• rotterusslan

Rökavvänjning, mår nu dåligt.

Jag har inte rökt en ciggj*vel på jag vet inte hur många timmar nu. Inte tagit en snus heller för den delen. Måste jag må skit för att jag vill göra mitt liv till det bättre? Jag skakar och har jättesvårt med kordinationen, jag spyr som värsta fyllekajan, och om jag försöker att resa mig upp så snurrar hela världen under mina fötter. Jag vill ha en cigg nu!!! Inte en endaste butik finns inom gång eller cykelavstånd, med andra ord så får jag klara mig utan mina älsklingar. Jag vill inte gå över åkern bort till LG och KR och be om skjuts vid den här tiden. Sambon ligger borta och det är ju den där grejen med körkortet. Tanken har tom slagit mig flera gånger, att jag ska ta hundbilen med vintersulorna och bege mig av in till centrum. Hur stor är chansen att just jag skulle bli stoppad av poppo? Men jag gör det inte, jag är så nära nu och jag vill inte riskera att bli av med möjligheterna till ett nytt körkort.
    Jag känner mig som en knarkare med AT just nu. Varför ska det vara så svårt?
    Jag kan ju tillägga att humöret inte är på topp. Hundarna känner också på sig att det är något vajsning me matte som sluddrar och vinglar när hon pratar, och Nej(!) jag är inte full. Dom vägrar ju komma in i huset.

Någon mer som har haft en riktigt jobbig abstinens efter nikotinet?

• Svar på tråden Rökavvänjning, mår nu dåligt.
  • lillymore

mmm känner igen det där

slutade röka 2002. blev gravid och kunde inte börja igen. Känndes lite fel när jag ändå hade lagt ner.

Fick barn och ammade och när det var klart så började jag röka igen. Ja, dumt eller hur? *s*

Lånade sedan boken "äntligen ickerökare" av Allen Carr och slutade röka igen i maj i år. Har inte rökt sedan dess och den här gången så känner jag mig aldrig eller sällan röksugen. Det är konstigt. Första gången så slutade jag och det gick ju bra men jag längtade alltid efter en cigg. Den sista gången så slutade jag och det gick bra men nu vill jag verkligen inte ha något läskigt nikotin som förstör min kropp och själ.

Alla som röker och tror att dom inte kan sluta och alla som desperat försöker sluta - köp boken. Den är värd sitt pris.

Till alla som röker och inte vill sluta - fortsätt med det, mig gör det absolut inget alls. Var människa blir lyckligast om den får välja själv vad som är bäst för dom =)

till TS till slut - vill du sluta så kommer du göra det.

Lycka till =)

• lillymore

ps Allen som skrev boken rökte 100 cigg om dagen och slutade rakt av. Tog inte ett bloss efter det och kände ingen abstinens alls....

Har nog med inställningen att göra till mångt och mycket och vad man väljer att lägga tankar och känslor på. =)

• Me o Mike

Dutkigt av dig!! VERKLIGEN!!

Jo det går ok för mig faktiskt!! När jag rökte innan jag blev gravid så blev det ca 1 pkt/dag.. Sen minska jag till 6-7 st/dag. Nu är jag nere i 3/dag. Räknar med att va rökfri till jul senast!

rotterusslan skrev 2007-11-08 23:22:30 följande:
    Fortfarande inte ett bloss!Bra sugen är jag, det ska jag inte sticka under stol med. Svärmor var hit idag, och tänder en cigg INNE. Hon vet att oavsett om jag röker eller ej så är rökning förbjuden inomhus. Men oj vad det doftade härligt av den där ciggen... Då var det inte långt ifrån att jag bad om en. Känner fortfarande starkt abstinens, dock inte lika hemskt som i går. Nu är det bara lite kräkningar och yrsel.MulleNuh; Hur går det för dig?Lycka till ni andra som har slutat eller försöker!Tackar så mycket för lyckönskningarna jag fått.
  • Me o Mike

NU har jag beställt den boken Äntligen ickerökare för kvinnor!
    Ska bli kul att se vad det är!

• lillymore

Ja boken är ett klipp för hälsan. =)

Jag skrattade flera gånger när jag läste den.

Ha en bra dag och tänk på någonting roligar än nikotin och cigg eller snus under dagen så kommer ni som vill sluta klara den här med och känna er som världens bästa människor för att ni ytterligare en dag besegrade det lilla nikotinmonstret som sitter på axeln och skriker RÖK till er *S*

=)

• guinevere

Vad duktiga ni som slutat är!!!

Men var försiktiga med det där att röka en halv cigg. Nikotinet skapar som små koppar i hjärnan som vill ha nikotin i sig. Dessa försvinner aldrig men vänjer sig vid att vara utan nikotin. Dock kan en halv cigg räcka för att "väcka" dem igen, så i värsta fall är det tillbaka till ruta ett.

• Me o Mike

JO visst är det så! Men det är ju bättre med en halv cigg än4 st hela!
    Man måste tänka positivt.

guinevere skrev 2007-11-09 11:01:06 följande:
    Vad duktiga ni som slutat är!!!Men var försiktiga med det där att röka en halv cigg. Nikotinet skapar som små koppar i hjärnan som vill ha nikotin i sig. Dessa försvinner aldrig men vänjer sig vid att vara utan nikotin. Dock kan en halv cigg räcka för att "väcka" dem igen, så i värsta fall är det tillbaka till ruta ett.
  • lillymore

ja tänk positivt - det är ju bättre med ingen cigg än en halv cigg

och kan man va nere på en halv cigg på en dag så kan man ju lika gärna strunta i den med för då sitter det mer i fingrarna än i nikotinberoendet

• Me o Mike

Exakt..

lillymore skrev 2007-11-09 13:29:34 följande:
    ja tänk positivt - det är ju bättre med ingen cigg än en halv cigg och kan man va nere på en halv cigg på en dag så kan man ju lika gärna strunta i den med för då sitter det mer i fingrarna än i nikotinberoendet
  • imsel
    lillymore skrev 2007-11-08 23:32:47 följande:
    ps Allen som skrev boken rökte 100 cigg om dagen och slutade rakt av. Tog inte ett bloss efter det och kände ingen abstinens alls....Har nog med inställningen att göra till mångt och mycket och vad man väljer att lägga tankar och känslor på. =)
    Tänkte precis säga åt "er" att läsam helst ts!
    Måste ju bara vara elak aå säga att allt är inbillnig.. allt vad abstinens heter.. tyvärr.

Tänk att du BEHÖVER INTE RÖKA!
    istället för att tänka att du FÅR INTE röka..

Så läs Antligen ickerökare, så fattar ni vad jag menar.
Svar på tråden Rökavvänjning, mår nu dåligt.