara! Men det  blir bra och passar huset. Tror inte att ett kryssräcke hade passat.
    Ska bli kul att se bilder sen Det är säkert fint.
  • LinaoMatilda
    MiaMariah skrev 2007-12-11 19:27:04 följande:
    jag har varit och shoppat en tomte plus ett matteusfat men vet inte om jag orkar fota ikväll.. förresten - jag har en amaryllis vars andra stängel inte vill växa! klippte av den första stängeln när den hade blommat klart men ska jag klippa av bladen från den också tro? jag vill ju ha en blommande stängel till!
    Kan tyvärr inget om blomskötsel, jag satsar på att missköta dem och hoppas på det bästa. Men jag skulle gärna se bilder på shoppinggrejerna
  • LinaoMatilda
    Beatrize74 skrev 2007-12-11 19:41:01 följande:
    Jag är så trött så jag svimmar...och jag är nästan helt allvarlig. Hur du Juliah orkar piffa, puffa och fuffa med dina två så är för mig helt obegripligt. Jag känner att jag knappt hinner med barnen och ändå är hemmet eftersatt. Det syns så tydligt när vi inte varit hemma på en helg...det är liksom då vi städar undan de där som i vardagsflänget kan göra att det ser lite stökigt ut. Nu är vardagsflänget OCH helgstöket OCH vardagsstöket för den här veckan sparat då vi inte haft tid på kvällarna. Och det är så mycket jag skulle behöva göra tills i morgon. Ta ur badkläder.Lägga undan tvätthögar.Plocka ur diskmaskinen.Ställa i ny odiskad disk.Plocka upp smutskläder från badrummet.Röja i ordning lite bland alla saker som står överallt (maken ska bära upp en fåtölj från vardagsrummet och ta ner ett piedestalbord) - och så pynta i ordning - allt står överallt nu. Jag har alltså inte ens nämnt att börja julpynta än, göra lussekatter och baka pepparkakor etc. Jag har så dåligt samvete gentemot barnen. Lovade att bygga lego tillsammans med dem, men vi hann helt enkelt inte med. Och maken med sitt höga blodtryck känner en tryckande smärta mot bröstet. VILA älskling!Och jag är så trött så jag nästan skiter i om badkläderna surnar och om svärmor hittar barnens kläder på badrumsgolvet eller får ta hand om disken i morgonkväll. Näe...jag får verkligen inte tidsekvationen att gå ihop. Det är bara för mig att börja acceptera det. Att jag vill mer än jag hinner med och orkar. Jag som hade velat få det så fint tills i morgon kväll då svämor och svärfar ska vara barnvakter då jag ska på vinprovning och maken på julbord. De vet inte om att vi köpt nya möbler till vardagsrummet och det är ju självklart så att man hade velat att det inte stod möbler och saker överallt när de såg det för första gången. Ska vila på soffan en stund till "Äntligen hemma" eller typ "Äntligen skrämma" då det har varit  så hemska inslag på sistone. Och den underbara tyskan är ju inte heller kvar. "Och da ar de bara ta lite zzzzitchoooonvatten så lüser den smuts opp sig"
    Visst är det fullt upp med 2 små barn och allt som hör vardagen till. Man måste få säga att man inte orkar och få hjälp. För dig är det ju ännu jobbigare när du måste tänka på din man också och han inte kan hjälpa till lika mycket. Har tyvärr inga bra tips att komma med. Men du får en stor kram!
  • LinaoMatilda
    MiaMariah skrev 2007-12-11 19:55:07 följande:
    Och innan ni frågar - JA, det är en röd julstjärna i bakgrunden (Kajsa - det sket sig om du minns vår konversation) - fick den idag av Bostadsbolaget. Men det märks att vi har flyttat till ett bättre område - där vi bodde förut var den hälften så liten och då fick vi hämta den själva. Nu ringde de på dörren!Nåå - vad tycker ni om min söta tomte - jag och mamma var i en butik i deras stad för några dagar sen och då satt just denna tomte lite här och där i butiken så jag skojade med mamma och sa att egentligen borde jag köpa honom eftersom han följer efter mig hela tiden. Och vad satt inte inne på Iems på hyllan när jag skulle köpa Matteusfatet tror ni..? Så nu fick han följa med mig hem
    Vilken söt tomte! Klart den skulle med dig. Och fatet är jättefint!
Svar på tråden Vita hem del 6