EGYPTEN
Ska till Hurgarda nu i dec,någon som har tips när man ska resa med en 7 månads bebis?
Ska till Hurgarda nu i dec,någon som har tips när man ska resa med en 7 månads bebis?
Rekomenderar att Ni tar alla spurtorna, ni som kan. Det är ju stor risk för olika magåkommor i Egypten, tyvärr.
Drick bara buteljerat vatten, ät frukt som har skalet kvar, använd alkogel innan Ni tar i saker som Ni ska stoppa i munnen, män som snusar ska vara mkt noga med sin handhygien.... Alkogelen var vår bästa vän i Egypten!!
jag kanske ät otroligt lätt att göra nöjd vad bet jag.
Men när jag var nere i kairo så fanns det ju affärer överallt som sålde blöjor och barnmat. Annars finns det ett stort shoppingcenter 30 minuters bilväg utanför centrala kairo där dde säljer amerikansk /europeisk mat.
Men rekommenderar att ni har med er våttservetter för att torka av dotterns händer..och alkogel till er.
Samt ta hepatit spruta. Risken finns ju. Även magsjuke medicinnen till er oxå..e så lätt att smitas!!
TS: Det finns magmedicin hos vaccinations mottagningar, kolla för det behövas tas redan ett tag innan!
Annars...är Egypten ett fantastiskt land! Men mycket att göra,se och enormt trevliga människor. Jag har varit i El Gouna och i Sharm el shejk men även en dag i Hurgada. Jag skulle väl helst rekommendera de först nämnda för barnfamiljen, Hurgada är en en storstad med allt som kommer därtill.
Tack för svaren.....kommer någon på något mer så skriv.
angående pengarna: en jag känner som varit där såg när en inhemsk försäljare slickade på sedlarna för att kolla vattenstämplarna - så tvätta och sprita händerna så ofta ni kan,
Har oxå hört att de placerar pengarna på ett och annat "säkert" ställe på kroppen,,, ni kan ju gissa själva
Trevlig resa!
Hej. Ja den här tråden blev min favorit med. som sagt, vi ska åka i början januari vi med. Ringde idag o kollade vad vi behöver för sprutor o så , o tanten vi prata me rekkomenderade att jag inte skulle ta med mina dotter som blir 4 månader alls...fan va sur jag blev...kärring =( men hon va lite äldre så de vaar väl därför..ja menar de kan väl fan inte vara nån semester alls om jag inte har min dotter med mig. grrrr hon försötrde min dag.. annars så va det där med alcogel ett bra tips jag inte ens har tänkt på så det ska skrivas upp på listan .