Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita hem del 6

Kajsa M skrev 2008-01-20 18:20:03 följande:
    Nu finns det bilder i min blogg på det halvfärdiga lapptäcket. Välkommen in!MiaMariahTack snälla för mailet!!!
    Ingen orsak!
    Alldeles underbart täcke, riktigt impad!
    mimmi006 skrev 2008-01-20 18:20:22 följande:
    Go´kväll! Idag har jag städat. Eller försökt att städa!  Tänk att få vara själv och städa och dona, bara några timmar... jag vet att jag låter som en gnällig barnunge nu, men idag har det varit en "hänga-i-byxorna-på-mamma-dag". Jag har inte alls fått mycket gjort och det var idag som jag skulle fixa för hela veckan. Klart att de känner på sig sånt! Dansdotter och Lillafruluva- jag lägger till er i adressboken, men de flesta (om inte alla) köksbilder ligger i min blogg! Gå in under arkiv...Juliah- jag vill veta meeeer!mimma- jag har inte hunnit kika än! Men snart så MiaMariah- jättefin kedja!
    Tack!
    Kajsa M skrev 2008-01-20 18:24:15 följande:
    mimmamumVem är du på bilderna? MiamariahSuperfin kedja!
    tack!
    malins79 skrev 2008-01-20 18:28:15 följande:
    Tack Miah!
    så lite!
    LinaoMatilda skrev 2008-01-20 18:49:28 följande:
    MiaMariah: Så fin kjed! Och tack gärna får du maila reportaget åt mig Kajsa: Lapptäcket är superfint!Lynn: Oj vilken tur i oturen, tänk hur hemskt det kunde ha slutat.
    tack! mailar dig bums!
    lillafruluva skrev 2008-01-20 18:53:42 följande:
    det finns två olika bilagor till aftonbladet! Någon som vill tycka till om gardinval i köket?? Ignorera den fula lampan i mitten!
    Den vänstra, gillar inte heller omtag.
    mimmi006 skrev 2008-01-20 19:17:02 följande:
    Äsch då tog jag fel bilaga, trodde det var Hemma delen!
    säg till om du vill se det, har scannat in det för er som inte kan få tag i tidningen.
  • MiaMariah
    mimmi006 skrev 2008-01-20 19:43:29 följande:
    Tänk om min hotmail fungerade!  Den är pajj... och msn också!!!
    ajdå, jag lägger in det i galleriet en stund så kan du se om det går att läsa där.
  • MiaMariah
    Kajsa M skrev 2008-01-21 08:22:12 följande:
    Godmorgon!Tänkte bara meddela er att jag ska ligga lite lågt med FL och min blogg ett tag. Stressen tar kål på mig och jag måste prioritera om lite. Ska lägga tiden på träning istället för FL för att komma ikapp fysiskt. Får slänga ett öga i era bloggar då och då i alla fall.Saknar er redan!Kram!
    Det låter klokt, ta vara på dig!
    Lynn84 skrev 2008-01-21 09:00:46 följande:
    Ni som har köpt möbler från möbelgrossen!Har ni handlat direkt i deras lagerlokal eller har ni fått det hämkört efter att ni mailat in beställning eller pratat med dem?Hittade en del jag skulle vilja ha....men det känns lite långt att behöva åka enda till GBG för att få tag i bokhyllor till rimligt pris......
    Handlat direkt. De kör inte hem vanligtvis men en tjej skulle faktiskt få det skickat till sig. Det hör inte till vanligheterna att de gör så.
    juliah skrev 2008-01-21 10:00:44 följande:
    God förmiddag!Ta hand om dig Kajsa!Jag har fått ett jobberbjudande, heltid i min favoritinredninsgbutik. Jag är väldigt splittrad. Har våren på mig att fundera över saken.
    Men ojoj vad roligt, stort GRATTIS!! Testa, det går ju i värsta fall att sluta om du märker att det inte funkar.
    MariaV skrev 2008-01-21 10:34:12 följande:
    Jag tänkte inte skriva något men jag måste nog bara skriva av mig. Jag har precis fått veta att jag är gravid! Väldigt oplanerat, jag vet inte hur det har gått till (klart jag vet men..) Nu har jag lite panik. Vi hade ju tänkt vänta ett tag. Det passar ju sig inte riktigt just nu både ekonomiskt och platsmässigt. Min man börjar ett nytt jobb idag, han kommer trivas bättre men lönen är dessvärre mycket sämre än tidigare.Och min lilla tjej, hon är ju så liten. Jag vet att dom kommer ha varandra senare men ibörjan kan jag tänka mig att det är oerhört jobbigt. Alva är ju rätt vild också..ojoj..hur ska det här gå?!Missförstå mig inte, jag är glad över bebisen! Har bara lite panik och är lite i chocktillstånd just nu.Jag är ledsen men jag behövde nog skriva av mig. Snälla skriv inget om detta i min gästbok eller i min blogg.
    Förstår att det måste kännas omtumlande men stort grattis!!  Det ordnar sig! Man klarar av mer än man tror och ni är ju två om det.
