• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • juliah

Frupuffen, ååååh...
    Vilken underbar mamma du har! Det där porslinet är ju så fint!

• Sylt
    FruPuffen skrev 2007-12-09 10:13:43 följande:
    Titta vad jag fick av min mamma igår! Hon hade varit i Stockholm och besökt Syster lycklig. Jag fick dem med kommentaren: "Jag kunde inte låta bli!" . Är man bortskämd eller, så här två veckor före jul??
    Åååh, det mönstret är såå fint! Grattis!
  • FruPuffen
    juliah skrev 2007-12-09 10:12:20 följande:
    Tack för all peppning och för att ni är så söta. Nu ska vi snart åka iväg på julmarknad så att jag kan lugna mina nerver med lite annat Vi har vita väggar, vita möbler vi med.Imorgon får jag hit städhjälp, ska bli väldigt skönt att få komma ikapp med den biten. Hon kommer redan vid sju, perfekt tid för mig! Då kan jag passa på att planera lite inför onsdagen, stryka osv.
    Nu sitcker vi snart också på julmarknad! Vad skönt med städhjälp, du kan väl skicka hit dem sen .
  • Himmelbit
    lillafruluva skrev 2007-12-09 09:28:13 följande:
    En fråga till. Tapeter i vardagsrummet!!? Vad har ni för färger till era vita möbler??
    Godmorgon!

Ljusa som går åt beige. Gillar att det vita framträder så tydligt när tapeten inte är helt vit.
    Frida08 skrev 2007-12-09 09:27:21 följande:
    Go Morron.Tänkte bara slänga ut en liten fråga. Vad har ni för taklampa i era barns rum? Tycker det e svårt att hitta någon som passar. Vill gärna ha mtips å idéer å affärsförslag.//FridaJättefina bilder allihopa
    Kan tyvärr inte hjälpa dig, för min lille son har inget eget rum ännu.
  • Himmelbit
    Julia: Här har du en till som givetvis ska ner och kasta sig över Aftonbladet idag

Varje söndag kommer en tjej och ringer på och säljer Expressen - just idag hade det ju varit smidigt om det var Aftonbladet istället...
  • Daggdroppen

Jag vill också ha aftonbladet!!!Skrikandes

Vet ni vad? Vi hittade vår katt Den hade vandrat iväg till radhuset där vi bodde tidigare. Det är andra gången nu....

• lasseliten

Juliah - repotaget är ju JÄTTEFINT!! Ni är såå söta på bilderna och ert hem är ju ljuvligt, precis som vanligt! Du har ingenting att oroa dig för! Nu ska jag sno tillbaka tidningen från mamma  

Svar på tråden Vita hem del 6