-
Jag skrattar högt för mig själv åt Tobbe, han är som min pappa!!! Mamma och jag satt i telefon och skrattade så vi grät!!!Kajsa M skrev 2008-02-03 20:42:57 följande:Ja har jag glömt säga det?! Han är ju en av huvudpersonerna!
-
Ja, det är underbart med vit färg, Jag kände hur sprallig jag blev inombords när jag började måla skåpet. Och det är likadant med allt man målar, resultatet blir alltid vackert med vitt!!miniGrynet skrev 2008-02-03 20:54:48 följande:Håller med dig lite, vi har haft mkt vitt men sen jag såg trådarna och era underbara insipirerande bloggar så känner både jag och sambon att vi ska göra om! Och vi är redan i gasen! Stolarna är nu på väg hem till oss!
-
God morgon!
Det enda jag vill byta ut är lägenheten
Jag fick också välja möbler till mitt rum i mellanstadiet, det blev vitt med ljusa rosa textilier!
Idag ska jag måla det (förhoppningsvist) sista varvet på cd-hyllan, måla en hylla och sätta upp en hylla och två tavlor som jag gjort i sonens rum!
-
Juliah, ja det är sant, man ska alltid se det positiva!juliah skrev 2008-02-04 07:25:35 följande:lillafruluva, hihi men ni har det underbara torpet. Och du, det är ganska bekvämt med lägenhet vissa gånger.Ser ut att bli ok väder idag tycker jag, skönt! Jag har precis provat mig genom jeansgarderoben, bara ett par jag inte kommer i ännu *lycka*
Skönt med jeansen!! Jag kanske ska ta fram mina "smaljeans", om jag hittar dem!
Mimma- jag tycker som Juliah, klart det är jobbigt för dem båda men om de ska sälja huset så måste hon ju inse att folk måste få komma in och titta!
Jo, målning är nog som terapi faktiskt! -
Hm, jag lämnade bort mitt brickbord till en snickare som lagade en kant åt mig och stabiliserade det lite. Det är köpt med lite sliten stil så jag funderade inget mer när han pratade om att det behövde målas om för att färgen hade flagat på vissa ställen.
Nu när jag fått hem den så ser jag vad han menade! Det har lossnat stora flagor runt hela bordet ju!! Svart under såklart så nu kanske jag får måla ändå
-
-
Juliah - ja, det får nog bli helvitt antar jag! Det är också från Asko, fast för massa år sen!
-
Jag tänker också att det är enhetligt, i en och samma stil..juliah skrev 2008-02-04 11:47:42 följande:Apropå stilrent, vad betyder ordet för er?För mig betyder det att man inrett enhetligt med en stil.
Inte minimalistiskt.. kanske är ordet rent som får folk att tänka att det ska vara lite saker och rent och prydligt.. -
Inte bara vi som tycker det betyder olika, letade lite på nätet och folk anväder det på olika sätt. men en förklaring som passar mig är:
»Stilren« betyder egentligen inget annat än att ett föremål fullt ut följer en viss stil, inte att formerna är rena och enkla
-
Jag har också bilder, sjäv kommenterar jag bara det jag tycker är fint(annars skulle jag ha för mycket att göraMiaMariah skrev 2008-02-04 17:21:24 följande:Har ni bilder på mininredning.se? Jag har haft det en tid och har reagerat på att så många som tittar in har synpunkter på ditten och datten. Vår kristallkrona=mormorsvarning, att vi har de stolarna till vårt bord är inte snyggt, vårt arbetsrum och plottrigt, tavlorna i sovrummet passar inte, kedjan med Mailegtomtenissan och dekorationer från Walter & Co passar inte vuxna, hjärtat på kroken till vårt linneskåp passar inte och gud vet vad. Nog för att jag förstår att alla inte kan tycka likadant så hade jag nog trott att en del kunnat vara lite mer finkänsliga. Just nu har jag tappat självförtroendet helt och hållet för mitt hem och mitt sätt att inreda på.
)
Jag älskar dina bilder, bry dig inte om de med annan smak och avsaknad av finkänslighet!