Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vita hem del 6

MiaMariah skrev 2007-12-14 20:54:48 följande:
    Du hann före mitt inlägg Jättefin!
  • LinaoMatilda
    Lisa1981 skrev 2007-12-14 21:03:55 följande:
    God kväll mina vännerHoppas att dagen har varit bra.Jag hinner inte läsa ikapp allt men jag behöver er hjälp lite akut. Nu är det allvar.Jag har övertalat sambon till att köpe de möbler jag vill ha. Problemet är att jag inte kan bestämma mig. Kan ni ge mig lite smakråd????Vad tycker ni om detta bordet?? Funkar det med vanliga leksandsstolar till tycker ni???www.vitarummet.se/mobler/gallery.aspördelar med bordet är att man kan ha allt ifrån 2-4 stolar (upp till 10 stolar runt om) på var sida pga att det är så många iläggsskivor.Jag vet inte om det är en nackdel att det är ovalt men kanske!!!Sedan har vi slagbordet från englesson som jag har visat innanwww.englesson.com/catalog.aspördelen, att det är ett snyggt "vanligt" bord.Nackdelen är att det inte är så stort. Man får "bara" plats med 3 stolar på var sida. Sist har vi elviras värld bordetwww.elvirasvarld.nu/p-svanhild.phpFördel, stort men kan också göras mindre. Från 6 stolar till 10 runt om. Ett "vanligt bord"Nackdel, priset, det är ganska dyrt samt att det inte finns att levereras förrän i januari. Kan ni hjälpa mig lite, jag får snart mer gråa hår förutom de som redan finns i utväxten
    Jag gillar det första och det sista. De är ju lite olika stil så det beror ju lite på hur ni har det runtomkring. Hur går det på nya jobbet föresten?
  • LinaoMatilda
    gemelli skrev 2007-12-14 21:40:07 följande:
    Är det någon som vet vad dom "riktiga" zinkhusen heter?
    Har inte sett att de heter något speciellt, men det är ju Walther & Co som gör dem. De finns bl.a. i elsashem som Mori pratar om.
  • LinaoMatilda

God morgon! Eller känns som eftermiddag redan med tanke på att vi varit vkana i 4 timmar.

Lasseliten: Jag gillar de där små fåtöljerna, har iofs aldrig provsuttit dem, men till utseende iaf.

Mimmamum: Va skönt att du fått sova!

Hos oss komma lilla Emil (1år 8mån) till vår säng redan kl 12 och sen kom Matilda (3år 5månader) vid kl3. Vi har 140cm bred säng, så det säger väl rätt mycket om hur jag har sovit. Som tur är så klev de upp kl 6 (finsk tid, kl är 10 här därför jag varit vaken 4 timmar) så jag slapp sova så trångt länge iaf

• LinaoMatilda

Knyttis: Vilken fin bild du visar, tänker inte ens på högtalarna ser bara den fina granen och gungstolen och ja.. hela helheten. Men förstår vad du menar. Vi har inga högtalare, bara de vid datorn och de är rätt små.

• LinaoMatilda
    Kajsa M skrev 2007-12-15 12:49:37 följande:
    Hej alla rara!Har nu ögnat igenom flera dagars skrivande i tråden. Mycket kul läsning och fina bilder. Ingen nämnd ingen glömd!Är så ledsen över att julen håller på att gå om intet här hemma. Har fått slänga ut alla hyacinter och tazetter, mossa, och kransar. Inen levande gran blir det, utan maken är och köper plastgran just nu. Behöver dofterna för att känna julstämning! Har blivit så hysteriskt allergisk mot allt. Vet inte fortfarande vad jag reagerar över, men jag kan knappt vara hemma. Har fått medicin nu och får hoppas det går över. funderar åp att ta in en städfirma som sanerar hela huset. Kan finnas sporer kvar från mossan...Usch vilket elände! Ska baka lite idag för att få in lite juldofter i alla fall, sen får vi skråla julsånger för fulla muggar.Lisa1981angående bord! Jag röstar för englesson eller EV. Det ovala bordet var fint också, men jag gillar hellre rektangulära bord. Fast ovala är praktiska när man ska klämma in många!
    Fy stackare. Du som hade gjort så mycket fint. Du får hitta på annat som framkallar julstämning. Som ljus och t.ex. doften av julklappslack mm mm
  • LinaoMatilda
    Kajsa M skrev 2007-12-15 13:59:47 följande:
    ÅHHHH! ÄNTLIGEN EN GRAN I VITT!!!!Har kämpat flera år för att få klä granen som jag vill. I år har "gubben" gett med sig! Den blir så vit och fin! Barnen har sin i rosa! Ni ska snart få se bilder! Lite jul blev det i alla fall...
    JA vi vill se bilder
  • LinaoMatilda

Va fina granarna är Kajsa! Mysigt med egen gran åt barnen, funderar på att ta efter den idén

Julia: Kul att du hittat tvättkorgar. Det är inte det lättaste faktiskt. Vi har en tråkig vit från ikea som viker sig efter ett tag (detta är andra vi har) Vet inte om det är ett tecken på att jag borde tvätta oftare? Skrattande

Svar på tråden Vita hem del 6