Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita hem del 6

numberone skrev 2007-12-29 21:43:38 följande:
    Ja den är med super fin!!
    hur långt gången är du nu numberone?
  • MiaMariah
    numberone skrev 2007-12-29 21:47:00 följande:
    Kajsa:Tror nog inte att jag ger mig på att göra det själv utan ber nog snällt min mammas väninna om hjälp, hon syr till väldigt billigt pris....Går in i v. 18 imorn!! iiiih
    Å vad härligt, tänk vad fort det går, känns som det var igår du berättade nyheten..
  • MiaMariah
    Beatrize74 skrev 2007-12-29 22:10:27 följande:
    Tjohooo....alla Örebroare eller ni som bor i närheten - har ni sett att Calletex smällöppnat i Mariebergs köpcentrum???Lyckan är total...köpte på mig småsaker ledigt för trehundra kronor idag med dottern. Här ska slutföras projekt!(Det är en helt suverän och stor tygbutik som legat i Örebros centrum tidigare, men som nu flyttat ut till köpcentrat dit man som utsocknes ändå åker i tid och otid då allt är samlat där (IKEA också dessutom). Helt suveränt! Och bra priser är det dessutom också. Filt för 25 kronor metern och tyg för 70 kronor metern i precis de färgsättningar jag skulle ha till dotterns rum (röda små prickar på vit botten och vice versa)Och dragkedjor...vi pratar HUNDRATALS...hittade EXAKT den jag skulle ha. Helt underbart!*lyrisk*
    Vad härligt med shopping. Visa bilder!
    lasseliten skrev 2007-12-29 22:14:23 följande:
    hej vänner!Oj, vad ni skriver! Mimmi - Nu blir jag sååå avis på radion... Trodde att jag möjligtvis kanske skulle få en sån svart radio i julklapp...men nep!  Fast det blev ju en kamera istället så inte ska jag vara sur...får spara istället! Idag har jag varit till ikea och reklamerat en matta. Hade förberett ett litet tal om varför jag ville reklamera den, men hon tittade inte ens på den ihoprullade mattan. Känns bra att inte behöva "tjafsa" till sig en reklamation. Köpte istället en vit och billig matta som mimmi och juliah tipsade om - tack den blev jättebra! Sen fick visst två små stockholmsfåtöljer följa med hem också. Vita så klart!
    Bilder tack Flört Nej, Ikea är bra på reklamation, de brukar inte knota.
    Feffie skrev 2007-12-29 22:28:34 följande:
    Tjejer får jag be om hjälp? Ska göra en svartvit förstoring på min lilla bebis, vilken tycker niär bäst?  Nr1 tycker jag nog är lite bättre (jag bortklippt) för på nr 2 ser jag för suddig ut ut.Kika gärna om ni vill.www.familjeliv.se/krypin/feffie/galleri.php
    Jag tycker nummer 2 trots att det är lite suddigt. Det blir en soft bild lite sådär och jag föll för den bilden, lite mer känsla och mys!
  • MiaMariah
    juliah skrev 2007-12-30 15:37:15 följande:
    Bea, härligt! Förstår precis känslan.Slänger in en hallbild, njuter så otroligt mycket av att trappen är vit
    Underbart fint, så vackert med vitt..
    juliah skrev 2007-12-30 15:43:16 följande:
    Fluffis, tack söta! Jo där döljer sig MIN "Förvara allt möjligt konstigt under trappen skrubb"Julprydnader, städprylar, syprylar och så är det även ett gömställe för shopping som inte ska fram på direkten, dvs sådant som göms undan för maken
    Ah, men vad smart! Ett sånt där gömställe för shopping ska jag nog försöka få till här hemma också Skrattande
    mimmi006 skrev 2007-12-30 16:08:21 följande:
    Hemtex har haft billiga, säkert minst 50% där också, Åhléns har, Jotex/ Ellos hade adventsljusstakar, jag har den här efter lite säljande med joxilijox
    Den är verkligen urfin!
