Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita hem del 6

MiaMariah - hyrestrea - 72 kvadrat
    Lynn84 - hus - 150-160 kvadrat
    LinaoMatilda - hus - 132 kvadrat

• MiaMariah
    LinaoMatilda skrev 2008-01-24 16:12:38 följande:
    Vi bor i ett hus som är 132 kvadrat. Vårt eget (eller ja, bankens iaf)Nu finns toalettbilder i min blogg, välkomna dit.
    Åååå vad fint det blev!!
  • MiaMariah
    mimmamum skrev 2008-01-24 18:33:51 följande:
    Lina, tyvärr tråkiga besked idag... Är så deppig  De två medarbetarna på begravningsbyrån som bevittnat testamentet har blivit kallade till tingsrätten för att vittna. De menar att de gjort fel då inte båda varit närvarande och att testamentet är ogiltigt. Det är en riktig soppa och jag är grymt besviken om de gjort fel, de borde verkligen veta. Vi får se hur vi går vidare.
    Usch vad tråkigt, hoppas verkligen att det går bra för er del!
    MildaMaränger skrev 2008-01-24 19:41:41 följande:
    hej hoppAllt såg bra ut! Blev flyttad en vecka bakåt så nu ser det ut som att det kan bli BB den 30 juni istället. Den lille krabaten ville inte avslöja om den var en flicka eller pojke. Den ville knappt rubba sig alls. Den låg med huvudet uppe vid naveln, rumpan ner vid ljumsken och fötterna uppe mittemot huvudet. som ett V hihi... Gick en runda på stan och hittade en massa sött men kunde hålla mig från att shoppa.. funderar däremot på att köpa skötväska i morgon som jag hittade på 60% rea. En jättefin rosa från burberry.. skötväskan kan väl vara rosa även om det är en kille. Eller?
    *fniss* H*n spelar er ett spratt mao Skrattande Busig liten Flört
    Klart du kan ha en rosa väska, det är ju du som bär den och inte bebisen. Ser fin ut!
  • MiaMariah
    Ninizen skrev 2008-01-24 20:48:39 följande:
    Milda Maränger: Grattis till lyckat UL. Huvudsaken bebis mår bra. Du får väl ta ett foto på magen sen så vi får gissa kön. Rosa skötväska kan du absolut ha. Som ngn sa det är ju DU som ska ha den. Den hänger med överallt ju. Oftast på din axel Mimmamum: Usch tycker synd om dig. Att dem kan göra så fel! Borde dem inte veta bättre? *arg som ett bi*Har äntligen efter många timmars jobb blivit klar med mitt skåp. Jag har lagt in bilden i galleriet. Lyckas inte få in den här. Men om ngn vill göra det åt mig så tackar jag och bockar. Inte världens bästa bild och kåpet ska fyllas med helt andra saker men iallafall.....
    Kanonfint skåp!
  • MiaMariah
    juliah skrev 2008-01-25 07:31:12 följande:
    Mimma, VA, har du inte ätit sushi *chockad* Det är min favvomat alla gånger. Smal blir man också  Vi får ta och fixa shopping/pysselträff i sthlm så ska du få äta sushi!lillafruluva, vad ska du baka?Vilka bullar var det du provade mimma från Lantliv föresten? Tosca?Ska göra semlorna imorgon hade jag tänkt.
    *fniss* Har heller aldrig ätit sushi Generad
    Lynn84 skrev 2008-01-25 07:51:08 följande:
    Idag tänker jag gå tidigt från jobbet.Vid ett par tillfällen sista tiden så har jag fått "synbortfall" Det flimmrar för ögonen och jag ser knappt vad jag läser, perifier synen försvinner och jag känner mig helt lustig.Det belv så här någon gång när jag ammade. Jätte läskigt. Efteråt får jag en jävla huvudvärk och ont i ögonen. Så var det dax igår kväll igen. De ggr jag vaknat i natt har jag såklart haft ont i ögonen.Känns lite jobbigt att sitta framför en dator hela dagen då. Såå...min plan är att gå hem vid 12 idag. Köpa mer färg till huset och hämta lillskrutten på dagis. Sen ska vi slänga oss i soffan och kolla på Lillefot och hans kompisar. När man målar med häftgrund, är det bara att köra på då. Alltså det ersätter vanlig slipning av möbeln? Sen målar jag med den vanliga färgen över?Blir resultatet bra?
