EGYPTEN
Ska till Hurgarda nu i dec,någon som har tips när man ska resa med en 7 månads bebis?
Ska till Hurgarda nu i dec,någon som har tips när man ska resa med en 7 månads bebis?
ta med varma kläder,det blir kallt på kvällen
Ta med burkmat o ge inte av den vanliga maten, stor risk för magsjuka! O ta magmedicin själva, kan va jobbigt att ta hand om bebbe annars.
Har ni varit i Egypten(Hurgada) förut?
Nä vi har aldrig varit där...Vilken sorts mag medicin?
vi kom precis hem från Aten med en 8mån;
skulle rekommendera att ta med blöjor, burkmat, välling
de flesta flygbolag tillåter att barn få ta med 10kg...så då finns det möjlighet att packa ett och annat, är bättre att ta med hemmifrån att köpa där, tyckte vi.
Vi har tänkt att ta med oss allt mat, blöjor osv. Så det blir ju en hel del, ska vara där i två veckor.Men det känns tryggast att ta med sig allt hemifrån.
Kolla på apoteket med vätskeersättning IFALL ni skulle drabbas av magsjuka. Den hjälpte mig bäst att piggna till. Packa med några ombyten för mycket när det gäller barn, man vet aldrig.
vätskeersättning? till barn eller? bara nyfiken ska åka till egypten i jauari med mina små för första gången så jag suger åt mig alla tips ja kan få nu .
Åhhh, denna lägger jag till i mina favoriter. Jag ska överraska sambon med en resa till Egypten i februari. Trollet kommer vara 11 månader då.
Vad tror ni om Hepatit A och B-spruta?
Vi åker i början på januari så jag hänger oxo med här. Är lite orolig för det där med magsjuka. Vår tjej är 11 månader så och stoppar ju precis allt i munnen....men som sagt vätskeersättning bör man nog ha med. Ska dessutom vaccinera henne med Havrix. Gör ni det oxo?