Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vita hem del 6

God morgon!

Recept på julbröd skulle jag också gärna ta.

Idag ska jag försöka skruva upp handfatet i lilla toaletten. Målade klart panelen jag satt upp där igår.

• LinaoMatilda

hej på er. Jag kunde inte heller skriva här nyss, men nu går det bra även om jag är kvinna

Julia: Gulligt av dig att berömma mig för att jag fixar toaletten själv. Måste göra det för min man jobbar så mycket så han hinner inte. Den tid han är hemma vill han ju umgås med barnen och inte fixa på toaletten bara för att jag vill ha den på ett visst sätt Men jag måste erkänna att jag fått hjälp av min pappa, han skruvade loss handfatet utan att det blev någon översvämmning och så har han sågat panelen i rätt längd åt mig

Lynn: FYYYYY jag är sååååå rädd för ormar! Bra att du skrivit dit!

Mimmamum: Vi hade samma problem med vår lille Emil. Två nätter vaknade han och ville ha mjölk (han drack varm mjölk alltså) men sen sov han hela natten. Han var då 15 månader.

Nu måste jag åka hinner inte kommentera mer.

kram till er alla.

• LinaoMatilda

MiaMariah: Vilka söta grisar! Och jättefint fotografi av din man, ni är båda så duktiga på att ta kort.

LCroft skrev 2007-12-14 13:56:13 följande:
    Mia underbara bilder på grisar Ursöta! Jag skulle också väldigt gärna läsa reportaget från juliah om du orkar? Lina: Har nog missat nåt här nu, har du gjort toaletten själv? Duktiga kvinna! Och du kom in igen utan att behöva byta kön
    Ja jag är fortfarande kvinna och det känns skönt Skrattande.
    Alltså det var ju en toalett, men jag har målat och lagt i halvpanel och målat lite till själv. Som sagt så har jag fått hjälp att skruva bort handfatet (ville inte ha översvämning när rören kopplades loss) och kapa panelen i rätt längd. Inte riktigt färdigt än men ni får bilder sen.
  • LinaoMatilda
    LCroft skrev 2007-12-14 14:57:12 följande:
    Tack Mia! Nu har även jag fått ta del i reportaget från juliah Så söta ni var!Lina: Tycker du är superduktig! Redig kvinna sköter sig själv
    Tack tack Skrattande
  • LinaoMatilda

Mhow: Så fint rummet är.

Julia: Synd att kålrotslådan inte blev bra. Kanske bättre att inte blanda recepten

Numberone: Jag kan kolla upp numret om det ännu är aktuellt?

Fluffiga: Den kommer att bli såååååååååååå fin!

• LinaoMatilda
    gemelli skrev 2007-12-14 18:24:40 följande:
    Näää jag undrade om man kunde ge bort kort på min man till min man i julklapp. Inte bara på honom, han ska även få bilder på sin son.Men det blir nog att jag får ge dom till mig själv så får han tavellisten och kort på sin son istället...
    Ja det låter som bra idé. Alltså korten på honom åt dig och korten på Vide och Vide och honom åt honom.
  • LinaoMatilda

Fluffiga: Jag är säker på att den kommer att bli superfin!

• LinaoMatilda
    Daggdroppen skrev 2007-12-14 19:40:07 följande:
    Åh, nu kunde jag inte hålla mig så jag gick upp och började slipa.Allt gick bra tills det började lukta bränd el. Har två knasiga adventsljusstakar i golvfönstren i det rummet jag var i plus en  arbetslampa. Och så slipmaskinen. Kunde inte lista ut vilket det luktade ifrån så jag blev rädd och fick sluta . Måste ha maken att titta på det då han kommer in. Visst tycker ni att man bara behöver rugga upp ytan? Det är ju en hel del med märken efter användning. Men att börja spackla igen alla små hack så är ju ett jättejobb. Man får ju liksom spackla hela pulpeten då.... Och det får väl synas att den varit i användning? Bara den är bra målad??? Just nu känns det iaf fel att försöka få den helt jämn och fin. Lite av charmen försvinner ju annars....  Eller vad tycker ni? Hur skulle ni göra????
    De grejer jag målat om har jag skrapat ner helt, använder målfärgsbortagningsmedel och så skrapar jag. Så slipar jag efter det. Ytan blir ju inte som ny om det är en gammal möbel. Men jag inbillar mig att det är snyggare om man inte har många lager med olika färger. Och så håller det bättre. Om det sen blir något mer hack i möbeln kan ju färgen unde synas. Så gör jag alltså
  • LinaoMatilda
    Karamellfabriken skrev 2007-12-14 20:18:12 följande:
    Snubblade och knäckte två brädor till nya golvet = ledsen och blåslagen
    Ajdå, hoppas du inte slog dig alltför hårt iaf.
    MiaMariah skrev 2007-12-14 20:27:56 följande:
    Idag kom min madonna förresten som jag beställde för en tid sedan *lycklig*
    Bild?
  • LinaoMatilda

Så söta husen är! Är nog mest förtjust i de som är i zink iaf.

Mia Mariah: Bild imorgon då iaf

Svar på tråden Vita hem del 6