Inlägg från: Det ljuva livet |Visa alla inlägg
  • Det ljuva livet

Vita hem del 6

LinaoMatilda skrev 2007-12-30 21:12:15 följande:
    Bra idé att piffa till sig själv ibland Hoppas ni får en trevlig fest.
    Det kan behövas . För det mesta så ägnar jag mest tid åt hemmet och maten och typ en minut på mig själv. Imorgon blir det andra bullar
  • Det ljuva livet

Hittade den här bilden från vår bröllopsfest för snart fyra år sen. Åååå vad jag längtar till sommaren. *har förträngt att det var 15 grader och apkallt*

• Det ljuva livet
    FruPuffen skrev 2007-12-30 21:27:52 följande:
    Vad underbart att ha egna pengar! Vi har helt gemensam ekonomi vilket gör att jag tycker att det är lite jobbigt ibland om jag vill handla "onödiga" saker som fina inredningssaker som inte används till något... (som zinkhus t.e.x ) Inte för att han säger så mycket men ibland frågar han "vad kostade den där då?" och han säger nästan alltid "oj". Ska nog förslå erat system!
    Det är så skönt! Vi har i princip slutat att bråka om pengar sen vi fick det så! *förutom när maken surar för att jag vill köpa möbler på blocket som han får hämta *
  • Det ljuva livet
    lasseliten skrev 2007-12-30 21:39:30 följande:
    Tack frupuffen! Åh, bröllop! Undrar när vi ska gifta oss...får nog gå och armbåga sambon lite
    Gör det! Vi hade ett lagom litet bröllop med bara den allra närmsta familjen (17 personer allt som allt) vigsel i trädgården och fest i en lada. *nostalgisk*
  • Det ljuva livet
    LinaoMatilda skrev 2007-12-30 21:54:54 följande:
    VSM: Va mysigt med bröllop. Visst är det bra att man glömmer onödiga detaljer som att man frös eller något annat och bara minns det trevliga.
    Ja, man har en tendens att glömma oviktiga saker. Som tex hur ont det gör att föda barn .
  • Det ljuva livet
    LinaoMatilda skrev 2007-12-30 21:58:45 följande:
    Vet du jag hade redan skrivit det! Men så tog jag bort det av någon orsak Men visst är det så. Nu minns jag bara hur mysigt det var att vara gravid och känna sparkarna, inte alls att jag kräktes halva graviditeten och svällde upp så jag liknade en flodhäst
    Jag minns också bara det mysiga. Att jag i princip inte kunde gå alls från v 10 har jag iiiiiinget minne av!

Nya jeans borde vara förbjudna i vita soffor!! Har inga tips men jag känner med dig Malins.
  • Det ljuva livet
    malins79 skrev 2007-12-30 22:03:13 följande:
    ja, dessutom satt han på armstödet så det blir till att tvätta alltihopa.
    Men!! Nackskott på sånna typer!

Vi har extra skydd på sitsarna och armstöden hela tiden. Nått annat går inte i familjen Gris .
  • Det ljuva livet
    lasseliten skrev 2007-12-30 22:04:24 följande:
    Malins - kolla via direkts hemsida. Där har de tips tror jag..Inspirerad av VSM så tror jag att jag ska färga håret imorgon!
    Åh! Lycka till! Men akta dig för utväxten .

Vad ska ni ha på er imorgon? Jag ska ha  svart tuninka/klänning, glittriga leggings och vad mer? Har galet kalla fötter så jag måste ha nått varmt på mig, skor vill jag inte ha för golvens skull. Funkar det med svarta benvärmare och svarta raggsockor?
  • Det ljuva livet
    malins79 skrev 2007-12-30 22:08:02 följande:
    Ja, tur att jag hade fleecepläden på, nu har det bara kommit på ena kanten på dynan. Han är bara 5år och hans mamma och pappa hade tagit på dem nya kläder som dom fått i julklapp idag. Jag hade inte en tanke på det förrän jag såg fläcken.
    Nackskott på hans mamma då! . Hoppas att det går bort!
    LinaoMatilda skrev 2007-12-30 22:06:02 följande:
    Jag vill också färga håret! Ja det ska jag göra
    Lycka till !
Svar på tråden Vita hem del 6