Inlägg från: Ninizen |Visa alla inlägg
  • Ninizen

Vita hem del 6

Men jisses vad ni skriver! Jag får läsa typ varannan sida för annars tar det för lång tid.

Kajsa: Jättefint i din tvättstuga. Bra jobbat!! "Lyckliga du"

På din fråga om vi har jobb på orten vi bor nu, så har JAG det. Men för att göra en lång historia kort så ska jag tillbaka på måndag till jobbet (Sisters) efter mammaledigheten och jag har blivit diskriminerad under min ledighet och finner inget nöje i att gå tillbaka. Facket är indraget osv. Så jag flyttar gärna bara jag får nytt jobb där. Sambon har blivit erbjuden jobb efter sina måååånga års studier som nu är klara, både här och i Karlskrona (samma lön dessutom)  Det lockar med nytt hus helt klart. Här hittar vi inget. Finns inga tomter och husen som säljs är skitdyra. Man vill ju renovera alla hus som man hittar på hemnet. Folk är ju inte kloka i sina inredningsval. Man blir mörkrädd. Ändå tar dem skitmycket för husen.
    Hade du flyttat och chansat? Kommer ju bli hyres ett tag innan vi kan flytta in i huset ändå. Så då har man lägre kostnader och kan leta utan stress. Men ändå....

♥ (¯`°?.¸ ♥ Theo ♥¸.?°´¯) ♥
  • Ninizen
    Livet från den ljusa sidan: Oj! Ser att jag missat ngt jag borde kommenterat. Jag ska tala om en sak för dig (och er andra). Detta gör mig nog till en kass mamma men jaja, den kritiken får jag ta. Jag har aldrig kunnat laga middag under hans vakentid sen lilleman kom till oss för snart 16 månader sen. -Va? tänker ni säkert. Jo, men det är såhär, han är så "på" hela tiden. Jag kan aldrig göra ngt utan att han är med. Han blir så otålig om jag gör ngt han inte kan vara med på. Han har inte ro att sitta på en stol och pilla med ngt under tiden heller. Han måste leka och springa hela tiden. Dessutom MÅSTE jag vara med. Det är såååå skönt att skola in honom nu för ett mer understimulerat barn har jag aldrig mött. Han borde gått på dagis sen han var 5-6 månader   (Skämt åsido.) Jag kan inte underhålla honom alls. Han är bara grinig när vi är hemma...konstant. Ute och hemma hos andra skrattar han HELA TIDEN. Så jag vet precis hur du känner....
  • Ninizen

Tillägg: Sambon har alltså fått laga maten i 16 månader varje kväll. Lyxigt va? Ngt positivt iallafall.

• Ninizen
    lasseliten skrev 2008-01-29 23:19:29 följande:
    Nytt i bloggen! Välkomna in och kika på mitt rum!
    Superfint! Att släpa runt på möbler ger visst utdelning ser jag
  • Ninizen
    Kajsa M skrev 2008-01-30 21:13:05 följande:
    SeptemberpyretSå kul! Vill gärna se ritningar! Ja det är ju en hel del val när man bygger, men var glad att du vet vilken stil du gillar. När vi byggde för 4 år sen så var jag vmitt emelllan det lantliga och det moderna. Fegade vid några val. Tänk om jag hade lärt mig min vita stil redan innan....Hur mår lilla Mira? Min Mira fyller 3 år idag.
    Grattis till lilltjejen på 3 års dagen

Fröken Vit: Superfin tavla du gjort. Köpte du brädan klar i den storleken eller har du fått såga till? Berätta!!

Så många hästjejer här verkar vara i tråden. Jag har själv ridit sen jag var 6 och tävlade hoppning. Ju högre hinder, desto roligare Har dock inte ridit på många år nu, men funderar starkt på att ta upp ridningen igen. Har lite problem med mina dumma höfter som värker. Var med en kompis ute i hennes stall och red en sväng för ca 2 år sedan. Hade skitont men kanske det är en vanesak.  Hade varit riktigt kul att börja på allvar igen. Jag behöver också en hobby  eller iallafall en anledning att göra saker på egen hand.
  • Ninizen
    Pärla1 skrev 2008-01-30 21:30:54 följande:
    Måste lägga in en liten länk till er inrednings fantaster!! Skulle inte det passa hemma hos er....HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHannaskipper.bagsnatcher.com/se/create/6333204...Jag garvar ihjäl mig! Det måste vara ett stort skämt!
    Shit va tacky! Jo jag vill gärna äta frukost på mitt eget ansikte...NOT!

