• miaelin

EGYPTEN

Ska till Hurgarda nu i dec,någon som har tips när man ska resa med en 7 månads bebis?

• Svar på tråden EGYPTEN
  • Ditaa

Är det någon som varit i egypten i mars/april..jag undrar lite över vädret..själv har jag varit där i oktober/november 2 ggr tidigare och då har det varit kanonväder soligt och varmt..men hur är det under mars/april..vill åka dit då men vill inte att det ska vara kallt i vattnet/luften och blåsigt förjag har hört det..stämmer det ?

• kiron

Vi ska som sagt dit 6 mars och våra vänner var där förra året med då var det runt 30´c, varmt i havet. Svalt på kvällen. De hade stängt värmen i poolen så det var svinkallt. Längtar!!!

• KarroBarro

Vi åker dit på lördag. Längtar

• Ditaa

Uhh..de låter härligt de..jag älskar värme och det låter toppen att det är runt 30 grader..fast i coh för sig det är ju ett ökenland..annat vore ju konsitgt..men man har ju hört att det blåser så under november-februari..
    vi ska boka en resa dit under mitten av mars..ska bli grymt kul

kiron skrev 2008-01-22 21:58:00 följande:
    Vi ska som sagt dit 6 mars och våra vänner var där förra året med då var det runt 30´c, varmt i havet. Svalt på kvällen. De hade stängt värmen i poolen så det var svinkallt. Längtar!!!
  • Bobbenn
    Jenny K skrev 2008-01-22 19:36:22 följande:
    Vi ska till El Gouna i mars hela familjen. Hotellet heter Three corner ocean view (eller nåt, kass å stava...). Nån som har erfarenhet av det stället oxå? Är ju alltid kul att veta! All inclusive har vi och vi ska nog vaccinera mot hep A+B innan, har en teltid med vaccinationsmott 1/2. Har inte varit så orolig än, men man blir ju förstors nu när man läser!
    Där träffades jag och min man som är egyptier   Kanon hotel! Underbar service
    Ditaa skrev 2008-01-22 20:56:17 följande:
    Är det någon som varit i egypten i mars/april..jag undrar lite över vädret..själv har jag varit där i oktober/november 2 ggr tidigare och då har det varit kanonväder soligt och varmt..men hur är det under mars/april..vill åka dit då men vill inte att det ska vara kallt i vattnet/luften och blåsigt förjag har hört det..stämmer det ?
    Blåsigt lite på dagen och kyliga kvällar. Några varma kläder rekomenderas
    Ana beheb ottaty
  • tejej

Undrar över hur man gör i taxibilarna som kör som dårar i Egypten.. Tar ni med er bilbarnstol eller kör helt enkelt utan?

• Bobbenn
    tejej skrev 2008-01-24 12:31:26 följande:
    Undrar över hur man gör i taxibilarna som kör som dårar i Egypten.. Tar ni med er bilbarnstol eller kör helt enkelt utan?
    Har inte rest med barn men bilstol kan man ju knappast ta med
    Ana beheb ottaty
  • Tea med tre

Vi tar med babyskyddet till vår bebis och bälteskudde till 3,5 och 6 åringen när vi ska till Goa i 4 veckor. Framvänt med bälteskudde och trepunktsbälte är bättre än ingenting för en treåring enligt Vägverket. Jag brukar berätta om barnens åksjuka och be dem köra försiktigt också och välja nyare minivan och betala lite extra. Men ibland finns ingen bil med bälten att få tag på, då få man hoppas och be att allt går vägen ändå

• Gladskit

Vi var i Hurghada för ett par veckor sedan, jätteskönt med sol och värme!

Vi åkte inte taxi men av de taxibilar jag såg så var det ingen som hade bilbarnstol, så det skulle jag ta med om jag trodde att det skulle bli många taxiresor.

Vi hade också all inclusive så vi växlade bara till oss EGP motsvarande 700kr här hemma. Sen tog vi ut i bankomaten där nere en gång, funkade jättebra.

• Bobbenn

Tro mig egyptierna använder INTE barnstolar. Existerar inte där nere

Ett hem utan en katt är bara ett hus
Svar på tråden EGYPTEN