• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • mimmamum

Så mycket jag vill kommentera men minnet är så kort!

MiaMariah, underbart zinkhus! M HOW, de har på Gruvgatan 13! Lycka till imorgon!

Camilla, vad skönt att din kollega är tillbaka!

lillafruluva- så fint! Ser jättemysigt ut!

Jag är så otroligt sugen på gravad lax! Har ju inte ätit något riktigt på flera dagar efter magsjukan, undra om jag vågar mig på lax, helst med romsås! Förvånad

Jag har ett litet erkännande ... Ser att ni pratar om julkänsla, jag är en sådan som ser fram emot julen tidigt, typ september! Laddar som sjutton, men nu två veckor innan har jag nästan tröttnat, får vårkänslor istället, längtar efter tulpaner och dropp från taket - blir tokig på mig själv!

• mimmi006
    mimmamum skrev 2007-12-11 14:35:04 följande:
    Så mycket jag vill kommentera men minnet är så kort!MiaMariah, underbart zinkhus! M HOW, de har på Gruvgatan 13! Lycka till imorgon!Camilla, vad skönt att din kollega är tillbaka!lillafruluva- så fint! Ser jättemysigt ut!Jag är så otroligt sugen på gravad lax! Har ju inte ätit något riktigt på flera dagar efter magsjukan, undra om jag vågar mig på lax, helst med romsås! Jag har ett litet erkännande ... Ser att ni pratar om julkänsla, jag är en sådan som ser fram emot julen tidigt, typ september! Laddar som sjutton, men nu två veckor innan har jag nästan tröttnat, får vårkänslor istället, längtar efter tulpaner och dropp från taket - blir tokig på mig själv!
    Haha... jag är likadan! Nu börjar det avta, jag brukar slänga ut granen på dagen innan nyårsafton, då står jag inte uuuut längre!
  • mimmamum

Mimmi, TACK! Skönt att höra att jag inte är ensam, jag vågar inte nämna detta till mina vänner eller familj, de blir galna på mig! Jag brukade plocka bort allt på juldagen tidigare men får nog också hålla ut till nyår!

• gemelli
    mimmi006 skrev 2007-12-11 14:34:42 följande:
    Long time, no seen! Hur är det med dig och familjen? Händer det nåt med husplanerna?
    hihi ja jag har inte haft så mkt insperation den sista tiden. Men med oss är det jättebra, Vide är lika lugn och snäll som vanligt. Trodde inte det fanns så här lungna barn som honom.
    Men vi tackar
    Brukar säga till min man att det här är verkligen ovanligt att barn är så här lugna och tysta, för han tror att det är normal och förstår inte varför alla hela tiden tycker det är jobbit med bebisar

På husfronten så händer det inte så mkt. Det gammla huset som jag har i min blogg är fortfarande inte klart. Men som sagt allt är nog lite extra lugnt nu innan jul. Så vi får se vad som händer.
    Jooo föresten så var vi och tittade på det jättestora vita huset i Strängnäs i helgen, men gillade det inte IRL. Låg uruselt till, inget bra läge alls, tyvärr!!!

Hur är det med er?
  • gemelli
    mimmamum skrev 2007-12-11 14:40:46 följande:
    Gemelli, får jag kika in hos dig?

Inte så mkt att se, händer inte så mkt här hemma. Hahaha har ju inte ens julpyntat, jooo idag tog jag fram julhanddukarna
  • Daggdroppen
    lillafruluva skrev 2007-12-11 13:35:03 följande:
    Camilla r- vilken lättnad Min kusin blir inlagd, hennes livmodertapp är tydligen mjuk. Får hoppas på det bästa! De har fler missfall på den sidan av släkten
     Usch så tråkigt
    lillafruluva skrev 2007-12-11 13:49:35 följande:
    Lovade ju att sätta in en bild på nya soffbordet igår! Man ser lite på bokhyllan som är nästan färdigförvandlad till vit!Inorera allt annat, är ju på orkar-inte-fixa-humör
    Jättefint!

Själv är jag (som ni ser ) hemma igen. Det gick bra hos tandläkaren. Sonen skrek så mycket han hann och det var ju bra, för vi kunde titta i munnen. Hon konstaterade det jag också sa, att han har söndertuggade kinder och mycket ärr (från tidigare). MEN vi såg två små isberg som stack fram Jag kollade inte ens den här gången själv för jag har väntat sedan APRIL på detta!!!! Egentligen får de inte de sista tänderna före 2.5 års ålder, men sonen har haft besvär av dem sedan han var knappa 1.5. Och nu ÄNTLIGEN kommer de!!! Jag är så glad Tyvärr syns inte de övre tänderna än, så de ska också komma. Men det värsta med de två nedre borde ju vara över då vi äntligen ser dem.  Tandläkaren (som är den bästa jag pratat med och äntligen tg mig på allvar!!!) sa att han är väl tidig med dessa tänder. Kanske därför det har varit extra jobbig???

Före vi gick så sa hon att vi också skulle kunna ta en vända in till en läkare för att kolla öronen. Och mycket riktigt så hade han öroninflammation igen. Men men... Jag kan inte ens vara ledsen över det fär jag är så glad att de förbaskade tänderna äntligen syns. 8 månader har jag (vi) väntat!!!
  • juliah

Mimma, vita tulpaner står här och påminner om våren...ok, jag har satt granris runtomkring buketten men ändå!Glad

Svar på tråden Vita hem del 6