  • MiaMariah
    Feffie skrev 2007-12-30 17:39:22 följande:
    Bea, här kommer bilder. Dock så syns inte stegen så väl.Har inte fått upp någon lampa än, så bildern är mörka. Bortse från sladdar & den flammiga väggen. (Den ser inte ut så, kommer nog från kameran, HOPPAS JAG)
    Kanonfint!
    Kajsa M skrev 2007-12-30 18:14:26 följande:
    Lånade bilden från säljaren. Tänk er detta vitt!Precis vad jag letat efter!Har en riktigt bra plats för det också!
    Underbart skåp!
    Kajsa M skrev 2007-12-30 19:14:56 följande:
    En fråga till er alla som shoppar inredning!Tillåter era män/sambos er att köpa hur mkt ni vill, eller blir det argumentationer hemma hos er också? Har de ngt dyrt intresse också ? Funderade ett tag på om jag skulle föreslå skild ekonomi men förstod efter en minuts räknande att det skulle vara förödande för mitt shopping-behov. En 80 procentig lärarlön är ju ynklig jämfört med en ingenjörs. Han har två dyra intressen golf och slalom. Men det är ju stora investeringar, men sällan. Jag köper ju mest småsaker men ofta. Har ju nga superdyra möbler. åh vad det är frustrerande. Vill ju inte bråka!
    Vi är väl rätt sparsamma båda två egentligen. Jag är dock mer för att köpa direkt medan han gärna funderar tills saken är slut Flört Men erkänner villigt att maken bromsar mig ibland, senast nu när jag vill ha nya sänglampor - de från Ikea. Han gillar de vi har men när jag ser att han måste vända sig och trixa lite för att läsa så påminner jag honom om orsaken till varför jag vill shoppa de nya. Jag märker att jag varit gift några år nu med honom när jag börjar bromsa mig själv och tänka efter innan. Flört
    lasseliten skrev 2007-12-30 19:59:44 följande:
    Så, nu har jag fixat en bild på vårt vardagsrum...inte färdigpiffat men är såå nöjd!
    Åå vad snyggt!
    juliah skrev 2007-12-30 19:58:19 följande:
    malins, jag kommer inte heller in till ruffa...
    Inte jag heller men tror jag var inne senast igår.. Jag kan höra efter med henne.
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-30 21:47:02 följande:
    Så här såg vi ut.. www.familjeliv.se/krypin/varsta_supermamman/g...Och så ser min naturliga hårfärg ut.Numera är jag så här mörk: www.familjeliv.se/krypin/varsta_supermamman/g... (fast med en sne lugg)
    Du är så söt vännen, snygg hårfärg!
    Vi hade också ett litet bröllop med bara de närmaste. Middagen hade vi hemma hos oss med catering. Tyvärr fick vi några otrevliga pikar från några s.k vänner som tyckte att det var "kriminellt" att gifta sig på det viset.
    Kajsa M skrev 2007-12-30 22:32:02 följande:
    Dåligt citat men menat åt dörrarna - jättesnygga! Har du nån fläkt? Ställ då en fläkt på golvet/ett bord framför dörrarna så det blir lite rotation i luften. Kan hända att det är så fuktigt just nu att det är det som gör att det torkar långsamt..
  • MiaMariah
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-30 22:48:45 följande:
    Tack MiaMariah! Tråkigt med missunsamma vänner. Jag fick också ett par pikar för vårt sätt att gifta oss.Kom precis på en lek. Såg ett plagg på Hm som jag genast tänkte på Juliah när såg. Vet inte varför men i min fantasi har hon på sig nått sånt. Skulle vara så kul att få en bild av hur vi alla ser varandra i fantsin..
    Ja, usch, trist. I såna lägen märker man vilka som verkligen bryr sig.. Jag bröt faktiskt med en vän som betedde sig som en liten skitunge rent ut sagt..

Hihi, ja, det var ju lite kul när man ser nåt som man tänker att det passar nån härinne Flört
    lasseliten skrev 2007-12-30 22:50:23 följande:
    Jag har fått en digital systemkamera, (Canon EOS 400 D )Den bästa julklappen heeelt klart!
    Ah, visst ja, kanon! Hihi, där vitsade jag till det också Flört
Svar på tråden Vita hem del 6