    Peak skrev 2008-01-21 11:06:06 följande:
    Åh nu är jag redo att överge möbelgrossen och deras usla service för dessa:www.blocket.se/vi/13547128.htm - tack Vicka81!vad har ni för stolar till era barn? Tänkte skippa matstolen snart och satsa på nån annan. Vad skulle passa till detta bord? Lowe är 1½ år.MariaV - Grattis! Juliah - Grattis till jobberbjudandet!!Jag ska på typ intervju idag och jag hoppas jag får jobbet! Håll tummarna om några timmar (kl 14)
    Håller tummarna!
    knyttis skrev 2008-01-21 12:30:38 följande:
    Hej på er, kikar in en stund! MariaV - Stort grattis till liten i magen, håller med de övriga, de kommer ordna sig!  Juliah - Grattis till jobberbjudandet! Kajsa - Kram, hoppas du får en lugn och skön paus!HannaE - Starkt gjort, roligt att du delar med dig till oss!Jag kan väl skriva under lite grann på Kajsas ord idag! Jag känner mig trött och rätt nere sedan en tid tillbaks. Den här ryggskadan har tagit musten ur mig nu känns det som. Lite mindre datatid kommer att göra gott! Ja, så jag tror jag ska dra mig tillbaks en stund. Tror jag kikar in men kommer nog inte att skriva så mycket. Så vet ni hur de är. Man kan inte alltid vara på topp Kram och på återseende 
    Kramar om, ta hand om dig!
  • MiaMariah
    Lynn84 skrev 2008-01-21 13:55:02 följande:
    Tack Mia!Du är den enda som svarade.Då blir det en lång resa.....men den lär endå aldrig inträffa så jag behöver inte bry mig om det tror jag.
    Vi är nöjda med våra möbler men bra att veta är att de säger att det kan förekomma sprickbildningar i möblerna iom att de skeppas från varmare länder. Om ni är intresserade av några möbler så kanske ni kan fråga om de kan skicka åt er? Eller så ta er en sväng till Göteborg och gör det till en mysig weekend, gå på konsert/teater, ät lite gott..
  • MiaMariah
    versan skrev 2008-01-21 15:46:43 följande:
    MariaV:Du ska se att det klarnar och ni fattar rätt beslut. Syrran fick barn tätt (oplanerat) det är 11månader mellan hennes tjejer och det har gått superbra fast dom har varit "vilda" ibland. Men vilka barn är inte det. Och dom har väldigt stort utbyte av varandra Dom är ju aldrig ensam tex...Julia: Grattis du är ju som klippt & skuren för detta jobb. Skiljer det sig mycket i lön från lärarjobbet?? Supersvårt ju! Hehehe.... du kanske får andra förmåner. Billigare mööööbler & Vackra prylar. *drägglar av avund* Kajsa & Knyttis: Ta ett djupt andetag & TA DET LUGNT... Känn efter vad just DU behöver.Vila mycket & njut i ditt härliga hem.Vi finns kvar och "häckar" här sedan också. Nubulu: Synd på "boten" Man tycker att polisen borde ha tagit  mer hänsyn. MiaMariah Tusen tack för att du la ut dina 10 Blogg-favoriter på din blogg.Ojj vad jag har surfat runt och läst & inspirerats.
    Vad roligt att du fått lite bloggtips, tack själv!
    juliah skrev 2008-01-21 17:31:32 följande:
    Repris!
    Å så fina!
    Peak skrev 2008-01-21 18:32:01 följande:
    nublu skrev 2008-01-21 13:02:54 följande:Aha, det är ju i Kumla vi bygger huset - ska kolla där då Triptrapp verkar poppis - jag tror jag faller för grupptrycket Tack miamariah för att du höll tummarna idag - nu kom mitt flyt - FICK JOBBET!!!
    Men ååå - grattis!!! Vad blev det för jobb?
  • MiaMariah

Jag är så glad - jag skrev ett mail till Tove och tipsade om min blogg för ett tag sedan (linslus, jag vet men vad gör man för att få fler läsare Generad) och i detta nummer tog de med mitt mail!!

Sedan fick jag nyss ett mail från Allt i Hemmet som vill låna nån bild från mig som ligger på deras hemsida där jag lagt upp några bilder från hemmet!!

*skuttar*

• MiaMariah
    Peak skrev 2008-01-21 18:50:32 följande:
    Grattis Vem är Tove? Vad kul!!Det är på Vägverket, titeln är administrativ assistent, men det betyder väl allt-i-allo typ Glad för vilket jobb som helst nu, men det verkar iaf kul
    mimmamum skrev 2008-01-21 18:52:30 följande:
    Lina, tack för reklamen! Peak, grattis till jobbet! Klart du ska falla för grupptrycket och köpa en tripptrapp, vi köpte vår från 1klass.se - fraktfritt!Mia, så skoj! Vem är Tove?lasse, är du och fotar?
    Haha, jag som tänker högt utan att förklara ordentligt - inredningstidningen Tove!
    www.tovemagazine.se/
Svar på tråden Vita hem del 6