Inlägg från: FruPuffen |Visa alla inlägg
  • FruPuffen

Vita hem del 6

Himmelbit skrev 2007-12-01 20:43:36 följande:
    Jag håller på att bli galen på min son.....I en timmas tid har jag suttit och klappat honom och sjungit, för att få honom att sova. Han vänder sig om heeeela tiden och ska ställa sig upp. Han har fått välling, så han är mätt. Han är nybytt - gahhhh jag blir galen... Jag har väldigt bra tålamod men efter en TIMMA med sång och vändningar så är måttet rågat. Nu har jag lämnat honom ståendes i spjälsängen. Han är skitttrött och står och gungar men ändå... Han är inte ledsen utan vill väl bara inte somna...Nyss hittade han en lampa som han nådde och välte.. grrr... De små liven!Jag är dessutom bortskämd med att tidigare bara ha kunnat lägga ner honom, stoppat om, godnatt och sen gått ut.
    Åhh...Känner igen det där!! Fast min son är 2,5 år... Vi befinner oss just nu i semester i Spanien (har lånat lägenhet av kompis) och alla rutiner har spårat ur.  Dessutom har han precis haft öroninflammation. Nattade honom från 19.30-21.10!! Hade precis fått ordning på läggningarna hemma i spjälsängen efter skojiga urklättringar, men här i Spanien har vi ingen spjälis så då ligger jag bredvid vilket är såå ovant och allt måste testas.
    Maken har gått ut och partajar på stan med kompisen... Så nu sitter jag här själv.... Lite synd om mig är det nog .
  • FruPuffen

Himmelbit: Sååå mycket fint du lägger ut hela tiden!! Nu blev jag på bättre humör . Din syhörna du visade tidigare blev jag väldigt impad av! Planerar att göra en syhörna i vårt allrum på övervåningen när det blir klart! Nu ska jag ta och skriva en lista över allt julpyssel jag ska göra när jag kommer hem och sen skicka iväg en nätbeställning på julsaker!!

• FruPuffen
    knyttis skrev 2007-12-01 21:56:39 följande:
    Jag kan joina dig! Fniss! Lite suddigt och gult!Nu är jag medlem i grisklubben
    ÅHHH Knyttis vad fint. Vill ha grisen, har önskat den i doppresent till Viggo... Vi får se om han får någon. Annars får han den i julklapp av mamma!
  • FruPuffen
    knyttis skrev 2007-12-01 22:05:20 följande:
    Tack, kolla runt då på en gång för jag tror den är slut på de flesta ställen!Känner med dig, jobbigt då rutiner rubbas! Kram!
    Me and my home, där finns den väl? Åh nu blev jag stressad...Hemlis Tänk om den tar slut och han inte får nån i doppresent, då kanske den inte finns sen??
  • FruPuffen

Nä nu tar jag och klickar hem en fort som attan annars tar de slut. Så många gånger jag väntat med att köpa och saker tagit slut, blir så arg på mig själv att jag inte slår till direkt! Om han får den i doppresent så ger jag den till nån annan eller säljer den . *Tänker högt här i tråden*. 

• FruPuffen

Puh. Grisen är hemklickad plus lite julpynt; dom söta mailegjulgransprydnaderna, ljusstakefat i zink och några fler hjärtan i fattigmanssilver! Så till veckan är jag också "grisklubbsmedlem" .

• FruPuffen
    LinaoMatilda skrev 2007-12-01 22:03:16 följande:
    Himmelbit: Har du sytt dem? Va duktig du är!Knyttis: Den grisen är ju så söt!FruPuffen: Det blir lätt så på resor. För vår dotter har rutiner varit väldigt viktigt, har vi ruckat på dem har hon blivit jättesvår att lägga eller söva öht. Vår son däremot är helt olik henne och han anpassar sig mycket lättare. Så olika med barn. Hoppas du får njuta av resan också, otur med öroninflammationen precis nu, gick flygandet bra med tanke på öronen?
    Förlåt, jag läste för fort och svarade inte på din omtänksamma fråga ang flygningen... Jo det gick bra upp, men landningen gjorde ont i öronen så då grät han ... Vi försökte med dricka och nässpray men det hälpte inte då. Kram och NU säger jag godnatt (igen)!
  • FruPuffen

Hola! Sista kvällen i Spanien, sitter hemma med sovande barn igen medan maken och kompisen är på fotboll. Dagen tillbringades dock på mycket vacker strand! Dock lite för kallt att bada, men Albin lekte för fullt och vi fick en gnutta sol.
    Härlig bildbombning i dag igen! Nu längtar jag faktiskt hem, vill börja julpyssla jag med!!!
    MiaMariah: Vilken underbar nätshoppingsida du har hittat! Väckte många ha-begär
    www.elsashem.se

• FruPuffen
    LinaoMatilda skrev 2007-12-02 22:03:22 följande:
    Ja jag hittade också mycket fint där! Tyvärr blev frakten så hög till Finland (tacka vet jag nublu.se) så det lönar sig inte för mig att beställa
    Så synd !
Svar på tråden Vita hem del 6