Inlägg från: Det ljuva livet |Visa alla inlägg
  • Det ljuva livet

Vita hem del 6

Knyttis: jag frågar bara för att vi målade vår plastmatta på trappstegen med vanliga vattenbaserad färg, och det sitter kvar. Så fråga igen !

• Det ljuva livet
    knyttis skrev 2008-01-10 09:06:14 följande:
    Olalaa! Är det sant? Har jag missat det? Hur länge sedan var det? Nu steg pulsen!
    Vi målade den i faburari förra året. Färgen sitter som berget men tyvärr missade vi det där med silikon i kanterna så vi måste nog måla om den när vi får ork och tid. Ska se om jag har nån bild i galleriet.
  • Det ljuva livet

Juliah har koll på silikonen i kanterna! Eller hur?

Jobbmötet blir nog bra men det är lite tråkigt att behöva lägga det på sin lediga dag, dags att packa badkläder.

• Det ljuva livet
    happy73 skrev 2008-01-10 12:17:41 följande:
    Hej igen!Nu har jag ångest...Jag har fått godkännt att få köpa en växa baby säng av killen men frågan är vilken av de två jag ska köpa.Hjälp mig gärna o tyck till. Säng nr 1 är sebra kilisäng nr 2 är oliver funiture 21412Båda finns på systerlyckligs sida om ni vill se.HJÄÄLP
    En sebra helt klart! Vad kul med ny säng.

Peak: Åhh, tur att du kom på det med hyllan!
  • Det ljuva livet

Godmorgon!

Juliah: Skönt att natten har gått bra!  Vi har haft en hemnes våningsäng till våra söner och mellankillen var nog 1½ när han sov i den. Ikea har ju en skyddsbräda man kan sätta på kanten så han ramlar inte ramlar ut. www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30099293

Lynn: Grattis! Vad kul med en lillebror! Milo tycker jag är riktigt sött, andra namnförslag; Alex eller Morgan.

Gemelli: Vitmålade golv är jättefina! Är sugen på att måla vår parkett men anar att maken får dåndimpen om jag föreslår det .

• Det ljuva livet

Knyttis: Skyndar mig att fota. Trappan är sjukt dammig bara, och fylld med allehanda barnskräp .

Juliah: Vad fint det blir!! *även om det är opiffat *

BOK: Kan inte bestämma mig angående tulpanerna, de är lite out of date men ändå fina på nått sett .

• Det ljuva livet
    LinaoMatilda skrev 2008-01-11 10:00:02 följande:
    VSM: Så fint med vit trappa. Hur såg den ut innan? Var är det plast eg.?
    Håll i dig nu ! Vår övervåning när vi köpte huset: Trappan var mintgrön (om ni inte ser det) och på stegen låg en möstrad plastmatta och mässingslister. Listerna har vi behållt men målat vita.

Knyttis: vi målade med bauhaus eget märke, men så här i efterhand tror jag att det hade blivit bättre med en dyrare oljebasserad färg. Den var tråkig att måla med och man fick penseldrag hela tiden..

Nu  måste jag lämna barnen! So Long!
Svar på tråden Vita hem del 6