Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

Mori skrev 2008-01-20 22:34:05 följande:
    Skäms lite över att lägga ut den här bilden... Blir så trött på hallen att jag inte ens orkat göra något med den. Väggarna är till råga på allt snea, alltså inte snea så att de luter inåt eller så, men rummet har inte raka hörnDörrar överrallt och låååååång som fasen.. Hjälp!?!
    Det är ju bra att du "delat av" lite med draperiet. Nu kommer jag inte ihåg om ni hyr eller äger. Om ni äger så kan ni kanske investera i nya dörrar, för att få ett annat intryck. En tråkig utgift om ni hyr kanske men då kanske det går att måla dem?

Nya handtag på garderoberna?
    Ny hatthylla?
    Gammalt vackert skåp (där "sko-skåpet" står)?
    Ngn mindre matta "lite på tvären" för att avleda det långsmala?
  • Himmelbit
    Mori skrev 2008-01-20 22:46:33 följande:
    Himmelbit: Jädrarns så händig du är! Fåtöljen blev ju superfin, slätt och stramt fick du dit tyget också! Det är inte lätt det, mycket imponerad. Och ringarna var underbara!
    TACK!!! Generad
    Vad gullig du är!!!! *glad*
  • Himmelbit
    Mori skrev 2008-01-20 23:11:00 följande:
    Hyr! Har faktiskt tiggt och bett på mina bara knän att vi ska måla eller byta dörrar men maken vägrar läggar pengar på det. Dum! Nya knoppar till garderoberna skriver jag genast upp på listan! Tänk så mycket bra ideér man får av er här. Sånt mn inte själv kommer på! Vet inte om det syns, men "bakom" det sanslöst fula skoskåpet är dörren in till Moas rum, är rädd att hon krashar in i skåpet om hon kommer upp på natten om det går ut för långt från väggen. tror du det finns något som inte är så "tjockt". Byter gladeligen ut skoskåpet igår om det gickMatta på tvären har heller ladrig slagit mig, så förbaskat smart du är!Hatt hyllan har jag ritat upp och väntar på att få tillgång till garage att såga i
    Det är klart, då kanske en investering av nya dörrar känns svårmotiverat. Men måla dem funkar ju alltid. Köp färg, haka ner dem och börja måla = ignorera maken, är mitt tips . Alternativt får du övertala honom om vilket lyft det skulle vara för en relativt liten peng.

Mitt senaste skåp (vitrinskåpet med svängda spröjs) ser ut att vara ungefär lika brett som ert skoskåp. Så absolut att du skulle kunna få tag på ett gammalt skåp som inte är så djupt.

Spännande med hatthyllan!!
  • Himmelbit
    MiaMariah skrev 2008-01-21 18:39:57 följande:
    Jag är så glad - jag skrev ett mail till Tove och tipsade om min blogg för ett tag sedan (linslus, jag vet men vad gör man för att få fler läsare ) och i detta nummer tog de med mitt mail!!Sedan fick jag nyss ett mail från Allt i Hemmet som vill låna nån bild från mig som ligger på deras hemsida där jag lagt upp några bilder från hemmet!! *skuttar*
    Vad kul! Här har du en som läser Tove iallafall!
    lasseliten skrev 2008-01-21 19:06:57 följande:
    Mimma - gör ett till blogginlägg så snart kan du kika *snabba blogginlägg är min melodi*
    Jag ääääälskar ditt kök!!! Sååå fint!

Ps. Ordpolisen säger: Det står Jordgubbar med mjök i bloggen..
  • Himmelbit
    Det ljuva livet skrev 2008-01-21 19:53:29 följande:
    Attans! Det hjälper ju inte att trycka på att få in den i favoriter. Dumma dumma fl.Grattis Peak! Vad roligt, när börjar du?Och grattis MiaMariah! Det är alltid kul när bloggen får publicitet.Lasse: Jag kommer och flyttar in i Smegen på riktigt efter att ha sett dina fina bilder!Mimmi: Nu är det ditt fel om vi får ett fjärde barn. Jag vill, jag vill jag vill få inreda ett sånt fint flickrum.Maken målar källartrappa för fullt. Är det nån av er som vet om det går att måla på klinkers? Är sugen på att göra det i så fall.
    En tidigare arbetskompis till mig har målat deras kakel i köket med båtfärg. Borde väl funka med klinker också?
  • Himmelbit
    Det ljuva livet skrev 2008-01-21 20:00:41 följande:
    . Inte än, väntar ett tag till. Vill gärna ha ett vårbarn i så fall. Men inget är spikat ännu.Kul! Vad ska man måla för färg tro? vi har hemskt klinkers i källaren. Är sugen på att måla det mörkgrått men det kanske blir för mörkt i en källare.
    Snart kommer kanske nästa namnbyte här då - till 4påG?
    Det ljuva livet skrev 2008-01-21 20:05:37 följande:
    Så här ser kaklet ut just nu: Kasn inte bestämma mig frö om jag ska kolla på Design Simon och Tomas eller hänga här med er.. *dagens i-landsbekymmer*
    Klart du ska hänga här med oss!!
  • Himmelbit
    mimmi006 skrev 2008-01-21 20:17:28 följande:
    *asg*
    Hon avslöjade ju sitt förra nick för ett tag sedan..
    mimmamum skrev 2008-01-21 20:20:26 följande:
    lasse, vilken underbar skänk! Hur mycket fick du ge för fyndet?Tack till språkpolisen!
    Det är inte alltid man får tack för att man är språkpolis, så man tackar!  
Svar på tråden Vita hem del 6