Inlägg från: lillafruluva |Visa alla inlägg
  • lillafruluva

Vita hem del 6

Himmelbit skrev 2008-02-06 09:02:43 följande:
    Ja, jag tror att vi också fick flytande Bricanyl i början. Eller om det var det som var tabletter som man löste upp i vatten så att det blev flytande, minns inte riktigt. Minns bara att det kändes lite komiskt att sonen fick Bricanyl som jag fick för att han inte skulle födas tidigare än han gjorde (för att minska förvärkarna).Nej, nu borde jag få ändan ur vagnen och gå och baka matiga muffins. De är sååå goda! Ska bjuda på fika i eftermiddag och eftersom jag själv håller igen så tänkte jag bjuda gästerna på lite nyttigheter istället för kakor och bullar *taktisk*
    Jösses vilket jobb! Som sagt är man glad att man har friska barn, man blir påmind om det titt som tätt!

Har du något recept på dessa muffins??
  • lillafruluva
    Vaniljdröm skrev 2008-02-06 09:24:08 följande:
    Vad tror ni om den här? Har någon sett den i verkligheten? Funderar på den till vår hall. Kanske lämna in för lackering (vit) och sy en klarröd dyna istället?Eller är den rent av fin som den är? Vi har ekgolv och väggarna blir någon vit nyans tror jag.www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70101048
    Den har jag inte sett!! Den var fin och ren i formen, lite lantlig. Hemma hos mig hade den blivit vit, men det beror ju lite på övriga inredningen också.

Skrapar mitt brickbord nu och förbannar oförsiktiga snickare!
  • lillafruluva
    Himmelbit skrev 2008-02-06 09:29:53 följande:
    Yes, självklart delar jag med mig av receptet. De är underbara! Muffins 2 ägg 1/2 dl råsocker 1 morot 2 dl matyoghurt 50g smör 4 dl vetemjöl (går bra med fullkorn också) ca 2 rågade msk vardera av vetekli, krossade linfrön och solrosfrön 2 tsk bakpulver 1/2 tsk salt Sätt ugnen på 225°C. Vispa ihop ägg och råsocker lite. Skala och riv moroten fint. Tillsätt morot och yoghurt i äggblandningen. Rör ihop de torra ingredienserna (utom linfrö och solrosfrön) och smula ner och finfördela smöret i mjölbandningen. Blanda sen ner det i smeten. Därefter rör du ner fröna. Fördela smeten i en smord muffinsplåt eller i stora pappersformar. (6-8st) Grädda i mitten av ugnen 15-17 min. Goda med lite smör på.
    Åh, tack! Ska genast spara det!!   Hade nääästan allt hemma!
  • lillafruluva
    juliah skrev 2008-02-06 12:13:14 följande:
    Grattis lillafruluva! Så skönt det måste kännas för dig nu.Jag har en dröm, att få jobba i den lilla inredningsbutiken 80% med en rimlig lön, och skola in barnen i oktober på en förskola som verkar så fantastiskt bra (har stått i kö i 2 år)*håller tummen*Birks tack snälla du. Har du möjligtvis bilder på vilken utsikt ni har hemifrån? Det låter som en dröm att få bo så nära havet. jag tycker verkligen att Sverige är vackert, från söder till norr, inland och kust men nära havet måste jag få bo.
    Ja, superskönt. Måste se till att vara ledig när vi ska på kurs och bli proffesionella tovare!

Ja, det låter perfekt om du skulle få det så! Vilket dagis köar du till?
  • lillafruluva
    juliah skrev 2008-02-06 13:03:15 följande:
    lillafruluva, japp proffs ska vi bli och tillverka baljor på löpande band Lysmasken stå barnen i kö till. Ekologisk mat och ur & skur verksamhet. Bättre finner jag inte i den här kommunen. Ska åka på besök snart och visa hur angelägen jag är
    Klart vi ska!! Tovbaljan AB!

Ja, det låter ju super!!
  • lillafruluva
    juliah skrev 2008-02-06 13:48:30 följande:
    Vanilj, till grå knutar blir det säkert jättefint!
    Nej, har alla barnen här, men mamma och jag ska åka en sväng vid 18!

Hihi, plötsligt känner jag mig rik när jag vet att jag ska få jobba igen
Svar på tråden Vita hem del 6