Inlägg från: Det ljuva livet |Visa alla inlägg
  • Det ljuva livet
    numberone skrev 2008-01-09 22:09:26 följande:
    VS:hihi du låter som jag.... konsten att motivera ett inköp!!
    Underskatta aldrig en kvinna med en plan .
  • Det ljuva livet

Ser du fru Pufffen! Det funkar . ta gärna fram en miniräknare och visa upp hur lite pengar man får för en vanlig begagnad spjälsäng. Och dra historien om hur Mimmi åkte ända till Göteborg för att få tag på en, begagnad till och med. Och går han inte på det kan du ju lägga ut en fuskannons på blocket ( varna oss vita hemmare innan så vi inte blir helt till oss) och se vad du får för bud. Antagligen blir det dödsstöten för hans motstånd:-d

• Det ljuva livet

Godmorgon!
    Njuter av lite ensamtid, barnen är på dagis och själv ska jag snart gå och simma innan tråkigt jobbmöte.

Karamellen: Vad roligt! Så kände jag när jag började med min systemkamera, nu stör jag mig bara på att den är så galet tung och klumpig. Jag har ine fotat så mycket med systemkamera och lär mig gärna tillsammans med dig.

Lasse. Ha det så härligt!! Och fota genast skänken, så vi slipper vänta i evigheter.

nublu. Du behöver inte alls ha dåligt samvete för resåmadrassen . Det är ju skitsmart, barnen slår sig inte om de ramlar ut och föräldrarna får plats att ligga brevid. Vi hade vår store son på en 120cm säng ett bra tag, supersmidigt men kanske inte sååå fint .

Juliah: Vi har en juniorsäng från Mio till minstingen. Har bild i bloggen.. Har du inte en säng i hans rum redan?

• Det ljuva livet

Juliah: Liknade gardiner som i vrån och en ljusslinga borde väl mysa till det? Låt honom vara med att bestämma hur det ska se ut, prata massor om att han har blivit så stor och stora barn har eget rum. Knyt gärna ihop det med nått större barn som han ser upp till så ska du se att det går galant! hur lägger ni nu?

• Det ljuva livet

Juliah: Han märker om du tvekar, så var bomsäker eller som Martina Haag har skrivit nån gång, verka som du hela tiden har en glasklar plan för allt..
    Det går jättebra! Och han kommer snart att lära sig att antingen ropa eller komma tassande på nätterna.

• Det ljuva livet

Juliah: Asch! Kom igen det är dags att klippa navelsträngen nu . Han är snart stora killen. Det är lika bra du härdar lite nu så du inte får dåndimpen när bägge barnen ska börja på förskolan .

• Det ljuva livet

Juliah: Då för du börja öva redan nu . Så slipper det att bli så jobbigt. Sätt upp mål att Noell ska ha sovit borta inom säg två månader, och att du ska ha lämnat bort bägge barnen ett par timmar till någon annan, osv.
    Jag minns själv hur fysiskt jobbigt jag tyckte det var att lämna första barnet. Att skola in på dagis var fruktansvärt! Och jag kan se det på föräldrar som precis skolat in första barnet när jag hämtar barnen nu, de har nått jagat och skulmedvetet i blicken ( inte alla såklart).
    Jag tror att du gör Noelle en tjänst om han får börja vänja sig vid andra människor en familjen ett tag innan han börjar på förskolan, så det inte blir för stor omställning för honom.

*fast sen å andra sidan är jag som en filbunke när det gäller det mesta som rör mina barn och är kanske inte den bästa att få råd ifrån *

Svar på tråden Vita hem del 6