Fru Puffen: Cirkus!? Det har jag med, haha. Jag pysslade med Voltige ett tag och tävlade i grupp. Plötsligt hade vi ett nr uppbokat på en sommarcirkus i Folkets Park i Malmö. Skitnördigt nummer men ändå. Jag dööör när jag tänker efter
  • Ninizen
    Kajsa M skrev 2008-01-30 21:29:51 följande:
    NinizenTack söta! Hon har kämpat i en vecka med att försöka hålla upp 3 fingrar i luften. Nu har hon gett upp med en hand och använder 2 på en hand och ett finger på andra handen.
    Ser det framför mig De är för söta de små liven
  • Ninizen
    numberone skrev 2008-01-30 21:54:36 följande:
    Nu måste jag slänga mig i sängen...trodde inte klockan var så mycket.... får nosa vidare på rum imorn!!
    Natti natti!
    FruPuffen skrev 2008-01-30 21:51:40 följande:
    Vi ska göra iordning barnsovrum snart till våra pojkar. Det är snävt snedtak där så det blir panelskiva som ser ut som pärlspont i taket och vitmålade väggar. Ska ha en liten vit skolbänk att rita vid, vita sängar och en vit leksakskista där. Ljusblått í prickigt  o rutigt blir det på lapptäcke i Albins säng, hissgardiner, vimplar, m.m. Lite Majleg-prylar, vita konsollhyllor, ljusslinga, gammeldags leksaker som gunghäst o dockvagn (om jag hittar). Vit trasmatta. Vill försöka virka en mormorspläd till Viggos säng.
    Jädrars va fint det låter. Låter som en helsida i en inredningstidning när det blir klart. Vill se bilder! 
    FruPuffen skrev 2008-01-30 21:58:29 följande:
    WOW!! Kanske finns fler cirkustjejer i tråden ? Kan doxk inte vara nördigare än vad vi gjorde! Vi hade 2 hästar ihopkopplade, 2 tjejer gjorde ett jättefint nummer på dem, stod på varandra som små pyramider. När det numret var slut så kom jag och en annan tjej ned från publiken och låtsades vara två som ville rida! Vi skulle försöka härma dem före som ett slags clownnummer och gjorde bara en massa tok, ramlade  och hängde och dinglade i säkerhetslinan från taket bl.a. Skäms lite nu när jag tänker på det...
    Hahahahhahahhahha- Ja tänk vad man ställde upp på då Generad
  • Ninizen
    FruPuffen skrev 2008-01-30 22:00:33 följande:
    Förresten Ninizen, om du pysslade med voltige i Malmö så kanske du känner Torbjörn Persson?
    Nä jag tävlade för Lomma Ridklubb. Men jag borde kanske veta vem han är. Lite dålig på namn dock.
  • Ninizen
    Peak skrev 2008-01-31 07:36:01 följande:
    Godmorgon - varför vaknar man så tidigt jämt? Sonen sover ju!!Nu kommer vi ha fullt upp hela helgen. Håller på och packar för brinnande livet samtidigt som det sista fixas i huset. Idag ska Lowe få sin fondvägg (hoppas jag) målaren skar ju alla våder fel - varför skär de upp alla på en gång!? Så det beställdes nya rullar i måndags,de hade inte kommit igår så jag hoppas de har det idag! Det ska bli tapet ovenför köksbänken också med glasskiva på.Bänkskivor ska sättas dit idag, plattsättaren ska sätta plattor på steget R har byggt till badkaret. Elektrikern ska fixa lite och imorgon kommer rörmokaren och sätter in köksblandaren, fixar badkaret och diskmaskinen. KLART - tror jag Och jag ska försöka packa upp köksgrejor och lägga ner i kökslådorna (inga överskåp) och handla lite på IKEA Är det någon som har Hensvik klädskåp? Är det "tjejigt"? Såg en annons på blocket med sådana möbler och det stod "flickmöbler" - kan inte Lowe ha ett sådant klädskåp nu
    Vadå flickmöbler?? Skrev dem det?? Ja då är Theo lite tjejig då för vi har dem till honom, hela serien
Svar på tråden Vita hem del 6