• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • lillafruluva
    juliah skrev 2007-12-11 16:50:52 följande:
    Korall, så fint du gjort!Jag har bestämt mig för att inte bläddra i några fler tidningar eller kolla bloggar ikväll. Jag blir gaaaalen annars.Kvällens att göra är: hänga upp nya kransar på linneskåpet, baka pepparkakor och en sockerkaka, plocka granris i mängder, hämta ved,dammsuga vardagsrummet och lägga fram morgondagens kläder.Och plocka lite...Puuh, någon som har en hand över?
    Hihi, jag säger ju att man blir överinspirerad av alla tidningar och bloggar. Det finns alltid något att ändra på.
    Gör det du ska och ta det lugnt sen ikväll bara! Jag hade gärna kommit över och hjälpt till och tjuvkikat lite om jag inte var själv med alla barnen!

De hittade inget fel på min kusin, förutom att tappen var mjuk då, men hon får ligga kvar ett tag.. bebisen mådde bra och levde runt
  • knyttis

Godeftermiddag!

Just hemkommen från jobbet och dagis. Pustar ut en stund innan det är dax att börja med maten! De var en gedigen lista det där Julia, skulle gärna hjälpa till!

• Peak

Intresset verkar rätt ljummet så förmodligen lägger jag ner bytet men låter listan hänga lite till.
    Julklappsbyte för 100 kr (eller 50)? Skriv in er på listan i så fall, senast fredag. Jag lottar vem som byter med vem på lördag och så har ni fram till onsdag 19/12 på er att köpa och skicka paketet. Självklart byter vi nåt som helst är vitt

Lista på deltagare:
    MiaMariah
    Bandykillar
    Peak - tror jag Verkar kul men måste det vara helvitt? Måste fundera lite då!!

• juliah

Rackarns, ingen hjälp fick man här Flört

lillafruluva, vad är du ute efter? Åsas har,likaså leksakförmedlingen i Nynäs. Köpte de mest bedårande små stickade ballerinatossor till Elle i söndags därifrån. Matchar storebrors stickade mockasiner även de Lisbeth dahl Glad

• Gullfina
    juliah skrev 2007-12-11 17:07:18 följande:
    Rackarns, ingen hjälp fick man här lillafruluva, vad är du ute efter? Åsas har,likaså leksakförmedlingen i Nynäs. Köpte de mest bedårande små stickade ballerinatossor till Elle i söndags därifrån. Matchar storebrors stickade mockasiner även de Lisbeth dahl
    Jo, jag kan passa kottarna, vet du!
  • juliah

Gullfina, men var tusan håller du hus då? Hjälp behövs nuuuuSkrattande

Svar på tråden Vita hem del 6