Mori skrev 2008-01-20 23:11:00 följande:
Hyr! Har faktiskt tiggt och bett på mina bara knän att vi ska måla eller byta dörrar men maken vägrar läggar pengar på det. Dum! Nya knoppar till garderoberna skriver jag genast upp på listan! Tänk så mycket bra ideér man får av er här. Sånt mn inte själv kommer på! Vet inte om det syns, men "bakom" det sanslöst fula skoskåpet är dörren in till Moas rum, är rädd att hon krashar in i skåpet om hon kommer upp på natten om det går ut för långt från väggen. tror du det finns något som inte är så "tjockt". Byter gladeligen ut skoskåpet igår om det gickMatta på tvären har heller ladrig slagit mig, så förbaskat smart du är!Hatt hyllan har jag ritat upp och väntar på att få tillgång till garage att såga i
Det är klart, då kanske en investering av nya dörrar känns svårmotiverat. Men måla dem funkar ju alltid. Köp färg, haka ner dem och börja måla = ignorera maken, är mitt tips

. Alternativt får du övertala honom om vilket lyft det skulle vara för en relativt liten peng.
Mitt senaste skåp (vitrinskåpet med svängda spröjs) ser ut att vara ungefär lika brett som ert skoskåp. Så absolut att du skulle kunna få tag på ett gammalt skåp som inte är så djupt.
Spännande med hatthyllan!!