Inlägg från: lillafruluva |Visa alla inlägg
  • lillafruluva
    juliah skrev 2008-02-01 16:35:28 följande:
    lillafruluva, å så fräckt. Hon hade bergis inte alls "ställt undan" den.Jag var på Asko idag, de ska sälja ut rubbet, när kunde hon inte svara på. Så du och jag får ligga i lite och ringa till dem tycker jag. Det vill jag inte missa!
    Ja, nästa gång ger jag inte ifrån mig något alls som jag tagit från loppisbordet!!
    Åhåå, intressant! Ska de lägga ner??
  • lillafruluva
    juliah skrev 2008-02-01 16:37:09 följande:
    Kajsa, är du gravid? Du behöver inte svara.Men jag tippar på att en tredje inte är värre än att ha två. Jag kanske är ute och cyklar rejält nu?
    Hos oss har det bara vara roligt när trean kom, inte ett dugg jobbigare än två st!
    Fast som sagt har hon varit lätt och det är nästan 6 år mellan tvåan och trean!
  • lillafruluva
    Kajsa M skrev 2008-02-01 16:39:34 följande:
    Jag fick en stor blodpropp från foten till knät som slet sönder klaffarna i venen. Så den venen funkar inte som den ska längre. Klaffarna återbildas aldrig.Så risken är stor att det blir en ny propp där. JAg får inte flyga utan behandling och operationer och graviditeter måste behandlas. Är det inte så för dig också?
    Nej, min var ytlig så jag behövde bara salva för att lösa upp den. Jag kunde dock inte gå på några dagar och ramlade med mage och allt här hemma..
    Vi har proppar i släkten också  och min mamma äter blodförtunnande men ingen har sagt något alls till mig om att att jag måste göra något. Dags att byta läkare kanske..
  • lillafruluva
    Kajsa M skrev 2008-02-01 16:44:54 följande:
    Har du gjort den där testen för om du har ärftlig benägenhet att få proppar?Det kan ju vara skillnad på djupa och ytliga tromboser. Jag har inte fått ngt förbud att skaffa fler, men en liten varning kan man väl säga.Sen vet ja ginte hur mkt min livmoder skadades av alla operationer efter förlossningen. Läkaren sa att det inte ska vara ngn fara, men de hade så mkt fel i min behandling då, så honom litear jag inte ett dugg på.
    Nej, har inte hört talas om något test!

Litar inte heller på den läkaren jag har, han visste inte ens om det var en propp utan fick hämta en äldre kollega som sa direkt att det var det.
    Sen sa han att jag inte hade något ljumskbråck (det syntes tydligt) och när jag gick till en annan läkare på mvc sa han direkt att det var ett ljumskbråck.

Vad jobbigt när man inte vet. Man vill ju ha lite koll om "olyckan" skulle vara framme!
  • lillafruluva
    juliah skrev 2008-02-01 17:00:28 följande:
    Låter så otäckt kajsa och lillafruluva.Ja de ska lägga ner Asko. Så jag siktar in mig på att storma butiken om de säljer ut allt. Lite Himla och Bruka sitter aldrig fel. Köpte handukar och en stor Bruka korg idag.Kajsa, jag har provat, blir utslängd från fl ändå.
    Det har jag inte hört något om alls! Vet du något om det kommer något annat kul där sen???
    Absolut, en stormning blir nödvändig!!!
  • lillafruluva
    MildaMaränger skrev 2008-02-01 17:16:18 följande:
    iiiiiii har kännt första ordentliga sparken!!! sååå coolt
    Åååååh, vad mysigt!!!

Det rycker ju alltid i gravidnerven när man hör sånt, jag får nästan tårar!!
  • lillafruluva

Himmelbit - här vi en till gnällis, min ettåring får sina kindtänder nu och vinglar runt med feber och gnäller stackarn.

Hihi, jag var en aning sen när jag tappade mina sista tänder så jag kommer faktiskt ihåg vilken spänningshuvudvärk jag hade när de nya kom!!

• lillafruluva
    MildaMaränger skrev 2008-02-01 17:19:57 följande:
    nu vill jag känna mer men nu kommer det inget... jag kände verkligen utanpå !!!! dröjer det länge emmelan??
    Hm, här har man burit och fött tre barn men minnet är ju som hos en guldfisk!
    Det är säkert olika hur mycket och ofta man känner i början!
Svar på tråden Vita hem del 6