Inlägg från: Kajsa M |Visa alla inlägg
  • Kajsa M

Vita hem del 6

juliah skrev 2008-01-15 19:16:05 följande:
    Kajsa, jaa det är fantastiskt roligt!Hmm, blir nyfiken på blommiga tyget *kilar till stoff och stil*
    Förstår att du är glad!!!
    LCroft skrev 2008-01-15 19:18:43 följande:
    Lina: Hur är vägarna förresten i Helsingfors? Kom på att det är sommardäck på bilen!Kajsa krya på dig!Försökte få mannen att stanna i Helsinfors några timmar för att gå och hämta lite saker åt mig från Ikea, men han vill hem?!?!?! Tänker inte alls stanna och vänta på att de öppnar? Vad är det för sätt egentligen av en som borde vara tacksam att han får shoppa åt mig?
    Tack! Kyss
  • Kajsa M
    Himmelbit skrev 2008-01-15 19:32:34 följande:
    Godkväll!Här har minsann flitens lampa lyst! Trodde att jag skulle kunna läsa ikapp men det är ju en maaaassa sidor... Kajsa - Krya på dig och hoppas att det vänder snart! Säger som Nublu - vila!!Mimmamum - Skapa med pärlor, fina papper och annat som inte kostar så mycket. Jag såg ett par vackra "lyktor" i en bok. De hade laminerat ett handgjort vackert papper, gjort små tryckknappar och satt runt ett glas med ett värmeljus i. Inte helt lätt att förklara i ord märker jag... Min tanke var att man kunde använda IKEAs ljuskoppar som är lite bredare upptill och klippa pappret efter det (något högre). Istället för att vara så ambitiös och sätta tryckknappar på, så tänkte jag att man kanske kunde göra hål med ett hålslag och knyta med ett fint band. Jag har bara kommit så långt att jag köpt pappret ännu... Lina - Är det dags för golvmålning nu?? Spännnade!!Skulle ge mig på och göra dagens blogginlägg men det går inte att ladda upp bilder.. . Känns som att ett inlägg utan bilder lika gärna kan vara!
    Det hoppas jag också och så hoppas jag att barnen håller sig friska!
    mimmi006 skrev 2008-01-15 19:35:23 följande:
    Mimmamum- är under samma sparbeting som du, verkligen prutt-trist nu i roliga reatider! Kajsa- krya på dig! Ser fram emot att se bilder på fina tyger!Himmelbit- vad tråkigt med bilderna...
    Tack snälla! Ja en liten titt kan jag väl bjuda på så länge. Snart! Ska bara vila lite till.
    mimmamum skrev 2008-01-15 19:37:51 följande:
    Tack för era budgettips! Har unnat mig vita tulpaner idag och du har rätt juliah, mormorsfilten borde göras färdig!Det jobbiga är att det är så mycket dyrt jag bara känner att jag vill ha!  En Vipp, en Smeg, en mixer listan, en radio, kan göras lång! Får hålla mig till tåls, kanske gå en runda på loppis, sådana fynd mår man bra av (och plånboken också)!Kajsa, lyssna på din kropp och ta det riktigt lugnt! Vimplarna blir säkert superfina!
    Ja jag försöker.
    Inget kan ju slå Beas vimplar! Och det strävar jag inte efter heller. Men jag har tänkt så himla länge att jag ska sy vimplar men alltid fått ngt annat projekt emellan.
    FruPuffen skrev 2008-01-15 19:41:36 följande:
    Tack igen för alla gratulationer !!Åh fick just reda på att makens föräldrar har en gammaldags skolbänk i sitt förråd som de vill bli av med . Nytt projekt igen alltså, hur ska jag hinna med allt?? Mimma: Budgettips, loppisar! Julia: Jag vet inte om jag sagt GRATTIS till Lantliv, men jag gör det iallafall nu: GRATTIS!!! Kajsa: Krya på dig!! Vila, vila, vila. Sätt barnen framför nån film...Nu ska det röjas i stöket...
    TAck! Kyss
    En i säng, one to go.
  • Kajsa M
    Hannnah skrev 2008-01-15 19:45:24 följande:
    Någon som vet vart jag kan få tag i en riktigt stor fin spegel? Sett en stoor vit spegel som jag ville ha men företaget tar inte in dom längre utan hade tagit in mindre bruna =/HJÄÄÄLP håller på att göra om vardagsrummet beställde soffor idag, hade en bild hur jag ville ha men allt kraschar om jag inte får tag i spegeln!
    Den stora vita hemnes från ikea?
    http://www.familjeliv.se/hem/kajsa_m/galleri.php?cur_album=vardagsrum#
  • Kajsa M
    LinaoMatilda skrev 2008-01-15 20:10:47 följande:
    DU också Kajsa? Ja majoriteten måste ju ha rätt...

Jag gillade den ljusare grå mot det vita. Svart kan bli ganska hårt om den inte är bruten.
    Om jag vore du så skulle gå försöka mig på det snea om du nu tycker det är finast. Det borde inte vara så mkt svårare än att göra det rakt. Och du kommer vara nöjdare efteråt!
  • Kajsa M
    Karamellfabriken skrev 2008-01-15 20:12:35 följande:
    Hej alla vänner!Jag är så trött att jag knappt hänger samman. Men kaklet är på plats och ska bara fogas imorgon.Tyvärr tvingades jag riva en vägg i både vardagsrummet och hallen eftersom elektrikern monterat eldosorna på fel djup i förhållande till kaklet. Bah, här ser förfärligt ut.Besöket hos naprapaten gick dock bra. Han knäckte varenda led jag äger så nu känner jag mig som en ormmänniska eller nåt. Men nackspärren är faktiskt mycket bättre.
    Då tycker jag du ska ta det lite lugnt nu!
    trist att ni behövde riva väggen!
    Skönt att du fått lite hjälp med nacken!
    LinaoMatilda skrev 2008-01-15 20:14:21 följande:
    Visade bilden för min man och frågade vad han tyckte. Och han sa som ni, bättre med grått och diagonalt!! Jag får nog ge mig tror jag
    Han har bra smak din man!
Svar på tråden Vita hem del 6