Inlägg från: FruPuffen |Visa alla inlägg
  • FruPuffen

Vita hem del 6

caffe latte skrev 2007-11-25 09:07:45 följande:
    Idag är det skyltsöndag här och det har snöat hela natten, så mysigt. Förutom att gå på skyltsöndag så ska här bakas, renoveras och städas. Vad har ni andra för planer?

Vad mysigt med skyltsöndag! Jag tror det är nästa vecka här, men är faktiskt inte helt säker...

Jag ska iallafall på julmys hos Helena Skarp (uthuset) ! Sen ska jag packa också för en veckas vistelse i Spanien med make och 2 förkylda barn...

• FruPuffen

Mimmi: Jättesöta koppar och julpyntet! Var köper man Walther og company? Är det någon butik där du bor eller finns det att beställa på nätet? Tycker att de alltid har så mysiga grejer! Kanske nån mer som vet? Har varit på jakt efter zinkhuset lääänge!

• FruPuffen
    nublu skrev 2007-11-25 10:03:32 följande:
    Fru Puffen: Systerlycklig.se har lite Walther men det var _dyrt_. Jag har försökt flirta med dem men de envisas med att de bara vill sälja till företag som har fysisk butik, alltså inte enbart nätbutik vilket jag tycker är *otryckbart*.
    Vad korkat! Man tycker att huvudsaken är att de får sälja!
  • FruPuffen
    mimmamum skrev 2007-11-25 10:18:52 följande:
    De hade det lilla och det stora huset på gruvgatan13.se men de var rätt dyra tyckte jag! men sååå fina!
    Tack mimmamum! Ja en tur till Falun här ifrån Gävle är ju inte såå långt! Har dessutom kompisar där som vi hälsar på ibland. Vad kostade husen, minns du?
  • FruPuffen
    beep beep skrev 2007-11-25 10:19:09 följande:
    Ser att de blev något fel på bilderna...lägger dem igen...*hoppas de funkar*
    Vi har likadana skåpluckor som har liknande handtag. Vi ska byta handtagen mot mer "antika" lådgrepp och handtag för lite lantligare känsla (om det är det som man är ute efter förstås). Vad gäller kaklet så tycker jag som Jezzika, det är fint när det är enhetligt med alla plattor i samma skiftning...
  • FruPuffen
    caffe latte skrev 2007-11-25 11:29:51 följande:
    Oj, vad jag blir avundsjuk...både Skarp och Spanien:)Du kanske tar med dig kameran till Skarp...?
    Jag tar med mig den i allafall! Men jag är en liten försynt person som tycker att det är lite pinsamt att fråga . Men jag har min kompis med mig som känner Helena bra, kanske hon kan höra... Men hon borde ju inte ha något emot att jag fotar, hon var ju nyligen med i Allt i hemmet så då borde hon väl inte ha något emot att vara med i min lilla oansenliga blogg ... Jag lovar inget, men jag HOPPAS att kunna ta bilder och visa er sen!
  • FruPuffen

Jäääsp! Sent inlägg här... Här har varit en stressig dag med både roligt och tråkigt! Det roliga var att jag var på julmys hos Helena Skarp och jag fotade faktiskt och har också lagt ut bilderna i min blogg! www.etthusivitt.blospot.com. Shoppade en stor stjärna som ska kläs i granris eller mossa (Ni ser den på en av bilderna från Helena), lite julgranshjärtan i fattigmanssilver och en liten ren!
    Det tråkiga var att vår 2-åring har fått ÖRONINFLAMMATION och vi ska flyga till Spanien i morgon... Så kvällen har tillbringats på familjeläkarjouren. Antibiotikakur fick vi iallafall men det kommer ju att göra jätteont i öronen vid start och landning . Ett tag övervägde vi att ställa in hela resan men efter lite prat med doktorn så beslöt vi oss att åka ändå.
    Nu väntar sängen, kommer nog att kunna besöka forumet även från Spanien så jag tittar nog in i veckan!

• FruPuffen

Här kommer en liten hälsning från ett soligt Valencia, Spanien! Lite kallt om kvällarna men mitt på dagen blir det runt 20 grader! Tapas och Paella har slinkit ner och vi tar det lugnt och strosar omkring mest. I morgon blir det en tripp till ett akvarium med hajar och sånt och på söndag ska vi hyra bil.
    Har skummat lite snabbt och kan bara säga:
    Ni är fantastiska här inne i tråden! Allt fint ni gör, all inspiration ni ger, det är en så stor glädjekälla! Stor kram till er alla.

• FruPuffen

MiaMariah: Jättemysiga bilder båda två! Om jag måste välja så tar jag 2:an, den med polkagrisen. Tyckte att det var så vackert ljus i den.

Svar på tråden Vita hem del 6