Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vita hem del 6

knyttis skrev 2007-12-12 20:11:55 följande:
    www.fazergroup.com/templates/Fazer_Informatio...Det är väl de till hö längst ner, kan de heta rännbär tro?
    Ja de är det! Hade ingen aning om att de hetter rönnbär. Trodde jag skulle säga "jaaa såå heter dom juuu", men näe.. Men du har nog rätt
  • LinaoMatilda
    MiaMariah skrev 2007-12-12 20:12:37 följande:
    absolut
    Berättade för min man att jag inte är ensam om det där med alfabetisk ordning på böcker kryddor mm. Tänkte att han kanske tycker jag är mindre knäpp hehe men tror inte det hjälpte Skrattande
  • LinaoMatilda
    MiaMariah skrev 2007-12-12 21:34:21 följande:
    titta gärna in hos mig, jag har inte spärrat.
    Precis! Vi vet ju iaf att det är vi som har rätt Skrattande

Knyttis: Ja de heter ju Pihjala. Därför Rönnbär inte ringde någon klocka hihi Dumt av mig att inte fatta det.
  • LinaoMatilda
    Busan skrev 2007-12-12 21:06:53 följande:
    Helt OT: Jag hatar denna magsjuka.... Lilltjejen spydde ner sig igen, har inte kräkts sen tidigt imorse de andra tjejerna har haft det. Vi vuxna har ont i magen men inget mer händer. Som tur är går det i alla fall över.
    Fy vad tråkigt för er. Hoppas ni kryar på er snart!

Nu ska jag sova! Natti natt
  • LinaoMatilda

Godmorgon!

Fy, idag har jag flera "måstesamtal" att ringa. Jobbiga att göra men skönt när de är gjorda. Sen ska jag försöka få den där lilla toaletten klar. Tar sån tid för mig, men men.. nog blir det färdigt någon gång

Vad ska ni andra pyssla med idag?

• LinaoMatilda

Här i Finland är det bara den svensktalande delen som firar Lucia. Våra barn går i finskspråkigt dagis och därför blir det inget luciafirande där. Lite synd. Vi ska fira det här hemma ikväll istället (orkade inte nu på morgonen)

VSM: Kålrotslåda är mums! Gillade det även som barn Får vi se bilder på skåpet på plats sen?

Lisa: Svårt när du har så många fina bord att välja mellan

Himmelbit: Inte alla som firat nyårsafton som ni gjorde ifjol då Föddes han sent eller tidigt på dagen? Tänk att det kan vara bara några minuters ålderskillnad på några som är födda på olika år (filosofen i mig som talar Flört)

• LinaoMatilda
    malins79 skrev 2007-12-13 08:04:08 följande:
    Jag vill med ha nya möbler! Jag är sugen på att köpa två st 2-sits Ektorp med svart (!) klädsel till vardagsrummet för då får man vit klädsel på köpet, men maken tycker inte vi har råd. Jag blir så ledsen, jag är så trött på våra ärvda skinsoffor från -70-talet.  Tyvärr kan jag inte köpa sofforna själv för man måste ha släp för att få med sig dom hem och det vill jag inte köra och parkera framför Ikea och sen måste man få med sig sofforna och det verka inte så lätt med en snart 8månaders och en 3,5åring. Får väl sura lite och säga att det är synd om mig som går hemma hela dagarna och jag vill ha lite fint omkring mig.
    Eller så tar du hemkörning...
  • LinaoMatilda
    malins79 skrev 2007-12-13 08:44:05 följande:
    Fast det är ganska dyrt, nästan 700kr.
    Oj, ja då är det ju inte värt det.
    newht skrev 2007-12-13 09:23:34 följande:
    God morgon flickor!Smyger in o önskar er en mysig lucia!Jag började dagen med kaffe o lussefirande från Zorngården...åh, så fint det var!:)Har gjort en dörrkrans, kom in o se vettja!www.newht.blogspot.com
    Va fint! Ja den är helt klart värt sprickor i händerna
    Karamellfabriken skrev 2007-12-13 10:03:12 följande:
    Kikar in och önskar alla en riktigt GLAD LUCIA!Här ska målas idag. Tak, väggar, fönsterkarmar och bakom elementen.Kanske blir det en runda till mio för att kika närmare på denna lampan. Vad gillar ni den?www.mio.se/Sortiment/Belysning/Bordlampor/Ham...
    Påminner mycket om HD lampan tycker jag. Ja upptill då. Den är fin men gillar HD foten bättre.
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-13 11:05:05 följande:
     Tack Sötnos!Fyyy, vad det är tråkigt att ta kort när det är så grått och mörkt ute!Vad gör man med den fula AC:n på väggen? Bygger in den i en låda? Den är underbar att ha när det är galet varmt på sommaren, men vad gör man av den nu?Bokhyllorna står kvar.. Maken och jag ska ta ut dem i garaget ikväll..
    Åå så fint det blev!!
  • LinaoMatilda

Grattis Malwa!!

Knyttis: Ajdå, så tråkigt Ring via-direkt, hoppas dom kan hjälpa dig.

• LinaoMatilda

VSM: Jag hade också förväntat mig något mycket värre. Dom kommer att ha det hur bra som helst där!

Svar på tråden Vita hem del 6