Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita hem del 6

Åhh, har alla sovmorgon idag?

Jacob somnade kl06.15 då vaknar Saga. Marcus var som vanligt inte hemma, han gick vid 06 för att åka fram och tillbaka till Jönköping för att hämta hem mässgrejor. Kommer väl hem vid halvniotiden.

Knyttis, vad fina saker du sytt.

• malins79
    LinaoMatilda skrev 2007-11-10 07:30:44 följande:
    God morgon. Stackare som fått kliva upp så tidigt. Jag har haft lyxig sovmorgon till 8 (finsk tid).Jo, man kan måla med vattenbaserad färg på oljebaserad men inte tvärtom. Har för mig att den oljebaserade fräter upp det vattenbaserade då. Vad är det för bor du målar?
    Det är ett furusoffbord, som vi köpt på Blocket för 50kr. Fanns förr på Ikea, ett bord med en hylla under. Har tyvärr ingen bild på det.

Men vad bra, då köper jag vattenbaserad färg, att stå nere i källaren utan att kunna öppna några fönster är ingen höjdare med oljebaserad färg, sen har jag lite hyllplan och en tallrikshylla som ska målas. Jag ska försöka måla färdigt mina målarprojekt inte jag skaffar nya Men jag sitter och tittar på Blocket och letar skåp.
  • malins79
    LinaoMatilda skrev 2007-11-10 07:39:32 följande:
    Känner igen det där. Jag hittar nya grejer som jag bara MÅSTE ha. Även om jag har alldeles för mycket att göra här hemma. Men man kan ju inte missa några fynd.Är det något speciellt du ska ha på rusta?
    Jag ska kolla in deras julsaker, köpa lite glödlampor och ev några utklädningskläder till Saga i julklapp.
  • malins79
    Kajsa M skrev 2007-11-10 07:52:37 följande:
    oops! REpris från mig!
    Ja, men det är ju bra att få uppgifter från mer än en, då vet man ju att det är rätt!
  • malins79
    Kajsa M skrev 2007-11-10 08:43:24 följande:
    Någon som vet när Vakre hjem kommerut i affär?
    Vad inte det i torsdags, 8nov?
  • malins79
    Gemelli, vad skönt att du fått sova lite, du ska se att kroppen sätter igång fl nu när du är utvilad.

Kajsa, blev pärlspont från Coop?

LinaoMatilda, vad fina saker du köpt.

Sen tog minnet slut.

Jag själv har varit på Rusta idag och köpt lite julsaker. Detr blev den toppstjärnan som jag visade igår om någon minns?
  • malins79
    mimmi006 skrev 2007-11-10 18:13:08 följande:
    Det är en fördel! Jag har bobux till båda, men de är tunnare. De sitter kanonbra, rekommenderas verkligen!Malins- jag letade som en tok efter en röd filt med vita snöflingor på Rusta... hittade ingen, såg du nån?
    Menar du den som var med i Lantliv?
    Den såg jag inte, däremot en vit filt med rödhjärtan, tyvärr var langettsömmen sydd med en rosaröd tråd.
  • malins79
    Mufflon skrev 2007-11-10 19:12:33 följande:
    Kajsa; Är ni helt nöjda med resultatet? Vilken färg ska man använda? Skulle vilja ha nått åt det ljusare hållet!!För länge sen hade vi laserat i hallen, viska terracotta...huu får rysningar men så var det ialf och den färgen såg eländig ut, alldeles "blaskig"
    Jag har målat en gång på tapet, använde då Nordsjös färg i Mio Mandel. Det blev bra, fick måla två gånger. Tyvärr slarvade jag lite med slipningen efter spacklingen men det är nog bara jag som ser. Jag vill måla om i hallen (inte maken) då tänker jag bara spackla igen hål och strunta att spackla tapetkanterna.
Svar på tråden Vita hem del 6