    Det har jag också haft mellan varven och jag har fått lära mig att det är en slags migrän!
    Det är nog bara vila som gäller.
    malins79 skrev 2008-01-25 08:52:06 följande:
    Denna lampa köpte jag igår för 60kr. Men den kommer få hänga i vår nya tvättstuga över arbetsbänken, vi har så pass högt i taket så man blev bländad när man satt i soffan. Men över en arbetsbänk borde den passa.Dessa tyger har jag sytt hissgardiner ala Kajsa till Saga och Jacobs rum.Jag måste har gardinringar innan jag kan sätta upp dem.Konstigt, gardintygebilden kunde jag inte kopiera när den var stor, hmmm.
    Oj vilket fyndpris, blir fin över arbetsbänken!
  • MiaMariah
    juliah skrev 2008-01-25 09:30:24 följande:
    Nämen Mia *chockad återigen* !malins, det där kommer att bli toppen i tvättstugan! Vilket kap.
    Skrattande
  • MiaMariah
    Kajsa M skrev 2008-01-25 09:54:55 följande:
    Jätte OT, men har ni någonsin haft värk i hjärtat? Inte "brustet"  utan riktig värk?Har så ont idag och har aldrig haft det förut. Vet inte vad jag ska göra.
    Jo, jag har också haft det. Vet inte vad det kan bero på men skulle rekommendera dig till att vila och ta det lugnt idag. Kan vara en sträckning.
  • MiaMariah
    Kajsa M skrev 2008-01-25 10:01:27 följande:
    Slutar vid 13 idag sen ska jag hem och vila. Tack för svaret! *kram*
    Kram!
    Känner du att det fortsätter och du känner dig osäker - ring Sjukvårdsupplysningen.
    Köp med dig några inredningstidningar, hyr en bra film och köp med lite god mat, burra ner dig under en filt i soffan, tänd lite ljus och mys!
    MildaMaränger skrev 2008-01-25 10:10:05 följande:
    Tack för alla grattis och lyckoönskningar!Idag väntar frisörbesök... ( så himla trevligt, brukar få 15 min huvudmassage till att börja med i ett mörkt rum med stearinljus och yogamusik, under tvättningen alltså) ska reklamera mina mammajeans på POP som torrfäller nå enormt fast jag tvättat dem 5-6 gånger. Ska jga köpa väskan??? Skötväskan alltså? Jag brukar inte ha jättemycket i min vanliga väska. Den har kostat 1559:- och är nu på rea och kostar 600:-... jag får ju tillbaka 599:- av POP.. Hjäääälp
    KÖÖÖP!
  • MiaMariah
    Lynn84 skrev 2008-01-25 10:32:24 följande:
    Här är en till som aldrig ätit sushi! Vet inte om jag vill heller......*hrrrmmmm*Mia. Jag har också misstänkt att det är migrän. Men varför får man det då? *dum fråga*Jag brukar aldrig ha det förutom när jag ammade förra gången och nu när jag är gravid igen. När det är som värst är jag livrädd att jag ska ramla ihop och svimma. Så konstig känner jag mig...det bara flimmrar och blir helt simmigt i huvudet. *usch!*
    Finns inga dumma frågor, bara dumma svar Flört Det räcker med stress för att det ska sätta igång, det räckte för min del. Men du kanske har haft mycket omkring dig? Jag råder dig iaf till att göra som Kajsa om möjligt, vila, titta på en bra film, mys med god mat och VILA!
Svar på tråden Vita hem del 6