• juliah

Vita hem del 6

Bea,

Jag känner mig lugn inför våren 08 men hösten däremot... Planen är att barnen börjar på dagis, jag får förhoppningsvis arbete. Att få hösten att fungera, känns tungt redan nu. Jag är orolig inför arbteslivet, hann ju inte med mer än ett år som lärare innan N föddes.
    Jag minns ingenting just nu känns det som, är så nervös inför hur det ska gå på dagis, kommer de in på det dagis jag vill osv osv. Bara att skriva en arbetansökan känns som omöjligt uppdrag, men jag vet ju att när man kommer in i tänket så ordnar det sig säkert.

Känner mig bara så ohyggligt "slö" , eller ja det är inet rätta ordet men lite seg i tankeverksamehetn helt enkelt vad gäller sådant som inte rör hem och barn.

• juliah

Angående barnrum, jag bryr mig lika mycket om barnens rum som övriga hemmet. Bra och snygg förvaring är det som gäller hemma hos oss, där får leksakerna, fula som fina ligga över kvällen och natten. Det enda jag kan känna att jag har "problem" med är när det blir för mycket leksaker, då måste jag rensa och ge/sälja vidare. Det blir liksom inte roligare ju fler prylar man har.
    Jo, leksaker som låter mycket fixar jag inte heller, tycker att det räcker bra med cd-skivor och mammas ljuva stämma som sjunger skönsång Skrattande

Jag har varit perfektionist, men med man och barn har jag lagt det på hyllan, så mycket jag kan iallafall!

• juliah

Vi har leksaker i alla rum, i korgar. Säger som bea, i vårt hem lever alla! Jag pyntar med mitt och barnen får ha sina böcker och leksaker i alla rum eftersom vi vistas i alla rum.

• juliah
    nublu skrev 2008-01-03 12:56:22 följande:
    Madam Stoltz har släppt sin vårkatalog. Finns att titta i på www.madamstoltz.dk för den som är sugen.
    Den har jag redan bläddrat i Skrattande

Längtar tills allt vårnytt kommer.
  • juliah

fluffis, vilkem rolig idé! Tycker att de är toppenfina!

Mia, vackert vackert!

Välkommen Ninizen Glad

Jag har ägnat dagen åt att rensa bland kläder och leksaker, nu återstår lite städning och matlagning.

Kajsa, du som är en fena på att sy, sy några nya kuddar vetja.

• juliah

Vi har Arv, har haft i säkert två år, har hållit sig fina Glad

• juliah
    http://juliasvitadrommar.blogspot.com/

Välkomna in!

Hoppas allt är bra med er! Jag är verkligen fokuserad på slanka livet just nu och känner mig lite "trött" inredningsmässigt, trist som tusan så kika in i min blogg och ge mig lite tips så att jag sätter fart igen!
  • juliah

Bea, ja, gör den lite lagom tjock så funkar det nog.

Tack snälla ni för så snabba och framförallt kloka svar i bloggen min! TACK!
    Ska nog städa lite och köpa mig en bukett tulpaner, det piggar upp.

• juliah

Heej knyttis! Och alla andra förstås hihi.

Tack snälla!

Nu har jag hämtat paket från stoff och stil och Snirkla. Här ska piffas och virkas.

Knyttis igen, har du inte hittat till slanka tråden?

Svar på tråden Vita hem del 6