Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vita hem del 6

Daggdroppen skrev 2007-12-15 17:26:39 följande:
    Åh, kära ni. Jag får inte heller till någon julstämning här i huset. Och jag som hade drömt om denna jul VAD ska man göra?????
    sätt på lite julmusik, slå in lite julkappar, ät lite pepparkakor, drick lite glögg och tänd lite ljus
  • LinaoMatilda
    malins79 skrev 2007-12-15 19:17:58 följande:
    här är man gräsänka ikväll, maken är på julbord med jobbet. Jag kunde också fått följa med men jag ville inte lämna Jacob hemma med barnvakt och det skulle vara uppträde under maten så det hade blivit för jobbigt för honom att följa med. Han är sån att vaknar han efter 1-2timmar vilket har har gjort sista tiden (eller rättare sagt alltid) är det nästan bara amma som gäller för att få honom att somna om, och även om jag skulle tagit egen bil för att åka hem efter maten hade jag inte kunnat slappna av... Det kommer fler julbord. Så får jag umgås med er istället. Saga sover jämte mig i soffan så henne ska jag lägga in i hennes säng och Jacob sover han med så det är ganska skönt här hemma för tillfället
    Visst blir det märkligt tyst när barnen har somnat? Här är det iaf full fart hela dagen och nu knäpptyst
  • LinaoMatilda
    malins79 skrev 2007-12-15 19:52:31 följande:
    Idag var jag inne på vår Secondhandbutik och där reserverade jag ett litet slagbord (70cm brett) Jag hade inga pengar med mig när jag sprang in där 20min innan stängning. Jag tror att dom som besöker/handlar för det mesta i den butiken köper möbler/prylar och använder det i befintligt skick. För detta bordet hade nån vattenfläck på bordsskivan men jag såg ju hur fint det kan bli i vitt. Klaffarna var jättefina. Det var inga hack, inga stora iallafall. Så det är nog bara att tvätta av, rugga upp ytan lite och sen måla. Ska gå dit imorgon igen, dom skulle ha 250kr för det och det verkar billigt när jag kollar Blocket. Det var likadant med Sagas skrivbord (bild i galleriet om nån är intresserad), det var repigt och hackigt men jag såg ju att det var ju bara att slipa och sen måla, 150kr betalade jag för det, det får man ju inte ett nytt laminat skrivbord för. 
    Låter som ett fynd! Känns rejälare med helträ också. Ska kolla på skrivbordet.
  • LinaoMatilda

Hej på er.

Så fina bilder du visar Mimmi. Tänk att ni har det köket påriktigt, jag menar det är ju som ett drömkök!

• LinaoMatilda

Himmelbit: Din blogg ser väldigt trevlig ut, ska bli ett nöje att följa den Får jag länka till den från min?

FruPuffen: Våra barn har för tillfället ett genemnsamt rum, när de blir äldre får de eget (det andra används som gästrum nu). Tycker det verkar som en bra lösning att ha ett lekrum och ett sovrum, men deras rum nu ligger så bra till både med tanke på sov och lek så jag vet inte vilket jag skulle flytta till det andra rummet

• LinaoMatilda
    Karamellfabriken skrev 2007-12-16 11:25:50 följande:
    mimmi,Jo, vi är ju på väg. Men det går inte fort nog. Vill ha mitt mimmi-kök NU.Sen vet i sjutton om jag lyckas få ihop det så smakfullt som du iaf, men man kan ju drömma !Mina rara svärföräldrar tar emot sonen med hosta och allt. Nu ska här skruvas !
    Ni kommer att få det så fint! Och den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.. eller hur det nu var man skulle tänka
  • LinaoMatilda
    Himmelbit skrev 2007-12-16 11:36:42 följande:
    TACK!! Självklart får du det!Jag håller dock på att bli galen på den... Det verkar som att man bara kan gå in och göra ändringar var tionde gång ungefär (efter att inlägget är publicerat) *grrrr* Två nya inlägg idag förresten! *kan inte hålla mig*
    Oj hur hinner du! jag har planer på att få in ett nytt inlägg idag, men det får nog bli när barnen sover
  • LinaoMatilda

Nu ska vi iväg och kika på julmarkanden i stan

Ha en bra dag!

• LinaoMatilda
    gemelli skrev 2007-12-16 14:04:02 följande:
    mimmi,Underbart kök, verkligen superfiiint!Hua igår gjorde vi all julgodis och vi prövad Leilas "Världens godaste smörkola" och den blev verkligen VÄRLDENS godaste Hua hoppas den finns kvar till julafton bara Hahahah jag har inte så mkt inredningsbilder att bjuda på. Men en liten julbudda som ser ut att ha ätit alldeles förkt smörkola kan vi bjuda på 
    Vilken sötnos!

Fluffiga: Va kul att din inspiration är tillbaka! Det är väl som det mesta att den kommer och går lite Ser framemot bilder
Svar på tråden Vita hem del 6