Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

Mufflon skrev 2007-11-19 19:44:37 följande:
    ...hehe ja, eller hos mej!!!! 
    Eftersom ni inte kan enas så får det väl bo kvar hemma hos mig då
  • Himmelbit

Usch, låter inte roligt att det är folk som mår dåligt här!
    Skickar en kram från mig!

Julia: Vad kul!! Grattis! Ska Aftonbladet ha det i ngn bilaga eller i tidningen? Vet du vilken dag den kommer ut?

VSM: Nu litar jag blint på dig och klabbar på glaset nu *målarpenseln i högsta hugg*

• Himmelbit
    juliah skrev 2007-11-19 20:04:57 följande:
    Lynn, jo det är ett "Så firar vi jul" reportage  Rätt roligt med tanke på att jag inte firat jul som liten öht. Först på senare år...Vet inte när den kommer, drömmer mardrömmar om att de ska tycka att allt är så fult att de ställer in hela grejen...
    Julia - jag sätter huv´et på att de inte gör det, och känner mig grymt lugn!!

Har du inte firat jul som liten?
  • Himmelbit
    Mufflon skrev 2007-11-19 20:08:15 följande:
    Ursäkta men helt OT varför har inte jag den gröna glada lille gubben?Jag har juh +tjänsten?
    Skriv : (kolon) - (streck) och ett stort D tillsammans så har du honom
  • Himmelbit
    juliah skrev 2007-11-19 20:13:58 följande:
    Hihi, tackar för stödet, på torsdag lär jag behöva lite peppning.De vill att hela familjen ska vara med, maken jobbar men det blir väl jag och barnen. Jag skulle gärna vilja sväva förbi lite suddigt sådär  Men utifall att jag nu ska vara med så har jag köpt mig en ny blus iallafall.Himmelbit, nej vi firade inte jul alls hemma (pappa är muslim). Fick en liten dos hemma hos mormor dock
    Aha, tur att du firar jul nu då och visar oss en massa mysig julinspiration!!
    Beatrize74 skrev 2007-11-19 20:15:15 följande:
    Himmelbit - vilket vackert skåp...kan vi inte få tjuvkika på första strykningen. Det är så kul att se jobbet under tiden man håller på också....eller åtminstone HOPPAS jag att fler än jag tycker så eftersom jag själv har "terrat" er med bilder av diverse väggstrykningar i dotterns rum.
    Vad gör man inte för din skull! Gör ett uppehåll i målningen och fotar lite... Kommer alldeles strax!
  • Himmelbit
    malins79 skrev 2007-11-19 20:19:02 följande:
    Jag gillar också skåpet. Jag är själv på jakt efter något liknande att har böcker i, i vårt kommande bibliotek.
    Jag hittade det på Blocket. Prutade ner det till 800 kr - helt ok tycker jag!
  • Himmelbit

Här är skåpet "halvvägs"... Den vänstra dörren har redan fått sig ytterligare en omgång men allt annat är bara målat en gång. Litade på VSM´s ord och har klabbat ner fönstet denna gången (satt med en liten, liten pensel igår..)

• Himmelbit
    Hjälp! Går det inte bort kan jag köpa skåpet för en femma

VSM - du är snäll du som offrar dig för min skull
    LCroft skrev 2007-11-19 20:28:19 följande:
    VSM: Så fina bilder du visar. I hyllorna hade jag inte lagt nåt överhuvudtaget. Himmelbit: Det skåpet måste ju vara mitt som farit iväg på villovägar?!?! Nu har jag sytt 10 stjärnor, 4 julstrumpor och 2 hjärtan som inte alls ser ut som hjärtan
    Jasså, det är ditt skåp... Förlåt - visste inte det. Är det ok att jag målar det då
    Septemberpyret skrev 2007-11-19 20:30:27 följande:
    Det blir ju helt fantastiskt, skulle passa toppen hos mig...! Jag hinner inte läsa ifatt, hur skall du få bort färgen på fönstren...?
    VSM har lovat att det går superlätt med kniven som man rengör spishällen med..  Annars lovar hon att köpa skåpet för en femma *känns tryggt*
    Mufflon skrev 2007-11-19 20:30:56 följande:
    Himmelbit; riktigt riktigt fint!!   Avis...
    Tack!!
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2007-11-19 20:36:20 följande:
    VSM: Jag hade ingen aning om vad tazetter är så jag kollade upp det Det kommer att bli jättefint! Härlig låda/kruka du har till dem också. Kommer de alltså att blomma där på glasfatet?Jag har alltså så långt från gröna fingrar man kan komma, jag har inte ens gröna vantar.Himmelbit: Jättefint kommer det att bli, skåpet är riktigt tjusigt.
    juliah skrev 2007-11-19 20:37:35 följande:
    Himmelbit, superdupersnyggt!lcroft, vet inte riktigt, det blandar kanske?pressan, ja jag blir bara glad om du länkar, skriv gärna vilken adress du har här.
    Tack! Ja, jag hoppas att det blir bra. Har redan hittat en bra plats till det
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-19 20:39:26 följande:
    Nä du, den kan du ju inte ha!! Superfult!
    Men jag gillar superfula saker
    Septemberpyret skrev 2007-11-19 20:41:39 följande:
    Jag höjer budet med en tia...!
    Åhh, så generöst.. Första, andra - inga mer spekulanter...
    LCroft skrev 2007-11-19 20:42:33 följande:
    Himmelbit: Självklart får du måla det klart VSM: Skönt med egentid Bilder kommer kanske imorgon skulle fota men kameran ville inte ens komma på, batteriet helt dött...juliah: Kom ihåg att säga till sen så även jag får gå och köpa tidningen
    Schysst! Jag tycker nämligen att det är jäääättekul att måla...
    mimmi006 skrev 2007-11-19 20:44:16 följande:
    VSM- underbart med tazetter, men mina torkade elleer nåt förra året... hur ska man göra?Himmelbit- blir jättefint, vilket fynd!pressan- of course...NYTT INLÄGG! UTLOVAD LYKTFLUKT mimmi-magnolia.blogspot.com/
    Hoppas det! Kommer du ihåg att jag länkade detta skåpet till dig när det låg på Blocket och bad om råd?! Köpa eller inte köpa...
  • Himmelbit

Kram till dig MichaelaW!!

Nuuuu har jag nästan målat andra omgången på skåpet. MEN färgen har tagit slut...
    Jag hann måla hela utsidan plus översta hyllplanet inuti - surt när man väl håller på. Lyckades ändå fördröja det lite genom att jag hittade ytterligare en burk som det var lite kvar i. Så imorgon bär det iväg till Flügger för att köpa mer råvit färg.

Svar på tråden Vita hem del 6