Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

LinaoMatilda skrev 2008-01-22 21:08:17 följande:
    Himmelbit: Vackra pärlhalsband vaknar man alltid av
    Jag tänkte väl att det skulle hända något med lite vita pärlor
    FruPuffen skrev 2008-01-22 21:10:53 följande:
    Väntar forfarande på att bilderna ska laddas in... Det är ju sååå segt!! Himmelbit: Åh då förstår jag varför Fluffis bänk såg annorlunda ut ! Underbara pärlor!!
    Gårdagens "favorit-bortfall" berodde ju på att FL hade kommit på vad som gjorde det segt - sa de!! Men det känns inte som att det är mindre segt idag direkt...
  • Himmelbit
    FruPuffen skrev 2008-01-22 21:20:17 följande:
    Blir knäpp på bilderna snart
    Är det segt från din dator och hit? Min bilduppladdning gick fort (pärlorna).
    LinaoMatilda skrev 2008-01-22 21:20:46 följande:
    Ne, inte bättre idag. Men visst var det väl såhär senast de gjorde någon förbättring också?
    De måste väl även lägga kraft på att se till att sidan inte går att hacka, efter söndagens hacker-attack. Kanske segheten har ngt med det att göra också??! Fundersam
  • Himmelbit

Godmorgon!

LCroft - Vad tråkigt!! Hoppas att ni andra i familjen slipper det!

Usch nu fasar jag för dagisstarten av fler orsaker, efter att jag läser vad ni skriver. Det gör ont i hjärtat av bara tanken att någon "utomstående" ska få umgås mer med min son mer än mig.. Att han dessutom ska få en massa smitta gör ju inte direkt saken bättre.

En konstig fråga kanske - när lärde sig era barn att plocka undan efter sig? Min son är ju bara 1 år men jag har alltid visat honom att man plockar undan efter sig när man lekt klart (han undrar ju givetvis vad jag sysslar med, men ngn dag kanske han fattar ).
    Nu tycker han att allt som jag plockar iordning är oootroligt roligt att slänga ut igen, över hela golvet. Givetvis får han ju leka precis hur mkt han vill och göra det. Men har ni, som har lite äldre barn, någon aning om när de uppfattar detta och kanske t.o.m. plockar iordning tillsammans med föräldern?

• Himmelbit
    mimmi006 skrev 2008-01-23 21:42:56 följande:
    Gud vad duktig du är! *impad*
    Tack!!

Som krydda på moset fick jag dessutom gå upp på övervåningen och hålla takpanelen på plats... Aj, aj, aj säger mina axlar!! (körde hårt med dem idag).
  • Himmelbit
    Eddan skrev 2008-01-23 15:47:36 följande:
    Såg på Vakre Hjems hemsida att nya numret kommer i butik imorgon! Har ni som prenumererar fått er tidning? Jag är osäker på när min prenumeration går ut nämligen och jag har INTE sett till någon tidning än tyvärr . Måste nog kolla upp om det är dags att betala igen.
    Jag undrade också över den, för jag har inte fått den heller. Såg i det senaste numret att det snart är dags för nya (24:e). Den kanske kommer till oss prenumeranter imorgon också då!? Fundersam
  • Himmelbit
    mimmi006 skrev 2008-01-23 20:44:18 följande:
    MM- sylt har rätt, som vanligt! Klart att du ska ta det lugnt, känn ingen press...Vill ni se en mardröm? Vår trädgård för två somrar sen!
    Tänkte slänga in en liknande bild från vårt trädgårdsarbete men den enda jag hittar nu är med min biffiga sambo i bar överkropp! Han skulle nog INTE uppskatta om jag la in den här!
  • Himmelbit
    Sylt skrev 2008-01-23 18:28:16 följande:
    Förstår dig precis ang dagis. Jag tänkte också på att de skule få mysa med min Sigge o inte jag! Och att han skulle snacka o vara rolig med dem o jag skulle missa. Men det gick snabbt över när han började på förskolan. Roligt att se att han har "egna" relationer" och att de upplever honom annorlunda mot hur vi uppfattar honom (+ att han säkert är annorlunda där jmf m hemma). Sååå, det kommer att gå finfint. Ang att plocka undan. Det har min treåring precis lärt sig, alltså att ösa ner i backar/korgar, inget finlir - och helst under hot om att det inte blir ngt Bolibompa annars
    Ett stort tack för ditt svar - skönt att du kände likadant!
  • Himmelbit

Vilken tur att ni "sa" ngt nu Mimmi och Frida - jag började känna mig som om jag höll monolog .

Jag tror säkert att ni skulle gilla det. Min mamma och en kompis slogs om kopia på detta kortet OBS! På skämt - bäst att tillägga...
    Jag ska se om jag kan tuscha till honom lite!

Svar på tråden Vita hem del 6