Smultron och glass skrev 2008-02-06 15:49:13 följande:
Jag måste få berätta en lite rolig sak (skadeglädjen är den sanna glädjen ).Vi hade en person på mitt jobb som var en riktig liten sliskig ål. Så fort man bad honom att göra något slingrade han sig som bara den, och han var expert på att få andra att göra hans uppgifter. Han gillade inte alls att sköta administrativa sysslor, vilket egentligen var det han anställdes för. Han och jag hamnade i luven på varandra några gånger, framför allt en sommar när det bara var han och jag som jobbade på kontoret (är man bara två får man hjälpa till med saker, även om de kanske inte igår i ens ordinarie arbetsuppgifter!).I alla fall, för ett tag sedan sade han upp sig och började jobba på ett annat ställe. Idag får jag höra att han har beklagat sig och inte alls trivs, eftersom han idag får göra rena administrationsuppgifter (hehehe) och det kommer ta minst två, tre år innan han ens får börja sälja. Hans chefer på andra stället är dessutom mycket hårdare än cheferna på mitt jobb, så han hade det mycket bättre här.
Hehe, min lärare i högstadiet sa att "skadeglädjen är den enda sanna glädjen" (detta efter att ha blivit utskrattad då hon snubblade över sladden till overheadapparaten)